kw.\*:("HELICE")
Results 1 to 25 of 17501
Selection :
NOTES ON SOME JAPANESE AND CHINESE HELICE WITH HELICE (HELICANA) N. SUBGEN., INCLUDING HELICE (HELICANA) JAPONICA N.SP. (CRUSTACEA: DECAPODA)SAKAI K; YATSUZUKA K.1979; SENCKENBERG BIOL.; DEU; DA. 1979 PUBL. 1980; VOL. 60; NO 5-6; PP. 393-411; ABS. GER; BIBL. 8 REF.Article
ETUDE EXPERIMENTALE DE L'ECOULEMENT AUTOUR D'UN ENSEMBLE HELICE-TUYEREVARSAMOV K.1970; IZVEST. V.M.E.I. "LENIN", SOFIJA; BALG.; DA. 1970; VOL. 26; NO 1; PP. 19-32; ABS. RUSSE ANGL.; BIBL. 18 REF.Article
SUPERCAVITING AND SUPERVENTILATED PROPELLERS = HELICES SUPERCAVITANTES ET SUPERVENTILEESBARR RA.1970; SOC. NAV. ARCHITECTS MAR. ENGRS, TRANS.; U.S.A.; DA. 1970; VOL. 78; PP. 417-451; BIBL. 1 P. 1/2Serial Issue
THE EFFECT OF PROPELLER WAKE DEFORMATION ON PROPELLER DESIGNCUMMINGS DE.1976; INTERNATION. SHIPBUILDG PROGR.; NETHERL.; DA. 1976; VOL. 23; NO 263; PP. 232-241; BIBL. 17REF.Article
TRANSVERSE VIBRATIONS OF SHIP'S PROPULSION SYSTEMS. II. EXPERIMENTAL ANALYSIS = VIBRATIONS TRANSVERSALES DES SYSTEMES DE PROPULSION DES NAVIRES. II. ANALYSE EXPERIMENTALEWEVERS LJ.1975; INTERNATION. SHIPBUILDG PROGR.; NETHERL.; DA. 1975; VOL. 22; NO 255; PP. 375-384; BIBL. 6 REF.Article
ETUDE PHOTOELASTICIMETRIQUE DE MOYEUX D'HELICES A PALES ORIENTABLESROBERT A; BOURDON C.1974; BULL. ASS. TECH. MARIT. AERONAUT.; FR.; DA. 1974; NO 74; PP. 419-435; ABS. ANGLArticle
KONSTRUKTIVE FORTSCHRITTE ALS FOLGE ERHOEHTER ANFORDERUNGEN AM BEISPIEL VON VERSTELLPROPELLERANLAGEN = AMELIORATIONS DE LA CONCEPTION COMME UN RESULTAT DE L'AUGMENTATION DES EXIGENCES RELATIVES AUX HELICES A PAS CONTROLABLESWUEHRER W.1978; JB. SCHIFFBAUTECH. GESELLSCH.; DEU; DA. 1978 PUBL. 1979; VOL. 72; PP. 97-116; ABS. ENG; BIBL. 9 REF.Article
NON CONVENTIONAL PROPULSION DEVICES = DISPOSITIFS DE PROPULSION NON CONVENTIONNELSVAN MANEN JD.1973; INTERNATION. SHIPBUILD. PROGR.; NETHERL.; DA. 1973; VOL. 20; NO 226; PP. 173-193; BIBL. 2 P.Serial Issue
OPTIMISATION DES CONFIGURATIONS DE TUYERE-HELICE-GOUVERNAIL POUR LES GRANDS NAVIRES A PUISSANCE ELEVEE1975; NAV. PORTS CHANTIERS; FR.; DA. 1975; NO 300; PP. 340-344Article
ENGINEERING ASPECTS OF CONTRA-ROTATING PROPULSION SYSTEMS FOR SEAGOING MERCHANT SHIPS = ASPECTS DE LA CONSTRUCTION DES SYSTEMES DE PROPULSION A CONTRE-ROTATION POUR LES NAVIRES DE COMMERCEMEIER PETER H.1973; INTERNATION. SHIPBUILD. PROGR.; NETHERL.; DA. 1973; VOL. 20; NO 221; PP. 12-24; BIBL. 13 REF.Serial Issue
THE ADVANTAGES OF A HIGHLY SKEWED CONTROLLABLE PITCH PROPELLER1979; NAV. ARCHITECT; GBR; DA. 1979; NO 3; PP. 105-107Article
