Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Méthode de travail")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 171

  • Page / 7

Export

Selection :

  • and

Knowledge production and the public interest = Production de la connaissance et intérêt publicSCHNEIDER, Barbara; SCHALLIOL, David; MAKELA, Sarah et al.The American sociologist. 2006, Vol 37, Num 2, pp 96-112, issn 0003-1232, 17 p.Article

Pratiques documentaires d'élèves en travaux personnels encadrés = Documentation in « Supervised Individual Work »BLONDEL, Francois-Marie; GOFFARD, Monique; GOFFARD, Serge et al.Aster. 2004, Num 39, pp 91-121, issn 0297-9373, 31 p., 201, 205, 209 [34 p.]Article

Les élèves et les itinéraires de découverte. Entre temps extraordinaire et postures moins ordinaires = Pupils and « Roads-to-Discovery » workshops between « extraordinary » moments and less ordinary approachesMAGNERON, Nathalie; LEBEAUME, Joël.Aster. 2004, Num 39, pp 153-172, issn 0297-9373, 20 p., 202, 206, 210 [23 p.]Article

Un changement organisationnel et humain en 3 D : Les outils d'évaluation des personnes = Organisational and human changes in 3DJEHL, Martine.Actualité de la formation permanente (Paris-la-Défense). 2003, Num 186, pp 33-36, issn 0397-331X, 4 p., 73 [5 p.]Article

Réapprendre à apprendre pour réussir en première année de D.E.U.G = Relearning to learn in order to succeed in higher educationBOYER, Régine; CORIDIAN, Charles.L' Orientation scolaire et professionnelle. 2002, Vol 31, Num 3, pp 353-372, issn 0249-6739, 20 p.Article

Facilitating transfer of skills between group projects and work teams = Faciliter le transfert de compétences entre projets de groupe et équipes de travailETTINGTON, Deborah R; CAMP, Richaurd R.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2002, Vol 26, Num 4, issn 1052-5629, 339, 356-379 [25 p.]Article

Discipline-based research into student learning in English, Law, Social Work, Computer skills for Linguists, Women's Studies, Creative writing : How can it inform our teaching? = Recherche disciplinaire sur l'apprentissage en anglais, droit, travail social, compétences informatiques, droits de la femme et littérature : quels renseignements pour notre enseignement ?WISKER, Gina; TILEY, Jillinda; WATKINS, Mary et al.Innovations in education and teaching international (Print). 2001, Vol 38, Num 2, pp 183-200, issn 1470-3297Article

The importance and invasiveness of student team selection criteria = L'importance et la généralisation des critères de sélection par groupe d'étudiantsCONNERLEY, Mary L; MAEL, Fred A.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2001, Vol 25, Num 5, issn 1052-5629, 467, 471-494 [25 p.]Article

Teams as Breakers of Traditional Work Practices - A Longitudinal Study of Planning and Implementing Curriculum Units in Elementary School Teacher TeamsKÄRKKÄINEN, Merja; ENGESTRÖM, Yrjö.Research bulletin - Department of Education. University of Helsinki. 1999, Num 100, issn 0359-5749, 249 p.Thesis

Health promotion projects : skill and attitude learning for medical students = Projets de promotion de la santé: compétence et attitude d'apprentissage pour les étudiants en médecineJONES, K. V; HSU-HAGE, B. H.-H.Medical education (Oxford. Print). 1999, Vol 33, Num 8, pp 585-591, issn 0308-0110Article

Preferred and actual homework style : a cross-cultural examination = Le type de travail personnel préféré et réel: une étude transculturelleHONG, E; MILGRAM, R. M.Educational research (Windsor). 1999, Vol 41, Num 3, pp 251-265, issn 0013-1881Article

Stoichiometric problem solving in high school chemistry = Résoudre des problèmes stoechiométriques dans les écoles supérieures de chimieSCHMIDT, H.-J.International journal of science education. 1994, Vol 16, Num 2, pp 191-200, issn 0950-0693Article

Subjektive Beratungstheorien = Théories subjectives d'orienteurs en éducation = Subjective theories of guidance officersInformation Bildungsforschung. 1994, Num 95, pp 1-2, issn 1013-6258Article

Comparison of Self-Questioning, Summarizing, and Notetaking-Review as Strategies for Learning from LecturesKING, A.American educational research journal. 1992, Vol 29, Num 2, pp 303-323, issn 0002-8312Article

Learner Control of Context and Instructional Support in Learning Elementary School MathematicsMORRISON, G. R; ROSS, S. M; BALDWIN, W et al.Educational Technology Research and Development. 1992, Vol 40, Num 1, pp 5-13, issn 0148-5806Article

Contribution à l'opérationnalisation du concept de métacognitionWOLFS, J.-L.Revue belge de psychologie et de pédagogie. 1992, Num 10, pp 3-13, issn 0035-0826Article

Les grilles d'évaluation (II)DUCAS˙-SPAËS, S.L'Ecole des lettres. Second cycle. 1991, Vol 83, Num 4, pp 5-10, issn 0765-6017Article

The Nature and Assessment of Scientific Explorations in the ClassroomSWAIN, J. R. L.School science review. 1991, Vol 72, Num 260, pp 65-77, issn 0036-6811Article

Analyse constitutive du travail de l'équipe pédagogique dans une classe de 5e CPPN NFBARRE, J. de.Pratiques de formation. 1990, Num 20, pp 109-115, issn 0292-2215Article

Des stratégies pour apprendreBRENEZ, M.Les Langues modernes. 1990, Vol 84, Num 1, pp 35-45, issn 0023-8376Article

How Do Teachers Identify Multicultural and Cross-cultural Pedagogical Phenomena in and out of Arts Classrooms?HEARD, D.Educational review (Birmingham). 1990, Vol 42, Num 3, pp 303-318, issn 0013-1911Article

Les mutations de l'enseignement secondaire depuis 1960ALBERTINI, P.Commenter, Expliquer : l'explication de texte. Textuel 34/44. 1987, Num 20, pp 87-97Book Chapter

MONTESQUIEU ET LA TRADITION DES RECUEILS DE LIEUX COMMUNSDORNIER, Carole.Revue d'histoire littéraire de la France. 2008, Vol 108, Num 4, issn 0035-2411, 809-820, 1021 [13 p.]Article

Developing and validating a conceptual model of recurring problems in teaching clinicSMITH, C. Scott; MORRIS, Magdalena; HILL, William et al.Advances in health sciences education. 2006, Vol 11, Num 3, pp 279-288, issn 1382-4996, 10 p.Article

La lecture extensive de romans en anglais : La littérature = Novels extensive reading in EnglishBERNE, Maurice; TONNAIRE, Anne-Marie.Les Langues modernes. 2005, Vol 99, Num 2, pp 22-33, issn 0023-8376, 12 p.Article

  • Page / 7