Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("INDUSTRIE AERONAUTIQUE")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 2558

  • Page / 103

Export

Selection :

  • and

LES POSTES DE SECURITE DANS L'INDUSTRIE AERONAUTIQUECAZAVET A; DEDIEU EH; MEYZINDI S et al.1976; ARCH. MAL. PROF.; FR.; DA. 1976; VOL. 37; NO 3; PP. 229-250; (13EMES. JOURN. NATL. MED. TRAV. II; TOURS; 1974)Conference Paper

APPLICATION OF FRACTURE MECHANICS TO AIRCRAFT STRUCTURAL SAFETY = APPLICATION DE LA MECANIQUE DE LA RUPTURE A LA SECURITE DES STRUCTURES D'AVIONSWOOD HA.1975; ENGNG FRACTURE MECH.; G.B.; DA. 1975; VOL. 7; NO 3; PP. 557-564; H.T. 1; BIBL. 8 REF.; (ENG. FRACT. MECH. MEET.; SENDAI, JAP.; 1974)Conference Paper

CORROSION IN AIRCARFTCLEMENTSON A.1975; BRIT. J. NON-DESTRUCT. TESTG; G.B.; DA. 1975; VOL. 17; NO 2; PP. 40-45; ABS. FR. ALLEM.; BIBL. 6 REF.Article

SCHADENSFORSCHUNG ALS MITTEL ZUR VERHUETUNG VON BAUTEILSCHAEDEN IN DER LUFFAHRT = ANALYSE DES RUPTURES POUR LA PREVENTION DES RUPTURES DE PIECES DANS L'AVIATIONDE GRAAF AB.1975; MATERIALPRUEFUNG; DTSCH.; DA. 1975; VOL. 17; NO 7; PP. 216-218; BIBL. 1 REF.Article

CATHODIC PROTECTION: DESIGN, MONITORING, AND MAINTENANCE = PROTECTION CATHODIQUE: CONCEPTION, CONTROLE ET ENTRETIENOBRECHT MF; ROG JW; REID J et al.1974; HEATG PIPG AIR CONDITIONG; U.S.A.; DA. 1974; VOL. 46; NO 13; PP. 43-49; BIBL. 7 REF.Article

DEVELOPPEMENTS NOUVEAUX DANS LE FORGEAGE DES GROSSES PIECES POUR LES MATERIELS AERONAUTIQUESQUINTAA M.1972; METALLURG. CONSTR. MEC.; FR.; DA. 1972; VOL. 104; NO 9; PP. 333-338Serial Issue

COMPARISON OF VARIOUS GUST LOADING TEST RESULTS FOR NOTCHED SPECIMENS WITH THE AID OF THE RELATIVE MINER RULEBUCH A.1979; MATERIALPRUEFUNG; DEU; DA. 1979; VOL. 21; NO 6; PP. 193-198; ABS. GER; BIBL. 12 REF.Article

MODERN BEARING TECHNOLOGY IN THE HAWKVAWSER E.1975; AIRCR. ENGNG; G.B.; DA. 1975; VOL. 47; NO 4; PP. 14-17Article

SHOT PEEN FORMING OF WING SKINS FOR THE BOEING 747BADGER DV.sdIN: WESTEC MEET. LOS ANGELES, 1972; S.L.; DA. S.D.; PP. 1-4; H.T. 4Conference Paper

GALVANOTECHNIK BEI DER DEUTSCHEN LUFTHANSA. DIE BEDEUTUNG DER GALVANOTECHNIK BEI DER INSTANDHALTUNG MODERNER PASSAGIERDUESENFLUGZEUGE = LA GALVANOTECHNIQUE A LA LUFTHANSA. IMPORTANCE DES TECHNIQUES DE DEPOT ELECTROLYTIQUE DANS L'ENTRETIEN DES AVIONS A REACTIONS DE TRANSPORT DE PASSAGERSNEUSCHL W.1976; GALVANOTECHNIK; DTSCH.; DA. 1976; VOL. 67; NO 2; PP. 119-125; ABS. ANGL. FRArticle

PRECISION CONTROLLED ENVIRONMENTS FOR PRECISION AVIONICS PRODUCTS. I = ATMOSPHERES CONTROLEES AVEC PRECISION POUR LES INSTRUMENTS DE PRECISION DE L'INDUSTRIE AERONAUTIQUE1974; REFRIG. AIR CONDITIONG; G.B.; DA. 1974; VOL. 77; NO 917; PP. 26-45 (4 P.)Article

UNDERCARRIAGE MATERIAL REQUIREMENTSIMRIE WM.1976; PHILOS. TRANS. R. SOC. LONDON, A; G.B.; DA. 1976; VOL. 282; NO 1307; PP. 91-130 (26 P.); BIBL. 1 P. 1/2Article

