Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Hispano américain")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 204

  • Page / 9
Export

Selection :

  • and

US Hispanic Flavor Preference : How the flavor industry can deliver to this growing and diversifying populationPerfumer & flavorist. 2007, Vol 32, Num 1, pp 18-20, issn 0272-2666, 3 p.Article

Accommodation and resistance: Latinas struggle for their children's education = Adaptation et résistance. Les difficultés des mères latino-américaines pour élever leurs enfantsOLMEDO, Irma M.Anthropology & education quarterly. 2003, Vol 34, Num 4, pp 373-395, issn 0161-7761, 23 p.Article

Continuity and change in Hispanic identity = Continuité et changement de l'identité hispaniqueEthnicities (London). 2011, Vol 11, Num 4, pp 536-581, issn 1468-7968, 46 p.Article

The PIPEline project = Le projet PIPElineTONOLI, Thomas.Teaching and change. 2001, Vol 8, Num 4, pp 362-369, issn 1068-378XArticle

Rethinking diversity in learning science : The logic of everyday sense-making = Repenser la diversité dans l'enseignement de la science : la logique de la construction de sens quotidienneWARREN, Beth; BALLENGER, Cynthia; OGONOWSKI, Mark et al.Journal of research in science teaching. 2001, Vol 38, Num 5, pp 529-552, issn 0022-4308Article

Reflective scientific sense-making dialogue in two languages: The science in the dialogue and the dialogue in the science = Dialogue réflexif scientifique en deux langues : la science dans le dialogue et le dialogue dans la scienceASH, Doris.Science education (Saleem, Mass.). 2004, Vol 88, Num 6, pp 855-884, issn 0036-8326, 30 p.Article

Latinos and literacy: An upper-division Spanish course with service learning = Les Hispanos-américains et la littératie : un cours d'espagnol dans le supérieur combiné à une expérience pratique auprès d'un public précisPLANN, Susan J.Hispania. 2002, Vol 85, Num 2, pp 330-338, issn 0018-2133, 9 p.Article

Latina mothers and small-town racisms: Creating narratives of dignity and moral education in North Carolina = Les mères d'origine hispanique et le racisme des petites villes : de nouveaux récits pour la dignité et l'éducation morale en Caroline du NordVILLENAS, Sofia.Anthropology & education quarterly. 2001, Vol 32, Num 1, pp 3-28, issn 0161-7761Article

Some parents just don't care: Decoding the meanings of parental involvement in urban schools = Déceler les sous-entendus en rapport avec l'implication des parents dans les écoles urbainesLIGHTFOOT, Dory.Urban education (Beverly Hills, Calif.). 2004, Vol 39, Num 1, pp 91-107, issn 0042-0859, 17 p.Article

Tampering with the text to increase awareness of poetry's art : Theory and practice with a Hispanic perspective = Falsification du texte pour améliorer la conscience de l'art poétique : Théorie et pratique dans une perspective hispaniqueIRIZARRY, E.Literary and linguistic computing. 1996, Vol 11, Num 4, pp 155-162, issn 0268-1145Article

Reexamining anthropology and education: Bringing economics back to culture = Réexaminer l'anthropologie et l'éducation, réintégrer des considérations économiques dans les questions culturellesTAPIA, Javier.Urban education (Beverly Hills, Calif.). 2002, Vol 37, Num 3, pp 365-383, issn 0042-0859Article

Mentoring but not being mentored: Improving student-to-student mentoring programs to attract urban youth to teaching = Superviser mais ne pas être supervisé : améliorer des programmes de soutien entre pairs pour attirer la jeunesse urbaine dans l'enseignementSAWYER, Richard D.Urban education (Beverly Hills, Calif.). 2001, Vol 36, Num 1, pp 39-59, issn 0042-0859Article

Structuring failure and success : Understanding the variability in Latino school engagement = Structurer l'échec et la réussite : comprendre la variabilité des résultats chez les élèves latinosCONCHAS, Gilberto Q.Harvard educational review. 2001, Vol 71, Num 3, pp 475-504, issn 0017-8055Article

Narratives from Latina professors in higher education = Récits de professeurs latino-américaine dans l'enseignement supérieurMEDINA, Catherine; LUNA, Gaye.Anthropology & education quarterly. 2000, Vol 31, Num 1, pp 47-66, issn 0161-7761Article

How will bilingual/ESL programs in literacy change in the next millennium? = Comment les programmes bilingues d'alphabétisation évolueront dans le nouveau millénaire ?FITZGERALD, Jill; GARCIA, Georgia Earnest; JIMENEZ, Robert T et al.Reading research quarterly. 2000, Vol 35, Num 4, pp 520-523, issn 0034-0553Article

Selected Pragmatic Features in Spanish―Speaking Preschool ChildrenLEHMANN BARRENECHEA, I; SCHMITT, J. F.Journal of psycholinguistic research. 1989, Vol 18, Num 4, pp 353-367, issn 0090-6905Article

Sociolingüistica del español-inglés en contacto entre adolescentes hispanos de Estados UnidosRAMIREZ, A. G.Hispania. 1991, Vol 74, Num 4, pp 1057-1067, issn 0018-2133Article

Admission preferences for minority students, athletes, and legacies at elite universities = Préférences d'admission pour les étudiants issus des minorités et les athlètes dans les universités d'élite américainesESPENSHADE, Thomas J; CHUNG, Chang Y; WALLING, Joan L et al.Social science quarterly. 2004, Vol 85, Num 5, pp 1422-1446, issn 0038-4941, 25 p.Article

Does money make a difference for Hispanic students in urban schools? = Est-ce que l'argent fait la différence pour les étudiants hispano-américains dans les écoles en milieu urbain ?REYES, Augustina H.Education and urban society. 2003, Vol 35, Num 4, pp 363-379, issn 0013-1245, 17 p.Article

España: identidad y diversidad étnicaAnthropologica (Barcelona). 1995, Num 18, issn 0301-6587, 200 p.Serial Issue

Epilogue: Latinos at the portal of the 21st century = Epilogue : la minorité hispano-américaine au XXIe siècleCONTRERAS, A. Reynaldo.Education and urban society. 2004, Vol 36, Num 2, pp 223-234, issn 0013-1245, 12 p.Article

A meta-analysis of the effects of attending religious schools and religiosity on black and hispanic academic achievement = Une méta-analyse des effets de l'enseignement religieux et de la religiosité des élèves issus des minorités afro-américaines et hispaniques sur les résultats scolairesJEYNES, William H.Education and urban society. 2002, Vol 35, Num 1, pp 27-49, issn 0013-1245, 23 p.Article

Bicultural identity and language attitudes: Perspectives of four Latina teachers = Identité biculturelle et attitudes linguistiques : perspectives pour quatre enseignants latino-américainsWEISMAN, Evelyn Marino.Urban education (Beverly Hills, Calif.). 2001, Vol 36, Num 2, pp 203-225, issn 0042-0859Article

The interaction of assessment format and examinees' perceptions of control = L'interaction entre la forme d'évaluation et les perceptions du contrôle par les candidatsPARKES, J.Educational research (Windsor). 2000, Vol 42, Num 2, pp 175-182, issn 0013-1881Article

La religion aux Etats-Unis = Religion in United StatesArchives de sciences sociales des religions. 1993, Vol 83, pp 5-139, issn 0335-5985Serial Issue

  • Page / 9