Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Groupement par aptitudes")

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 45

  • Page / 2
Export

Selection :

  • and

The Organization of Students for Instruction in the Middle SchoolHALLINAN, M. T.Sociology of education. 1992, Vol 65, Num 2, pp 114-127, issn 0038-0407Article

Why do some schools group by ability? : Some evidence from the NAEP = Pourquoi certaines écoles groupent les élèves par aptitudes? Exemples des NAEPVANDERHART, Peter G.The American journal of economics and sociology. 2006, Vol 65, Num 2, pp 435-462, issn 0002-9246, 28 p.Article

The National Literacy Strategy and setting: an investigation in one school = Le contexte de la stratégie d'alphabétisation nationale : enquête dans une écoleWALL, Kate.Curriculum journal. 2004, Vol 15, Num 3, pp 233-246, issn 0958-5176, 14 p.Article

School effectiveness of a streamed-school system: A multilevel modelling of the Hong Kong secondary schools = Rendement et système scolaire reposant sur le groupement par aptitudes : un modèle multiniveau des écoles secondaires de Hong-KongLAM, Y. Raymond; WONG, Kam-Cheung; HO, Lai-Ming et al.Australian journal of education. 2002, Vol 46, Num 3, pp 287-304, issn 0004-9441, 18 p.Article

Flexible grouping and student learning in a high-needs school = Groupement évolutif et apprentissage dans les écoles ayant des besoins spécifiquesCASTLE, Sharon; DENIZ, Carla Baker; TORTORA, Michael et al.Education and urban society. 2005, Vol 37, Num 2, pp 139-150, issn 0013-1245, 12 p.Article

Choosing tracks: Freedom of choice in detracking schools = Choisir sa voie : la liberté de choix dans les écoles pratiquant le démantellement des classes de niveauxYONEZAWA, Susan; WELLS, Amy Stuart; SERNA, Irene et al.American educational research journal. 2002, Vol 39, Num 1, pp 37-67, issn 0002-8312Article

Percezione della propria abilità e riuscita nel comportamento: una operazionalizzazione = The perception of ability and the outcome of behavior = Perception des capacités et conséquence du comportementFORZI, M.Orientamenti pedagogici. 1993, Vol 40, Num 237, pp 439-448, issn 0030-5391Article

«Jumping tracks»: how language-minority students negotiate evaluations of ability = «Jumping tracks» : les résultats des étudiants appartenant à une minorité linguistique aux tests de capacitéHARKLAU, L.Anthropology & education quarterly. 1994, Vol 25, Num 3, pp 347-363, issn 0161-7761Article

Grouping practices in the primary school: what influences change? = Groupement par aptitudes dans le primaire : qu'est-ce qui provoque le changement ?HALLAM, Susan; IRESON, Judith; DAVIES, Jane et al.British educational research journal. 2004, Vol 30, Num 1, pp 117-140, issn 0141-1926, 24 p.Article

Factores del aula que pueden ayudar a todos los niños y niñas a participar en las actividades de clase : Convivencia y aprendizaje en las aulas = Classroom factors that may help all children to participate in class activities : Togetherness and learning in the classroom = Les facteurs qui peuvent favoriser la participation de tous les enfants aux activités scolaires en classeFERNANDEZ BATANERO, José Ma.Innovación educativa. 2003, Num 13, pp 45-55, issn 1130-8656, 11 p.Article

Lecture intense en anglais LV2 : apport du multimédia = Intensive reading in English FL2: the contribution of multimediaPERRY, Evelyn.A. sp. Anglais de spécialité. 2003, Num 41-42, pp 155-174, issn 1246-8185, 20 p.Article

Class notes = Notes de coursALBJ ERG GRAHAM, Patricia.Daedalus (Cambridge). 2002, Vol 131, Num 3, pp 45-48, issn 0011-5266, 4 p.Article

Classes de niveau et praxéologies mathématiques et didactiques. Le cas du volume au collège = Standard-based classes, mathematical and didactical praxeologies. Learning volumes in junior-high schoolMENOTTI, Guilaine.Recherches en didactique des mathématiques (Revue). 2002, Vol 22, Num 2-3, pp 183-208, issn 0246-9367, 26 p.Article

Social Comparison and Cognitive Performance : A Descriptive Approach in an Academic ContextHUGUET, P; MONTEIL, J.-M.European journal of psychology of education. 1992, Vol 7, Num 2, pp 131-150, issn 0256-2928Article

The Influences of Ability Groupings for Secondary Science Lessons upon Classroom Processes. Part 1. Homogeneous GroupingsHACKER, R. G; ROWE, M. J; EVANS, R. D et al.School science review. 1991, Vol 73, Num 262, pp 125-129, issn 0036-6811Article

Hares, tortoises and the social construction of the pupil : differentiated learning in French and English primary schools = Lièvres, tortues et la construction sociale de l'élève : apprentissage différencié dans les écoles primaires françaises et anglaisesRAVEAUD, Maroussia.British educational research journal. 2005, Vol 31, Num 4, pp 459-479, issn 0141-1926, 21 p.Article

Secondary school teachers' pedagogic practices when teaching mixed and structured ability classes = Les pratiques pédagogiques des enseignants du secondaire dans un contexte d'enseignement par aptitudes mixte et structuréHALLAM, Susan; IRESON, Judith.Research papers in education. 2005, Vol 20, Num 1, pp 3-24, issn 0267-1522, 22 p.Article

Curriculum differentiation : multiple perspectives and developments in education = Différentiation du programme d'études : perspectives multiples et développements dans le domaine de l'éducationTERWEL, J.Journal of curriculum studies. 2005, Vol 37, Num 6, pp 653-670, issn 0022-0272, 18 p.Article

Tracking and mixed-ability grouping in secondary school mathematics classrooms : a case study = Classes de niveau en mathématiques dans le secondaire : une étude de casVENKATAKRISHNAN, Hamsa; WILIAM, Dylan.British educational research journal. 2003, Vol 29, Num 2, pp 189-204, issn 0141-1926, 16 p.Article

The Wyndham report = Le rapport WyndhamHUGHES, John P.Education research and perspectives. 2002, Vol 29, Num 1, pp 138-163, issn 0311-2543, 26 p.Article

Putting differentiation into practice in secondary science lessons = Mettre la différentiation en pratique en cours de science dans le secondairePIGGOTT, Andy.School science review. 2002, Vol 83, Num 305, pp 65-71, issn 0036-6811Article

Pushing-up or cooling-out? Israeli counselors guidance on track placement = Les processus d'orientation des conseillers israëliens dans les regroupements par niveauxRESH, Nura; ERHARD, Rachel.Interchange (Toronto. 1984). 2002, Vol 33, Num 4, pp 325-349, issn 0826-4805, 25 p.Article

The dishwasher's child: education and the end of egalitarianism = Enseignement et fin de l'égalitarismeWHITE, J.Journal of philosophy of education. 1994, Vol 28, Num 2, pp 173-181, issn 0309-8249Article

Middle Schools and Math Groups : Parents' Involvement in children's PlacementUSEEM, E. L.Sociology of education. 1992, Vol 65, Num 4, pp 263-279, issn 0038-0407Article

Adult Readers' Sensitivity to Phrase Boundaries in TextsRASINSKI, T. V.The Journal of experimental education. 1989, Vol 58, Num 1, pp 29-40, issn 0022-0973Article

  • Page / 2