Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

ti.\*:("New teaching methods for new ways of learning")

Results 1 to 5 of 5

  • Page / 1
Export

Selection :

  • and

Nouveaux dispositifs, nouvelles rencontres avec les connaissances = New teaching methods for new ways of learningLARCHER, Claudine; CRINDAL, Alain.Aster. 2004, Num 39, issn 0297-9373, 210 p.Serial Issue

Types de travaux personnels encadrés, postures d'enseignants et structuration = Types of « Supervised Individual Work », teacher approaches and knowledge structuringSCHNEEBERGER, Patricia; COTTEN, Alain; GOIX, Hervé et al.Aster. 2004, Num 39, pp 39-60, issn 0297-9373, 22 p., 200, 204, 208 [25 p.]Article

Pratiques documentaires d'élèves en travaux personnels encadrés = Documentation in « Supervised Individual Work »BLONDEL, Francois-Marie; GOFFARD, Monique; GOFFARD, Serge et al.Aster. 2004, Num 39, pp 91-121, issn 0297-9373, 31 p., 201, 205, 209 [34 p.]Article

Les élèves et les itinéraires de découverte. Entre temps extraordinaire et postures moins ordinaires = Pupils and « Roads-to-Discovery » workshops between « extraordinary » moments and less ordinary approachesMAGNERON, Nathalie; LEBEAUME, Joël.Aster. 2004, Num 39, pp 153-172, issn 0297-9373, 20 p., 202, 206, 210 [23 p.]Article

Quel processus de structuration des connaissances au cours du projet pluridisciplinaire à caractère professionnel en lycée professionnel ? = What knowledge structuring process occurs in multi-disciplinary projects carried out in conjunction with the working world at a secondary school for vocational training ?CRINDAL, Alain; GUILLAUME, Marie-Francoise; HARTOIN, Anne-Marie et al.Aster. 2004, Num 39, pp 123-151, issn 0297-9373, 29 p., 201, 205, 209 [32 p.]Article

  • Page / 1