kw.\*:("HANDICAP MULTIPLE")
Results 1 to 25 of 820
Selection :
HANDICAPS MULTIPLESTOMKIEWICZ S.1982; CHILD HEALTH AND DEVELOPMENT; ISSN 513288; CHE; DA. 1982; VOL. 1; PP. 96-104; ABS. ENG; BIBL. 8 REF.Article
ANALYSE DER MOEGLICHKEIT GEMEINSAMER UNTERRICHTUNG BEHINDERTER UND NICHT-BEHINDERTER KINDER. = ANALYSE DES POSSIBILITES D'ENSEIGNEMENT COMMUN DES ENFANTS HANDICAPES ET NON HANDICAPESSPECK O.1976; PRAXIS KINDERPSYCHOL. KINDERPSYCHIATR.; DTSCH.; DA. 1976; VOL. 25; NO 2; PP. 52-57; ABS. ANGL.; BIBL. 13 REF.Article
BEHINDERTENPROBLEMATIK UND RANDGRUPPENTHEORIE. SOZIALWISSENSCHAFTLICHE ANSAETZE ZUR ERKLAERUNG DER GESELLSCHAFTLICHEN BENACHTEILIGUNG VON BEHINDERTEN. = PROBLEMATIQUE DES HANDICAPES ET THEORIE DES GROUPES MARGINAUX. APPROCHES SOCIO-SCIENTIFIQUES DESTINEES A EXPLIQUER LA DISCRIMINATION SOCIALE DES HANDICAPESHAASER A.1975; REHABILITATION; DTSCH.; DA. 1975; VOL. 14; NO 4; PP. 215-221; ABS. ANGL.; BIBL. 27 REF.Conference Paper
LEARNING RESOURCE SERVICES FOR THE HANDICAPPED.BLAND EL.1976; EXCEPT. CHILD.; U.S.A.; DA. 1976; VOL. 43; NO 3; PP. 161-163Article
ORGANISATORISCHE VORAUSSETZUNGEN ZUR VERBESSERUNG DER SOZIALEN INTEGRATION DES BEHINDERTEN KINDES DURCH SPORT. = LES PRECONDITIONS ORGANISATIONNELLES A L'AMELIORATION DE L'INTEGRATION SOCIALE DES ENFANTS HANDICAPES AU MOYEN DU SPORTINNENMOSER J.1975; REHABILITATION; DTSCH.; DA. 1975; VOL. 14; NO 4; PP. 237-242; ABS. ANGL.; BIBL. 5 REF.Article
HEAD START FOR THE HANDICAPPED - WHAT'S BEEN ACCOMPLISHED. = HEAD START POUR LES HANDICAPES. Q'EST-CE QUI A ETE ACCOMPLI.NAZZARO J.1974; EXCEPT. CHILD.; U.S.A.; DA. 1974; VOL. 41; NO 2; PP. 103-106; BIBL. 3 REF.Article
INDIVIDUAL ASSESSMENT PROCEDURES FOR MULTIHANDICAPPED AND IMPLEMENTATION OF A SPORTS PROGRAMBERGEL RR.1982; INT. J. REHABIL. RES.; ISSN 0342-5282; DEU; DA. 1982; VOL. 4; NO 3; PP. 365-378; ABS. GER/FRE/SPA; BIBL. 2 REF.Article
SEMANTIC PRINCIPLES IN SOCIETAL REACTION THEORY FROM SOMATIC DISABILITY EXPERIENCEBERGER CC; ZIL JS.1980; CORRECT. SOC. PSYCHIATRY J. BEHAV. TECHNOL. METHODS THERAPY; USA; DA. 1980; VOL. 26; NO 1; PP. 12-19; BIBL. 30 REF.Article
LAW, LITIGATION, AND HANDICAPPED CHILDREN.MELCHER JW.1976; EXCEPT. CHILD.; U.S.A.; DA. 1976; VOL. 43; NO 3; PP. 126-130Article
PROBLEME PROPOSE DANS UNE CLASSE DE DEFICIENTS AUDITIFS PLURI-HANDICAPES DE 13-14 ANSJOSSET MC.1981; REV. GEN. ENSEIGN. DEFIC. AUDIT.; ISSN 0035-3124; FRA; DA. 1981; VOL. 73; NO 1; PP. 2-31Article
PRINCIPALS' ATTITUDES TOWARD INTEGRATION OF THE HANDICAPPED. = ATTITUDES DES DIRECTEURS D'ECOLE ENVERS L'INTEGRATION DES HANDICAPESPAYNE R; MURRAY C.1974; EXCEPT. CHILD.; U.S.A.; DA. 1974; VOL. 41; NO 4; PP. 123-125; BIBL. 3 REF.Article
