Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Moteur essence")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 2245

  • Page / 90
Export

Selection :

  • and

Methods to achieve HCCI/CAI combustion at idle operation in a 4VVAS gasoline engineTAO CHEN; HUI XIE; LE LI et al.Applied energy. 2014, Vol 116, pp 41-51, issn 0306-2619, 11 p.Article

Un nouveau type de moteur à essence MillerSAKAI, H; KOMAMI, Y; KAMATA, M et al.Journal of the Faculty of Engineering. University of Tokyo. Series A. Annual report. 1984, Num 22, pp 20-21, issn 0563-7945Article

Konzeptstudie zur Verschiebung der Magerlaufgrenze bei der ottomotorischen Verbrennung = Etude de principe pour repousser la limite de pauvreté dans la combustion dans un moteur à explosion = Concept study to extend the lean limit capability of spark ignition enginesMENNE, R; STOJEK, D.VDI-Berichte. 1985, Num 578, pp 183-202, issn 0083-5560Article

A power-driven increment forerHALL, A. A; BIOOMBERG, W. J.1984, Vol 60, Num 6, pp 356-357Article

Ecotronic®: elektronisches Vergasersystem der Zukunft = Ecotronic®: système de carburateur électronique pour l'avenir = Ecotronic®: on electronic carburation system for the futureBAHR, A.ATZ. Automobiltechnische Zeitschrift. 1983, Vol 85, Num 12, pp 715-716, issn 0001-2785Article

Characterisation of a low pressure turbine for turbocompounding applications in a heavily downsized mild-hybrid gasoline engineMAMAT, Aman M. I; ROMAGNOLI, Alessandro; MARTINEZ-BOTAS, Ricardo F et al.Energy (Oxford). 2014, Vol 64, pp 3-16, issn 0360-5442, 14 p.Article

Die neuen 16-Ventil-Motoren von VW für Scirocco und Golf = Les nouveaux moteurs à seize soupapes de Volkswagen pour les voitures Scirocco et Golf = The New 16 valve engines by Volkswagen for the Scirocco and GolfDOMMES, W; GERWIG, W; DALL, B et al.ATZ. Automobiltechnische Zeitschrift. 1985, Vol 87, Num 6, pp 277-281, issn 0001-2785Article

Motoren- und Getriebeabstimmung bei den Opel Corsa-Modellen = Accord entre moteur et transmission pour les voitures Opel Corsa = Matching engines and transmissions for Opel's Corsa modelsBARTH, V; FORST, R; GLASS, D et al.ATZ. Automobiltechnische Zeitschrift. 1984, Vol 86, Num 2, pp 65-68, issn 0001-2785Article

The hydrocarbon composition of exhaust emitted from gasoline fuelled vehiclesNELSON, P. F; QUIGLEY, S. M.Atmospheric environment. 1984, Vol 18, Num 1, pp 79-87, issn 0004-6981Article

Improvement of rotary engine performance by new induction systemOKIMOTO, H; OHZEKI, H; KAWACHI, M et al.SAE transactions. 1983, Vol 92, Num 3, pp 3.387-3.397, issn 0096-736XArticle

Single point electronic injection systemTOYODA, T; INOUE, T; AOKI, K et al.SAE transactions. 1982, Vol 91, Num 3, pp 2999-3003, issn 0096-736XArticle

The GM 1.8 liter L-4 gasoline engine designed by ChevroletWALKER, J. W.SAE transactions. 1982, Vol 91, Num 1, pp 318-349, issn 0096-736XArticle

Turbocharging the 19831/2-1984 Ford 2.3L OHC engineDERTIAN, H. H; HUTCHISON, T. M.SAE transactions. 1984, Vol 93, Num 2, pp 2.157-2.168, issn 0096-736XArticle

Digitaltechnik bei der Benzineinspritzung der Zukunft = Technologie digitale pour l'injection d'essence du futur = Digital technology for future gazoline injectionFUHRMANN, T.ATZ. Automobiltechnische Zeitschrift. 1983, Vol 85, Num 10, pp 623-624, issn 0001-2785Article

Engine stability sensorMORTARA, W; CANTA, C.SAE transactions. 1983, Vol 92, Num 2, pp 2.172-2.187, issn 0096-736XArticle

Ein Magerkonzept von AUDI = Moteur à mélange pauvre utilisant le mode de combustion Audi = A lean burn concept of AudiVOGT, R; HENNING, H; KUNZEMANN, R et al.VDI-Berichte. 1985, Num 578, pp 203-217, issn 0083-5560Article

L'utilisation des carburants de substitution dans les moteurs à essence = The use of alternative motor fuels in gasoline enginesARLIE, J. P.Biomasse actualités. 1984, Num 26, pp 41-43, issn 0294-3433Article

The orbital engineEWING, P.SAE transactions. 1982, Vol 91, Num 2, pp 1350-1370, issn 0096-736XArticle

Application of a hybrid breakup model for the spray simulation of a multi-hole injector used for a DISI gasoline engineLI, Zhi-Hua; HE, Bang-Quan; HUA ZHAO et al.Applied thermal engineering. 2014, Vol 65, Num 1-2, pp 282-292, issn 1359-4311, 11 p.Article

The volvo 3-litre 6-cylinder engine with 4-valve technologyLARSSON, T; AC BERGSTROM, K; HINDERMAN, T et al.SAE transactions. 1990, Vol 99, Num 3, pp 2021-2031, issn 0096-736X, 1Article

Potentiel et limites d'utilisation aux températures élevées, des lubrifiants liquides dans les moteurs = Potential and limitations of use of lubricants in engines at high temperaturesTOULHOAT, H.Revue de l'Institut français du pétrole. 1989, Vol 44, Num 3, pp 371-385, issn 0020-2274, 15 p.Conference Paper

Automotive elastomers: abstracts of a survey of fluoroelastomer components developed for high-performance sealing duty in petrol/diesel power unitsFOSTER, S. R; CAPORETTI, D. R.Industrial Lubrication and Tribology. 1985, Vol 37, Num 2, pp 74-76, issn 0036-8792Article

Aspectos da utilização da mistura gasolina/alcool em veiculos da frota brasileira = Aspects de l'utilisation de mélange essence/alcool dans des véhicules brésiliens = Aspects of the utilization of gasoline/alcohol mixture in brazilian vehiclesESPIRITO SANTO PALMEIRA, J. T; MONTEIRO FONTES, S. A.Boletim Técnico da Petrobrás. 1985, Vol 28, Num 1, pp 43-47, issn 0006-6117Article

Der Verbrennungsablauf beim Magermotor, Grenzen und Möglichkeiten der Beeinflussung = Le déroulement de la combustion dans un moteur à mélange pauvre, moyens d'agir sur ce déroulement et limitations imposées à ces moyens = Lean combustion in S.I. engines, limits and possibilities of influenceMÜLLER, H.VDI-Berichte. 1985, Num 578, pp 1-16, issn 0083-5560Article

Einfluss von Brennraumform und Ansaugsystem auf die ottomotorische Magerlaufgrenze = Influence de la forme de la chambre de combustion et du système d'admission sur la limite de pauvreté du mélange combustible dans un moteur à explosion = Influence of combustion chamber design and intake manifold design of lean burn limitROZSAS, T; THOMS, U; MEYERDIERKS, D et al.VDI-Berichte. 1985, Num 578, pp 93-112, issn 0083-5560Article

  • Page / 90