Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("LANGUE MATERNELLE")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 1809

  • Page / 73
Export

Selection :

  • and

THEORETISCHE UND PRAKTISCHE ASPEKTE DES MUTTERSPRACHUNTERRICHTS IN DER SOZIALISTISCHEN SCHULE = ASPECTS THEORIQUE ET PRATIQUE DE L'ENSEIGNEMENT DE LA LANGUE MATERNELLE DANS LES ECOLES SOCIALISTESSCHMIDT W.1972; Z. PHONET. SPRACHWISSENSCH. KOMMUNIK.-FORSCH.; DTSCH.; DA. 1972; VOL. 25; NO 1-2; PP. 65-78; BIBL. 11REF.Article

PROBLEMES CONCERNANTS LE PROGRES DES LANGUES NATIONALES DANS LA SOCIETE SOVIETIQUEKHANAZAROV K KH.1972; VOPR. FILOS.; S.S.S.R.; DA. 1972; NO 12; PP. 36-45; BIBL. 16REF.Article

EXERCICES STRUCTURAUX ET ENSEIGNEMENT DE LA LANGUE MATERNELLE.HUOT H.1975; ET. LINGUIST. APPL.; FR.; DA. 1975; NO 2; PP. 52-87; BIBL. 1 P. 1/2Article

MEDIUM OF INSTRUCTION IN COLLEGE EDUCATION = LES MOYENS D'ENSEIGNEMENT DANS L'EDUCATION UNIVERSITAIREMOOKERJEE KK.1972; EDUC. PSYCHOL. REV.; INDIA; DA. 1972; VOL. 12; NO 1-2; PP. 4-8Article

PRINCIPES D'ELABORATION D'UN SYSTEME DE LANGAGE NATUREL DANS UNE ECOLE AUXILIAIRE ESTONIENNEKARLEP KK.1982; DEFEKTOLOGIJA; ISSN 0130-3074; SUN; DA. 1982; NO 2; PP. 33-37; BIBL. 4 REF.Article

L'ENFANT DE SIXANS A L'ECOLE (EN GEORGIE)AMONASHVILI SH A; SAKVARELIDZE GA.1972; SOVETSK. PEDAG.; S.S.S.R.; DA. 1972; VOL. 36; NO 9; PP. 26-31Article

PHONOLOGICAL EXTRAPOLATIONS ABOUT EFFORT AFTER RATINGS OF PHONEMIC CCVCS BY NATIVE SPEAKERS OF PORTUGUESE.KOUTSTAAL CW; SMITH OW.1975; PERCEPT. MOTOR SKILLS; U.S.A.; DA. 1975; VOL. 41; NO 1; PP. 111-114; BIBL. 9 REF.Article

DOES WORD NAMING INVOLVE GRAPHEME-TO-PHONEME TRANSLATION. EVIDENCE FROM HEBREWNAVON D; SHIMRON J.1981; J. VERB. LEARN. VERB. BEHAV.; ISSN 0022-5371; USA; DA. 1981; VOL. 20; NO 1; PP. 97-109; BIBL. 25 REF.Article

AN EXPLORATY STUDY OF SOME PSYCHOLINGUISTIC CORRELATES OF MATERNAL LANGUAGEMEDINNUS GR; BOHANNON KM.1975; J. GENET. PSYCHOL.; U.S.A.; DA. 1975; VOL. 126; NO 2; PP. 263-268; BIBL. 11REFArticle

LA RELATION "ETRE+VPP" ET SES EQUIVALENTS DANS LES DIFFERENTES LANGUES ENSEIGNEESBRUNET J; LE BOT M; DABENE L et al.1979; ET. LINGUIST. APPL.; FRA; DA. 1979; NO 34; PP. 47-68Article

EXPERIENCE DANS LE DOMAINE DE L'ENSEIGNEMENT DES LANGUES MATERNELLE ET RUSSE DANS LES ECOLES DU NORD D'IENISSEISTUROV KV.1978; SOVETSK. PEDAG.; SUN; DA. 1978; NO 11; PP. 63-66Article

FREE RECALL FROM UNILINGUAL AND TRILINGUAL LISTS.MCCORMACK PD; NOVELL JA.1975; BULL. PSYCHON. SOC.; U.S.A.; DA. 1975; VOL. 6; NO 2; PP. 173-174; BIBL. 8 REF.Article

