Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

ct.\*:("Occupational problem, occupational relations, trade unionism")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 1536

  • Page / 62
Export

Selection :

  • and

Teaching as a Profession : The Rochester Case in Historical PerspectiveMURRAY, C. E.Harvard educational review. 1992, Vol 62, Num 4, pp 494-518, issn 0017-8055Article

« Hispania » and the AATSP : a Brief RetrospectMEAD.Hispania. 1992, Vol 75, Num 4, pp 1083-1086, issn 0018-2133Article

Le statut des instituteurs en Grande-BretagnePERATX-EVANS, M.Cahiers pédagogiques (Cannes). 1992, Num 306, pp 56-57, issn 0008-042XArticle

Les enseignants du second degré et le travail en équipe avec leurs collègues dans l'établissementLUMBROSO, M.Recherche et formation (Paris. 1987). 1991, Num 10, pp 51-72, issn 0988-1824, spécConference Paper

Fonction : assistant. « Enquête auprès des assistants de la Section des Sciences de l'Education »HOFSTETTER, R; LÉVY, M.-T.Cahiers de la Section des Sciences de l'Education. 1991, Num 62, 79 p.Serial Issue

The Effect of Personal and Social Determinants on Teacher Union Representatives' Stated Willingness To Initiate Site-Based Decision MakingWISHNICK, Y. S; WISHNICK, T. K.Journal of research and development in education. 1991, Vol 24, Num 3, pp 56-62, issn 0022-426XArticle

La réaction des enseignants aux attributs de leur tâche : une approche à leur motivationBARNABÉ, C.Revue des sciences de l'éducation. 1991, Vol 17, Num 1, pp 113-129, issn 0318-479XArticle

Thé ou café? ou comment l'analyse de réseaux peut aider à comprendre le fonctionnement d'un établissement scolaireDUTERCQ, Y.Revue française de pédagogie. 1991, Num 95, pp 81-97, issn 0556-7807Article

Zur Belastungssituation des Lehrers = L'enseignant et son surmenageDUBS, R.Permanente Erhebung über Bildungsforschungs- und Entwicklungsprojekte. 1990, Num 7, issn 0257-8514, 2 p.Article

A Changed School and Educational Culture : Job Orientation and Teacher Satisfaction at Gesamtschulen in the State of Hessen, West-Germany - Some International Comparisons in Work Perceptions of Secondary School Teachers : International ComparisonsLISSMANN, H. J; GIGERICH, R.Comparative education. 1990, Vol 26, Num 2-3, pp 277-281, issn 0305-0068Article

A Critical Analysis of Job-Satisfied Teachers in Japan in Work Perceptions of Secondary School Teachers : International ComparisonsNINOMIYA, A; OKATO, T.Comparative education. 1990, Vol 26, Num 2-3, pp 249-257, issn 0305-0068Article

Images de soi dans la fonction enseignante. Compte rendu d'une expérience in Aspects de la formation des enseignants au moment de la mise en place des IUFMCLAQUIN, M; GOLDBERG, J.Recherche et formation (Paris. 1987). 1990, Num 8, pp 92-98, issn 0988-1824Article

Handeln in Situationen : Überlegungen zum Verhalten im Unterricht = Agir en situations : quelques réflexions sur le comportement des enseignantsPATRY, J.-L.Bildungsforschung und Bildungspraxis. 1990, Vol 12, Num 3, pp 327-339, issn 0252-9955Article

Empowering Teachers : Towards a Justification for InterventionHARRIS, K.Journal of philosophy of education. 1990, Vol 24, Num 2, pp 171-183, issn 0309-8249Article

Enseignants : la nouvelle donneISTANCE, D.Formations professionnelles & apprentissages. 1990, Vol 38, Num 431, pp 17-19, issn 0295-1975Article

La protection des droits syndicaux des enseignantsPÉPIN, L.Revue internationale du travail. 1990, Vol 129, Num 1, pp 65-78, issn 0378-5599Article

Berufsbiographie und Entwicklung des beruflichen Ethos bei Lehrern = Biographie professionnelle et évolution de l'éthique professionnelle d'enseignantsAMMANN, B; OSER, F.Permanente Erhebung über Bildungsforschungs- und Entwicklungsprojekte. 1989, Num 6, pp 1-2, issn 0257-8514Article

Les phases de la carrière enseignante : un essai de description et de prévisionHUBERMAN, M.Revue française de pédagogie. 1989, Num 86, pp 5-16, issn 0556-7807Article

Stress and Job Satisfaction among Primary School Teachers in MaltaBORG, M. G; FALZON, J. M.Educational review (Birmingham). 1989, Vol 41, Num 3, pp 271-279, issn 0013-1911Article

L'enseignement secondaire au Zaïre et la qualification des enseignants des écoles non-conventionnées de KisanganiBOKOTA, L; MULONGO, N.Scientia paedagogica experimentalis. 1989, Vol 26, Num 1, pp 47-60, issn 0582-2351Article

Psychological Burnout among Men and Women in Teaching : An Examination of the Cherniss ModelBURKE, R. J; GREENGLASS, E. R.Human relations (New York, NY). 1989, Vol 42, Num 3, pp 261-273, issn 0018-7267Article

Knowledge Structures as Evidence of the Personal : Bridging the Gap from Thought to PracticeROEHLER, L. R; DUFY, G. G; HERRMAN, B. A et al.Journal of curriculum studies. 1988, Vol 20, Num 2, pp 159-165, issn 0022-0272Article

Une recherche sur les instituteurs débutants en FranceLOUVET, A.Recherche et formation (Paris. 1987). 1988, Num 3, pp 35-46, issn 0988-1824Article

Expert-Novice Differences in Perceiving and Processing Visual Classroom InformationCARTER, K; CUSHING, K; SABERS, D et al.Journal of teacher education. 1988, Vol 39, Num 3, pp 25-31, issn 0022-4871Article

El profesor como tomador de decisiones L'enseignant preneur de décisionsVICENTE RODRIGUEZ, P.S. de.Revista de ciencias de la educación (Madrid). 1988, Num 134, pp 143-165, issn 0210-9581Article

  • Page / 62