Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Intégration scolaire")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 409

  • Page / 17
Export

Selection :

  • and

Intégration individuelle en classe ordinaire = Individual integration in ordinary classCAPELAIN, B.Réadaptation (Paris). 1992, Num 395, pp 14-20, issn 0484-0305Article

L'intégration en Haute-Vienne : la création de classes d'intégration = Integration in Haute-Vienne : creation of integration classesSAVY, Jean.Réadaptation (Paris). 1992, Num 395, pp 23-24, issn 0484-0305Article

A propos de l'enseignement des mathématiques en adaptation et intégration scolaire : Une étude de cas comparative en regroupement d'adaptationSENSEVY, Gérard; TOULLEC-THERY, Marie; NEDELEC-TROHEL, Isabelle et al.Recherches en didactique des mathématiques (Revue). 2006, Vol 26, Num 2, pp 151-206, issn 0246-9367, 56 p.Article

Politique du Ministère de l'Education Nationale en matière d'adaptation et d'intégration scolaires = Policy of the french department of education concerning the school integration and adaptationLEGRAND, André.Réadaptation (Paris). 1992, Num 395, pp 3-5, issn 0484-0305Article

Adaptation et intégration scolaire = Adaptation and school integrationLEGRAND, André; CHAILLET, M; VOISINT et al.Réadaptation (Paris). 1992, Num 395, pp 3-45, issn 0484-0305Serial Issue

La controverse sur les acquisitions et sur les conditions d'intégration scolaire des enfants présentant une déficience intellectuelle = Controversy about acquisitions and conditions of school integration of children suffering from intellectual impairmentBEAUPRE, Pauline.Revue francophone de la déficience intellectuelle. 1990, Vol 1, Num 1, pp 59-68, issn 0847-5733Article

Handicaps et vie scolaire : l'intégration différenciée = Handicap and school lifeBONJOUR, Pierre; LAPEYRE, Michèle; CATTEAUX, André et al.1994, 183 p., isbn 2-85008-190-6Book

Scolariser un enfant handicapé : quelques pistes = Provide education for disabled child : sone idessVIGNERON, Monique.Réadaptation (Paris). 1992, Num 395, pp 8-10, issn 0484-0305Article

Role of special/support teachers in Greek primary schools : a counterproductive effect of 'inclusion' practicesVLACHOU, Anastasia.International journal of inclusive education. 2006, Vol 10, Num 1, pp 39-58, issn 1360-3116, 20 p.Article

Normality, deviance, identity, cultural tracking and school achievement: The case of Ethiopian Jews in Israel = Traçabilité de la normalité, de l'inadaptation, de l'identité, et de la culture et réussite scolaire : le cas des Juifs éthiopiens en IsraëlBERHANU, Girma.Scandinavian journal of educational research. 2005, Vol 49, Num 1, pp 51-82, issn 0031-3831, 32 p.Article

Making the pedagogic relay inclusive for indigenous Australian students in mathematics classrooms = Rendre les relais pédagogiques inclusifs pour les élèves aborigènes dans les classes de mathématiquesZEVENBERGEN, Robyn; MOUSLEY, Judith; SULLIVAN, Peter et al.International journal of inclusive education. 2004, Vol 8, Num 4, pp 391-405, issn 1360-3116, 15 p.Article

Effective early reading instruction and inclusion : some reflections on mutual dependenceSAVAGE, Robert.International journal of inclusive education. 2006, Vol 10, Num 4-5, pp 347-361, issn 1360-3116, 15 p.Conference Paper

The soldier and the seductress : a post-structuralist analysis of gendered citizenship through inclusion in and exclusion from language and social studies textbooks in PakistanAYAZ NASEEM, M.International journal of inclusive education. 2006, Vol 10, Num 4-5, pp 449-467, issn 1360-3116, 19 p.Conference Paper

Caught in the net : a Foucaultian interrogation of the incidental effects of limited notions of inclusionGRAHAM, Linda J.International journal of inclusive education. 2006, Vol 10, Num 1, pp 3-25, issn 1360-3116, 23 p.Article

Greek teachers' belief systems about disability and inclusive educationZONIOU-SIDERI, Athina; VLACHOU, Anastasia.International journal of inclusive education. 2006, Vol 10, Num 4-5, pp 379-394, issn 1360-3116, 16 p.Conference Paper

Assessing pupil development and education in an inclusive setting = Evaluer le développement et l'éducation de l'élève dans un contexte inclusifPIJL, Sip J; HAMSTRA, Dorien.International journal of inclusive education. 2005, Vol 9, Num 2, pp 181-192, issn 1360-3116, 12 p.Article

Children's participation in school grounds developments: creating a place for education that promotes children's social inclusion = Donner une place à l'éducation qui favorise la promotion de l'inclusion sociale des enfantsMANNION, Greg.International journal of inclusive education. 2003, Vol 7, Num 2, pp 175-192, issn 1360-3116, 18 p.Article

The marketization of education in Singapore : prospects for inclusive education = L'enseignement à Singapour, concurrence et compétition entre les établissements: perspectives pour le cycle d'enseignement généralLIM, L; TAN, J.International journal of inclusive education. 1999, Vol 3, Num 4, pp 339-351, issn 1360-3116Article

Impact of a multipronged approach to inclusion : having all partners on sideTIMMONS, Vianne.International journal of inclusive education. 2006, Vol 10, Num 4-5, pp 469-480, issn 1360-3116, 12 p.Conference Paper

La formation des directeurs d'établissements d'éducation spécialisée entre 1959 et 2004 : bénéficiaires, modèles, tensions et évolutions : 1954-2004 : 50 ans de formations specialisées = Special Education Centres Managers training between 1959 and 2004: beneficiaries, models, tensions and evolutionsLESAIN-DELABARRE, Jean-Marc.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2004, Num 28, pp 111-120, issn 1957-0341, 10 p.Article

School reform models and special education = Modèles de réforme scolaire et enseignement spécialKOH, Myung-Sook; SIEGEL ROBERTSON, Janna.Education and urban society. 2003, Vol 35, Num 4, pp 421-442, issn 0013-1245, 22 p.Article

La cellule nationale d'écoute HANDISCOL' : un dispositif central de l'évaluation des services rendus ? = The national monitoring centre Handiscol: a central system designed to assess the help provided?LESAIN-DELABARRE, Jean-Marc; GAREL, Jean-Pierre; AIRAUD, Danièle et al.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2002, Num 18, pp 171-183, issn 1957-0341Article

Intégrer les handicapés = School integrationNAZARENKO, Jean-Marie; BOUCHARD, Pascal; GARBOWNIK, Pierre et al.Enfant d'abord. 1993, Num 172, pp 25-43, : illSerial Issue

Tendances et défis de l'éducation des jeunes à besoins éducatifs particuliers au Danemark : Comment l'intégration, puis l'éducation inclusive, sont-elles devenues des sujets d'intérêt majeur et quels sont les défis à relever aujourd'hui ? = Trends and challenges of special education in DenmarkEGELUND, Niels; SAUMONT, Nel.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2006, Num 32, pp 187-192, issn 1957-0341, 6 p.Article

L'UPI du collège Paul Bert à Auxerre = The UPI of the Collège Paul Bert in AuxerreLAROSE, Marie-Louise.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2004, Num 25, pp 249-254, issn 1957-0341, 6 p.Conference Paper

  • Page / 17