VIBRATIONS OF MARINE PROPELLER BLADESHOLDEN K.1974; NORWEG. MARIT. RES.; NORWAY; DA. 1974; VOL. 2; NO 3; PP. 2-15; BIBL. 17 REF.Article
INVESTIGATION ON THE FLUCTUATING BLADE FORCES OF A CAVITATING PROPELLER IN OBLIQUE FLOW = RECHERCHES DES FORCES FLUCTUANTES SUR DES PALES D'HELICE EN CAVITATION EN ECOULEMENT OBLIQUEALBRECHT K; SUHRBIER KR.1975; INTERNATION. SHIPBUILDG PROGR.; NETHERL.; DA. 1975; VOL. 22; NO 248; PP. 132-147; BIBL. 1 P.1/2Article
VIBRATIONS DES PALES D'HELICES MARINESHOLDEN K; SONTVEDT T.1974; BULL. ASS. TECH. MARIT. AERONAUT.; FR.; DA. 1974; NO 74; PP. 589-612; ABS. ANGL.; BIBL. 17 REF.Article
PROPELLER MIT VOLLER SAUGSEINTENKAVITATION, EIN ANTRIEBSORGAN FUER SCHNELLE SCHIFFE = HELICES AVEC CAVITATION COMPLETE COTE ASPIRATION, UN MOYEN DE PROPULSION POUR NAVIRES RAPIDESDORP E.1974; SCHIFFBAUFORSCHUNG; DTSCH.; DA. 1974; VOL. 13; NO 5-6; PP. 121-127; BIBL. 5 REF.Article
A SUMMARY OF CONTROLLABLE PITCH PROPELLER SYSTEMS EMPLOYED BY THE U.S. NAVYNEILSEN CK JR.1974; NAV. ENGRS J.; U.S.A.; DA. 1974; VOL. 86; NO 2; PP. 81-90; BIBL. 12 REF.Article
"KRYM"-RUSSIA'S SUPERTANK1975; SHIPBUILDG MAR. ENGNG INTERNATION.; G.B.; DA. 1975; VOL. 98; NO 1185; PP. 89-90Article
PROPELLER BEI SCHRAEGANSTROEMUNG = HELICE DANS UN ECOULEMENT OBLIQUERADER HP.1974; JB. SCHIFFBAUTECH. GESELLSCH.; DTSCH.; DA. 1974; VOL. 68; PP. 261-290; BIBL. 1P.1/2Article
VERSTELLPROPELLER MIT GROSSEM SKEW = HELICES A PAS VARIABLE FORTEMENT INCLINEESBJOERHEDEN O.1978; JB. SCHIFFBAUTECH. GESELLSCH.; DEU; DA. 1978 PUBL. 1979; VOL. 72; PP. 355-388; ABS. ENG; BIBL. 12 REF.Article
LES HELICES SANS VORTEX AUX EXTREMITES DE PALES (HELICES "TVF" - TIP VORTEX FREE)1980; NAVIRES PORTS CHANTIERS; ISSN 0028-159X; FRA; DA. 1980; VOL. 364; PP. 513-514Article
HELICES A PALES ORIENTABLES POUR NAVIRES DE GUERRE.SCHANZ F; WUHRER W.1976; REV. TECH. SULZER; SUISSE; DA. 1976; VOL. 58; NO 2; PP. 60-68; BIBL. 2 REF.Article
PROPELLER EXCITATION AND RESPONSE OF 230000 TDW TANKERSJOHNSON CA; SONTVEDT T.1972; MEDD. STAT. SKEPPSPROVNINGSANST.; SVERIGE; DA. 1972; NO 70; PP. 1-76; BIBL. 1 P. 1/2Article
C.P. PROPELLER DESIGN CONSIDERATIONS IN RESPECT OF VIBRATORY LOADS.WUHRER W.1978; INST. MAR. ENGRS, TECT. REP.; GBR; DA. 1978; VOL. 90; PP. 242-260; BIBL. 3 REF.Article
DETERMINATION EXPERIMENTALE D'UNE NOUVELLE FORME D'ETAMBOT1976; NAV. PORTS CHANTIERS; FR.; DA. 1976; NO 312; PP. 335-338Article
METHODE DE CALCUL DES CARACTERISTIQUES HYDRODYNAMIQUES D'UNE HELICE CARENEE. II. CARACTERISTIQUE D'UNE HELICE CARENEE DANS UN ECOULEMENT NON UNIFORMENOZAWA K; OKAMOTO H.1976; J. SOC. NAV. ARCHITECTS JAP.; JAP.; DA. 1976; VOL. 139; PP. 64-83; ABS. ANGL.; BIBL. 13 REF.Article