Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

jo.\*:("Interchange (Toronto. 1984)")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 491

  • Page / 20
Export

Selection :

  • and

Understanding Literacy in its Historical Contexts: Past Approaches and Work in ProgressGRAFF, Harvey J; MACKINNON, Alison; SANDIN, Bengt et al.Interchange (Toronto. 1984). 2003, Vol 34, Num 2-3, issn 0826-4805, 247 p.Conference Proceedings

Different sources, different answers: Aspects on women's work in Sundsvall, Sweden, 1860-1893 = aVIKSTRÖM, Lotta.Interchange (Toronto. 1984). 2003, Vol 34, Num 2-3, pp 241-259, issn 0826-4805, 19 p.Conference Paper

Transformation of patriarchal regimes, literacy, and schooling = La transformation des régimes patriarcaux, alphabétisation et scolarisationMILLER, Pavla.Interchange (Toronto. 1984). 2003, Vol 34, Num 2-3, pp 297-312, issn 0826-4805, 16 p.Conference Paper

Literacy literacy = Littératie, LittératieVINCENT, David.Interchange (Toronto. 1984). 2003, Vol 34, Num 2-3, pp 341-357, issn 0826-4805, 17 p.Conference Paper

Constructivist science teaching: Intellectual and strategic teaching acts = L'enseignement de la science constructiviste : séquences d'enseignement stratégique et intellectuelSEATTER, Carol Scarff.Interchange (Toronto. 1984). 2003, Vol 34, Num 1, pp 63-87, issn 0826-4805, 25 p.Article

Cultural responsiveness of school curriculum and students' failure in Turkey = La réceptivité culturelle au programme d'études et l'échec scolaire en TurquieSAHIN, Ismet.Interchange (Toronto. 1984). 2003, Vol 34, Num 4, pp 383-420, issn 0826-4805, 38 p.Article

Racial identity theory and peace education: Tools for the teacher in all of us = Théorie de l'identité raciale et éducation à la paixTHOMPSON, Chalmer E.Interchange (Toronto. 1984). 2003, Vol 34, Num 4, pp 421-447, issn 0826-4805, 27 p.Article

Designing reflections on practice: Helping teachers apply cognitive learning principles in an SFT: Inquiry-based learning program = Provoquer une réflexion sur la pratique : aider les enseignants à appliquer des principes cognitifs dans les SFTKEEFER, Matthew.Interchange (Toronto. 1984). 2002, Vol 33, Num 4, pp 395-417, issn 0826-4805, 23 p.Article

Accountability testing without accountability? = Un test à testerLAM, Tony C. M; BORDIGNON, Catherine.Interchange (Toronto. 1984). 2001, Vol 32, Num 2, pp 191-202, issn 0826-4805Article

An examination of English teachers' opinions about the Ontario Grade 9 reading and writing test = Recherche sur les opinions des enseignants à propos du test de lecture et d'écriture de l'Ontario en 9e annéeLAM, Tony C. M; BORDIGNON, Catherine.Interchange (Toronto. 1984). 2001, Vol 32, Num 2, pp 131-145, issn 0826-4805Article

The Canadian Charter of Rights and freedoms: A postmodern catalyst for change in educational administrative practices = La charte des Droits et Libertés canadiennes : un catalyseur post-moderne pour le changement dans les pratiques administratives de l'éducationRICHARD BOND, W.Interchange (Toronto. 1984). 2001, Vol 32, Num 1, pp 59-77, issn 0826-4805Article

A theoretical model for examining the link between governance and philosophy in higher education = Un modèle théorique pour examiner le lien entre l'administration et la philosophie de l'éducation dans l'enseignement supérieurJENSEN, Devon.Interchange (Toronto. 1984). 2001, Vol 32, Num 4, pp 395-417, issn 0826-4805Article

Engaging the global struggle between knowledge and misrepresentationsSMITH, David Geoffrey.Interchange (Toronto. 1984). 2001, Vol 32, Num 3, pp 251-260, issn 0826-4805Article

Whitehead and business education : A second look = Whitehead et l'enseignement commercial : un second regardHENDLEY, Brian.Interchange (Toronto. 1984). 2000, Vol 31, Num 2-3, pp 179-195, issn 0826-4805Conference Paper

Widening the circle : Faculty-student support groups as innovative practice in higher education = Elargir le cercle : les groupes de soutien université-étudiant en tant que pratique innovante dans l'enseignement supérieurMULLEN, Carol A; WHATLEY, April; KEALY, William A et al.Interchange (Toronto. 1984). 2000, Vol 31, Num 1, pp 35-60, issn 0826-4805Article

In search of Aesthetic space : Delaying intentionality in teaching/learning situations = A la recherche de l'espace esthétique : retarder l'intentionalité dans les situations d'enseignement et d'apprentissageLATTA, Margaret Macintyre.Interchange (Toronto. 1984). 2000, Vol 31, Num 4, pp 369-383, issn 0826-4805Article

A reconstruction of South African philosophy of education = Reconstruction de la philosophie de l'éducation sud-africaineHIGGS, P.Interchange (Toronto. 1984). 1999, Vol 30, Num 2, pp 121-142, issn 0826-4805Article

Les rapports de l'éthique et de l'éducation dans la philosophie du procès de Whitehead = Ethics and education interrelations in Whitehead's process philosophyBREUVART, J.-M.Interchange (Toronto. 1984). 1998, Vol 29, Num 1, pp 47-68, issn 0826-4805Article

Imagining the imaginative : An analysis and its implications for arts education = La pensée imaginative imaginée : analyse et conséquences pour l'éducation artistiqueDREWE, S. B.Interchange (Toronto. 1984). 1998, Vol 29, Num 3, pp 261-273, issn 0826-4805Article

School response to a changing labour market = La réponse de l'enseignement à l'évolution du marché du travailLEVIN, B; RIFFEL, J. A.Interchange (Toronto. 1984). 1998, Vol 29, Num 2, pp 185-206, issn 0826-4805Article

Why science education alone is not enough = Pourquoi les sciences de l'éducation seules ne suffisent pas?CARSON, R. N.Interchange (Toronto. 1984). 1997, Vol 28, Num 2-3, pp 109-120, issn 0826-4805Conference Paper

The body as a site of reproduction and resistance : Attention Deficit Hyperactivity Disorder and the classroom = Problème d'hyperactivité et défaut de concentration dans la salle de classeCHRISTIAN, J. M.Interchange (Toronto. 1984). 1997, Vol 28, Num 1, pp 31-43, issn 0826-4805Article

Where money mattered : Organizational and economic consequences of state public school expenditures in the United States : 1880-1940 = Conséquences économiques et problèmes d'organisation des dépenses de l'Etat américain pour l'école publique: 1880-1940BALFANZ, R.Interchange (Toronto. 1984). 1997, Vol 28, Num 1, pp 45-69, issn 0826-4805Article

The road to nowhere begins with where we are : Rethinking the future of American education = Repenser l'avenir de l'éducation américaineKATZ, M. S; DENTI, L. G.Interchange (Toronto. 1984). 1996, Vol 27, Num 3-4, pp 261-277, issn 0826-4805Article

Postmodernism and the repoliticization of education = Postmodernisme et repolitisation de l'éducationBIESTA, G.Interchange (Toronto. 1984). 1995, Vol 26, Num 2, pp 161-183, issn 0826-4805Article

  • Page / 20