ZUM MECHANISMUS DER MATERIALERMUEDUNG IM VOR-RISS-STADIUM. II = MECANISME DE FATIGUE DES MATERIAUX AU STADE DE PREFISSURATION (2EME PARTIE)BRANGER J; STEINHEIL E.1976; MATER. U. TECH.; SCHWEIZ; DA. 1976; VOL. 4; NO 2; PP. 110-116; ABS. FR. ANGLArticle

VALUE ANALYSIS OF CORROSION RESISTANT SYSTEMSFORDHAM MR.1974; AUSTRALAS. CORROS. ENGNG; AUSTRAL.; DA. 1974; VOL. 18; NO 11-12; PP. 5-12; BIBL. 7 REF.Article

ON IMPROVING THE FATIGUE PERFORMANCE OF A DOUBLE-SHEAR LAP JOINT = AMELIORATION DES PERFORMANCES EN FATIGUE D'UN ASSEMBLAGE PAR RIVETS TRAVAILLANT EN DOUBLE CISAILLEMENTSCHWARMANN L.1983; INTERNATIONAL JOURNAL OF FATIGUE; ISSN 0142-1123; GBR; DA. 1983; VOL. 5; NO 2; PP. 105-111; BIBL. 8 REF.Article

LE NOUVEAU MAGASIN "MATIERES" DE L'AEROSPATIALE, A TOULOUSE1982; TECH. MOD.; ISSN 0040-1250; FRA; DA. 1982; VOL. 74; NO 3-4; PP. 59-61Article

L'AIRBUS: SUPPORT DES TECHNIQUES AVANCEES ET DE L'INVESTISSEMENT = AIRBUS, BACKING FOR ADVANCED TECHNIQUES AND INVESTMENT1980; SURFACES; ISSN 0585-9840; FRA; DA. 1980; VOL. 19; NO 132; PP. 28-32; (3 P.); IDEM ENGArticle

PROGRES DANS LES APPLICATIONS DU MAGNESIUM EN PRODUITS MOULES DANS L'AERONAUTIQUE ET LES AUTRES INDUSTRIES = DEVELOPMENT OF MAGNESIUM CASTINGS APPLICATION IN AIRCRAFT AND OTHER INDUSTRIESBOULASSIER R.1980; MATER. TECH.; ISSN 0032-6895; FRA; DA. 1980; VOL. 68; NO 8-9; PP. 309-311Article

STRESS CORROSION CRACKING PROBLEMS IN NAVAL AIRCRAFT.KETCHAM SJ.1977; MATER. PERFORM.; U.S.A.; DA. 1977; VOL. 16; NO 3; PP. 38-41Article

COMMENT CONCEVOIR VOS COLLAGESNENIN J.1976; USINE NOUV.; FR.; DA. 1976; PP. 209-216 (6 P.)Article

TRAITEMENTS THERMIQUES DES ALLIAGES LEGERS DANS L'INDUSTRIE AERONAUTIQUE1976; TRAITEMENT THERM.; FR.; DA. 1976; NO 102; PP. 39-42Article

STANDSCHWINGUNGSVERSUCH EINER STRUKTUR MIT DAEMPFUNGSKOPPLUNG UND FREQUENZNACHBARSCHAFT = ESSAIS DE VIBRATIONS AU SOL D'UNE STRUCTURE AVEC COUPLAGE D'AMORTISSEMENT ET VOISINAGE DE FREQUENCEWITTMEYER H.1976; Z. FLUGWISSENSCH.; DTSCH.; DA. 1976; VOL. 24; NO 3; PP. 139-151; ABS. ANGL. FR.; BIBL. 15REF.Article

AIRFRAME MATERIAL REQUIREMENTSJAMES D.1976; PHILOS. TRANS. R. SOC. LONDON, A; G.B.; DA. 1976; VOL. 282; NO 1307; PP. 83-130 (19 P.)Article

NEW ALLOYS FOR ADVANCED METALLIC FIGHTER-WING STRUCTURES = NOUVEAUX ALLIAGES POUR AILES D'AVIONS DE CHASSEWELLS RR.1975; J. AIRCR.; U.S.A.; DA. 1975; VOL. 12; NO 7; PP. 586-592; BIBL. 3 REF.Article

ANWENDUNG DES DIFFUSIONSSCHWEISSENS A DIFFUSIONSSCHWEISSEN GROSSER BAUTEILE AUS TI AL 6 V4 = EMPLOI DU SOUDAGE PAR DIFFUSION: ASSEMBLAGE DE GROS ELEMENTS EN ALLIAGE TI AL 6 V4KELLERER H; KUNZMANN D.1975; IN: ANWENDUNG UND GRENZEN DER SCHWEISSVERFAHREN BEI NEUZEITLICHEN KONSTRUKTIONEN. HANNOVER, 8. BIS 10. OKTOBER 1975; DUESSELDORF; DTSCH VERLAG SCHWEISSTECH. (DVS) GMBH; DA. 1975; PP. 109-116; BIBL. 7 REF.; DVS-BERICHTE 36Conference Paper

  • Page / 103