LEARNING BY THE DISCOVERY AND VERBAL RECEPTION METHODS IN BILINGUAL AND UNILINGUAL CHILDREN.WILLIAMS E; ADAMS J.1975; J. EDUC. RES.; U.S.A.; DA. 1975; VOL. 69; NO 4; PP. 142-145; BIBL. 15 REF.Article

RELATION ENTRE LA THEORIE LINGUISTIQUE ET LA PRATIQUE DANS L'ETUDE DE LA LANGUE RUSSE A L'ECOLE AUXILIAIRE NON-RUSSETSORIONOV SA.1982; DEFEKTOLOGIJA; ISSN 0130-3074; SUN; DA. 1982; NO 1; PP. 36-42; BIBL. 4 REF.Article

PERCEPTION OF VOWEL NASALIZATION IN FRENCHBENGUEREL AP; LAFARGUE A.1981; J. PHON.; ISSN 0095-4470; GBR; DA. 1981; VOL. 9; NO 3; PP. 309-321; BIBL. 7 REF.Article

MINORITY LANGUAGE MAINTENANCE AND THE ETHNIC MOTHER TONGUE SCHOOLFISHMAN JA.1980; MOD. LANGUAGE J.; USA; DA. 1980; VOL. 64; NO 2; PP. 167-172; BIBL. 5 REF.Article

OBSERVATION D'UN APPRENTISSAGE DE GRAMMAIRE FRANCAISE AU MOYEN D'ENSEIGNEMENT ASSISTE PAR ORDINATEUR.CHEVROULET JP.1976; TECH. D'INSTRUCT.; SUISSE; DA. 1976; NO 2; PP. 24-32; BIBL. 7 REF.Article

VERNACULAR TEST INSTRUCTIONS IN RELATION TO COGNITIVE TASK BEHAVIOUR AMONG HIGHLAND CHILDREN OF PAPUA NEW GUINEAKELLY M; PHILP H.1975; BRIT. J. EDUC. PSYCHOL.; G.B.; DA. 1975; VOL. 45; NO 2; PP. 189-197; BIBL. 14REFArticle

THE USE OF FIXED ROLE TREATMENT IN TEACHINGDIAMOND CTP.1983; PSYCHOLOGY IN THE SCHOOLS; ISSN 0033-3085; USA; DA. 1983; VOL. 20; NO 1; PP. 74-82; BIBL. 10 REF.Article

FIRST-ORDER APPROXIMATION TO ENGLISH, SECOND-ORDER APPROXIMATION TO ENGLISH, AND ORTHOGRAPHIC NEIGHBOR RATIO NORMS FOR 925 NOUNSRUBIN DC.1981; BEHAV. RES. METHODS INSTRUM.; ISSN 0005-7878; USA; DA. 1981; VOL. 13; NO 6; PP. 713-721; BIBL. 18 REF.Article

L'ENSEIGNEMENT DE LA LANGUE MATERNELLE DANS LES ECOLES FRANCAISES AUJOURD'HUIMARCHAND F.1979; ET. LINGUIST. APPL.; FRA; DA. 1979; NO 35; PP. 5-31; BIBL. 9 REF.Article

THE EFFECT OF RUSSIAN VERSUS HEBREW INSTRUCTIONS ON THE REACTION TO SOCIAL PRESSURE OF RUSSIAN BORN ISRAELI CHILDREN. = L'EFFET DE CONSIGNES EN RUSSE OU EN HEBREU SUR LA REACTION A LA PRESSION SOCIALE CHEZ DES ENFANTS ISRAELIENS NES EN RUSSIEKAV VENAKI S; EYAL N; BRONFENBRENNER U et al.1976; J. EXPER. SOC. PSYCHOL.; U.S.A.; DA. 1976; VOL. 12; NO 1; PP. 70-86; BIBL. 7 REF.Article

Sound-Meaning Relationships in Speakers of Urdu and English : Evidence for a Cross-Cultural Phonetic SymbolismO'BOYLE, M. W; MILLER, D. A; RAHMANI, F et al.Journal of psycholinguistic research. 1987, Vol 16, Num 3, pp 273-288, issn 0090-6905Article

La règle orthographique : représentations, conceptions théoriques et stratégies d'apprentissageCHISS, J.-L; DAVID, J.Langue française. 1992, Num 95, pp 6-26, issn 0023-8368Article

Les « langues immigrées » face à l'école françaiseVARRO, G.Language problems & language planning. 1992, Vol 16, Num 2, pp 137-162, issn 0272-2690Article

  • Page / 73