Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Intelligence Level")

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 25

  • Page / 1
Export

Selection :

  • and

A Consideration of Cognitive Factors in the Learning and Education of Older AdultsFRY, P. S.International review of education. 1992, Vol 38, Num 4, pp 303-325, issn 0020-8566Article

Adjustment patterns of high and low intelligent students during examination periods = Modèles d'adaptation des étudiants pendant les périodes d'examensARUN KUMAR SINGH; ASHISH KUMAR SINGH.Psycho-lingua. 2002, Vol 32, Num 2, pp 119-123, issn 0377-3132, 5 p.Article

Subject Characteristics and the Communicative Environment of Profoundly Retarded AdultsGRANLUND, M; TERNEBY, J; OLSSON, C et al.Scandinavian journal of educational research. 1992, Vol 36, Num 4, pp 323-338, issn 0031-3831Article

The At-Risk Disk: differential identification of intellectual and specific learning disability by teacher-teams in regular schools = Identification des troubles d'apprentissage spécifiques et de troubles intellectuels par des groupes d'enseignants en établissements et cycles normauxBOUWER, A. C; DU TOIT, L. D.South African journal of education. 2000, Vol 20, Num 3, pp 241-247, issn 0256-0100Article

Verwesenliking van die verstandsmoontlikhede by die kind in die junior sekondêre skoolfase = La performance et l'aptitude intellectuelle des sujets du secondaire premier cycleMARAIS, J. L; KRUGER, H. B.South African journal of education. 1991, Vol 11, Num 4, pp 221-226, issn 0256-0100Article

I superdolati = Les élèves surdoués = Gifted pupilsGELATI, M.Ricerche pedagogiche. 1996, Vol 31, Num 119, pp 17-22, issn 1971-5706Article

Are the notion of mean and related concepts too difficult for 6th and 7th grade biology students ? = Les questions de sens et de concepts statistiques sont-elles trop difficile pour les élèves de 11-12 ansDREYFUS, A; LEVY, O.European journal of teacher education. 1996, Vol 19, Num 2, pp 137-152, issn 0261-9768Article

Comparaison des compétences cognitives des élèves de 7 ans à vingt ans d'intervalle = The comparison of pupils cognitive skillsFLIELLER, A.Note d'information - Direction de l'évaluation et de la prospective. 1997, Num 12, pp 1-4, issn 1149-1035Article

A Matthew effect for IQ but not for reading : results from a longitudinal study = Un effet Mathieu pour le QI mais pas pour la lecture : résultats d'une étude longitudinaleSHAYWITZ, B. A; HOLFORD, T. R; HOLAHAN, J. M et al.Reading research quarterly. 1995, Vol 30, Num 4, pp 894-906, issn 0034-0553Article

De la pensée du bébé à celle de l'enfant : L'exemple du nombre : L'émergence de la pensée = From baby to child thinking : the exemple of numberHOUDE, O.Sciences humaines (Auxerre). 1998, Num 87, pp 28-31, issn 0996-6994Article

Simply no worse and simply no better may simply be wrong : A critique of Veenman's conclusion about multigrade classes = Ni pire, ni meilleur peut être mauvais : une critique des conclusions de Veenman sur les classes à plusieurs niveauxMASON, D. A; BURNS, R. B.Review of educational research. 1996, Vol 66, Num 3, pp 307-322, issn 0034-6543Article

Les hommes de culture dans la diplomatie pontificale au XIIIe siècle = Culture Men in the Pontifical Diplomacy in the 13th CenturyGALLAND, B.Mélanges de l'Ecole française de Rome. Moyen Age. 1996, Vol 108, Num 2, pp 615-643, issn 1123-9883, 31 p.Article

Sustained inquiry in education : Lessons from skill grouping and class size = Enquête en éducation: Groupement par compétences et dimension de la classeMOSTELLER, F; LIGHT, R. J; SACHS, J. A et al.Harvard educational review. 1996, Vol 66, Num 4, pp 797-828, issn 0017-8055Article

Relation between Intellectual Ability and Working Method as Predictors of LearningELSHOUT, J. J; VEENMAN, M. V. J.The Journal of educational research (Washington, DC). 1992, Vol 85, Num 3, pp 135-143, issn 0022-0671Article

Psychological Aspects of Learning about Basic Electricity in Rural and Urban ClassesRHÖNECK, C. v; GROB, K.International journal of science education. 1991, Vol 13, Num 1, pp 87-95, issn 0950-0693Article

Framework gardneriano = La structure gardnerienne = Gardnerian frameworkCODA, Maurizio.Orientamenti pedagogici. 2002, Vol 49, Num 292, pp 653-665, issn 0030-5391Article

Date of birth and achievement in GCSE and GCE A-level = Relation date de naissance/réussite en GCSE et en GCE A-levelALTON, A; MASSEY, A.Educational research (Windsor). 1998, Vol 40, Num 1, pp 105-109, issn 0013-1881Article

Effet établissement, effet classe... Portée et limites de l'approche externe mise en oeuvre à l'IREDU = The external approach of the Institut de Recherche sur l'Economie en Education (IREDU)DURU-BELLAT, M.Perspectives documentaires en éducation. 1996, Num 38, pp 61-77, issn 1148-4519Article

Adolescence et pairs dans la sphère scolaire : Rapports au groupe-classe et au groupe d'amis chez les collégiens = Adolescence and peers in the school sphere : analysis of the relationships within the class group and among friends for pupils from secondary schoolLANNEGRAND, L.L' Orientation scolaire et professionnelle. 1998, Vol 27, Num 2, pp 235-253, issn 0249-6739Article

L'évolution des compétences scolaires des meilleurs élèves depuis 40 ans = School achievement of the best pupils since 40 yearsPERETTI, C.Note d'information - Direction de l'évaluation et de la prospective. 1996, Num 29, pp 1-6, issn 1149-1035Article

Equity issues in collaborative group assessment : Group composition and performance = La question de l'équité dans l'évaluation des résultats d'un travail en collaboration : Composition du groupe et performanceWEBB, N. M; NEMER, K. M; CHIZHIK, A. W et al.American educational research journal. 1998, Vol 35, Num 4, pp 607-651, issn 0002-8312Article

Performances scolaires et sommeil chez l'enfant de 6 ans = Academic performances and sleep for a 6 year childMANTZ, J; MUZET, A; NEISS, R et al.Revue française de pédagogie. 1997, Num 119, pp 73-79, issn 0556-7807Article

Cognitive skill and economic inequality : Findings from the National Adult Literacy survey = Compétence cognitive et inégalité économique : Les résultats de l' enquête nationale sur l'alphabétisation des adultesRAUDENBUSH, S. W; KASIM, R. M.Harvard educational review. 1998, Vol 68, Num 1, pp 33-79, issn 0017-8055Article

Relationship Between Gross Motor and Intellectual Function in Children With Cerebral Palsy: A Cross-Sectional StudyDALVAND, Hamid; DEHGHAN, Leila; MOHAMMAD REZA HADIAN et al.Archives of physical medicine and rehabilitation (Print). 2012, Vol 93, Num 3, pp 480-484, issn 0003-9993, 5 p.Article

Behavioral problems in relation to intelligence in children with 22q11.2 deletion syndrome : A matched control studyJANSEN, P. W; DUIJFF, S. N; BEEMER, F. A et al.American journal of medical genetics. Part A. 2007, Vol 143, Num 6, pp 574-580, issn 1552-4825, 7 p.Article

  • Page / 1