DER GEISTIGBEHINDERTE-EIN MEHRFACHBEHINDERTER = LE RETARDE MENTAL-UN HANDICAPE MULTIPLEBUCHKA M.1973; PRAXIS KINDERPSYCHOL. KINDERPSYCHIATR.; DTSCH.; DA. 1973; VOL. 22; NO 5; PP. 171-174; BIBL. 3REF.Article
REFLEXIONS SUR LA PRISE EN CHARGE PSYCHOPEDAGOGIQUECOLLIN D.1983; SEMAINE DES HOPITAUX; ISSN 0037-1777; FRA; DA. 1983; VOL. 59; NO 12; PP. 815-818; ABS. ENG; BIBL. 10 REF.Article
DO DEAF CHILDREN HAVE A TYPICAL PERSONALITY.CHESS S; FERNANDEZ P.1981; ANN. PROG. CHILD PSYCHIATRY CHILD DEV.; ISSN 0066-4030; USA; DA. 1981; PP. 295-305; BIBL. 23 REF.Article
SPIELTHERAPIE MIT EINEM MEHRFACH GESCHAEDIGTEN KIND = THERAPIE DE JEU CHEZ L'ENFANT A HANDICAP MULTIPLEMAKUS H; MAKUS L.1979; PRAXIS KINDERPSYCHOL. KINDERSPSYCHIATR.; DEU; DA. 1979; VOL. 28; NO 2; PP. 47-51; ABS. ENG; BIBL. 2 P.Article
WHO ARE ALL THE CHILDREN.LANCE WD.1976; EXCEPT. CHILD.; U.S.A.; DA. 1976; VOL. 43; NO 2; PP. 66-76; BIBL. 1 P. 1/2Article
A NOTE ON THE ACHIEVEMENT TEST SCORES OF MULTIPLY HANDICAPPED HEARING IMPAIRED CHILDRENJENSEMA CJ.1975; AMER. ANN. DEAF; U.S.A.; DA. 1975; VOL. 120; NO 1; PP. 37-39; BIBL. 1REF.Article
VIE QUOTIDIENNE DES PERSONNES GRAVEMENT HANDICAPEESCAMINO JB.1981; READAPTATION; ISSN 0484-0305; FRA; DA. 1981; NO 285; PP. 15-16Article
TYPOLOGIE ET PREVALENCE DES HANDICAPS SEVERES ET MULTIPLES DANS UNE POPULATION D'ENFANTS: PREMIERS RESULTATS DE L'ENQUETE EPIDEMIOLOGIQUE SUR LES INADAPTATIONS SEVERES DANS LA POPULATION JUVENILE DE LA REGION PARISIENNESALBREUX R; DENIAUD JM; TOMKIEWICZ S et al.1979; NEUROPSYCHIATR. ENFANCE ADOLESC.; FRA; DA. 1979; VOL. 27; NO 1-2; PP. 5-28; ABS. ENG/GER/SPAArticle
RESEARCH AND EDUCATION OF THE HANDICAPPED.MUELLER M.1976; EXCEPT. CHILD.; U.S.A.; DA. 1976; VOL. 43; NO 3; PP. 151-153Article
CONNAISSANCE DU HANDICAPE ET APPROCHE NEUROPSYCHOLOGIQUE DE SON INSERTION PROFESSIONNELLE.GAILLARD F.1976; PSYCHOLOGIE; SUISSE; DA. 1976; VOL. 35; NO 3; PP. 173-184; ABS. ALLEM. ANGL.; BIBL. 12 REF.Article
LA DEFICIENCE MENTALE DANS LES POLYHANDICAPS DE L'ENFANCEMANCIAUX M; SALBREUX R; TOMKIEWICZ S et al.1981; ARCH. FR. PEDIATR.; ISSN 0003-9764; FRA; DA. 1981; VOL. 38; NO 8; PP. 627-634; ABS. ENG; BIBL. 12 REF.Article
SPEECH PRODUCTION IN HEARING-IMPAIRED CHILDRENGOLD T.1980; J. COMMUN. DISORD.; ISSN 0021-9924; NLD; DA. 1980; VOL. 13; NO 6; PP. 397-418; BIBL. 3 P.Article
PREDICTIVE VALUE OF INFANT INTELLIGENCE SCALES WITH MULTIPLY HANDICAPPED CHILDREN.DUBOSE RF.1977; AMER. J. MENTAL DEFIC.; U.S.A.; DA. 1977; VOL. 81; NO 4; PP. 388-390; BIBL. 12 REF.Article
SPECIFIC LEARNING DISABILITIES PROGRAM.SONTAG E.1976; EXCEPT. CHILD.; U.S.A.; DA. 1976; VOL. 43; NO 3; PP. 157-159Article