Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Pédagogie de soutien")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 42

  • Page / 2
Export

Selection :

  • and

Experiencing the role of PBL tutorLYBERG-AHLANDER, Viveka; LUNDSKOG, Margareta; HANSSON, Kristina et al.Clinical linguistics & phonetics. 2014, Vol 28, Num 1-2, pp 36-46, issn 0269-9206, 11 p.Conference Paper

Dalla Difettologia alla Pedagogia Speciale in Bielorussia = De la défectologie à la pédagogie spéciale en BiélorussieGELATI, Maura.Ricerche pedagogiche. 2003, Vol 38, Num 146, pp 29-35, issn 1971-5706, 7 p.Article

Les intégrations de l'enfance exceptionnelle à l'école québécoise et les conditions de création et d'insertion en milieu scolaire d'une nouvelle catégorie d'enseignants, les orthopédagoguesLESSARD, C.Education comparée. 1989, Num 42, pp 75-98, issn 0339-5456Conference Paper

Learning in the tutorial group: A balance between individual freedom and institutional controlMCALLISTER, Anita; AANSTOOT, Janna; HAMMARSTRÖM, Inger Lundeborg et al.Clinical linguistics & phonetics. 2014, Vol 28, Num 1-2, pp 47-59, issn 0269-9206, 13 p.Conference Paper

Evaluating Academic Support Programmes. What Have we Learnt in the Last Six Years?AGAR, D.South African journal of education. 1992, Vol 12, Num 2, pp 93-100, issn 0256-0100Article

Evaluation des compétences mathématiques d'apprentis de niveau V à l'aide du « Test analytique de mathématique » (T.A.M.). Vers une remédiation pédagogique?ALBERT, M; AUBRET, F; GAUTIER, H et al.Orientation Scolaire et Professionnelle (L'). 1991, Vol 20, Num 2, pp 163-183Article

Performance of speech-language pathology students in problem-based learning tutorials and in clinical practiceHO, Diana W. L; WHITEHILL, Tara L; CIOCCA, Valter et al.Clinical linguistics & phonetics. 2014, Vol 28, Num 1-2, pp 102-116, issn 0269-9206, 15 p.Conference Paper

Cognitive gains from extended play at classification and seriation = Bénéfices cognitifs d'un jeu étendu à la classification et à la sériationGARRET, K. N; BUSBY, R. F; PASNAK, R et al.Journal of research and development in education. 1999, Vol 32, Num 4, pp 257-263, issn 0022-426XArticle

Reenseñar la escritura a estudiantes universitarios = Re-teaching written composition to university students = Réenseigner l'expression écrite aux étudiants de l'universitéRIESTRA, D.Infancia y aprendizaje. 1999, Num 88, pp 43-56, issn 0210-3702Article

A computer-mediated support system for project-based learning = Utilisation de l'ordinateur comme dispositif de soutien à un apprentissage par projetLAFFEY, J; TUPPER, T; MUSSER, D et al.Educational technology research and development. 1998, Vol 46, Num 1, pp 73-86, issn 1042-1629Article

Etude comparée de deux techniques de soutien en lecture en classe de sixième : une expérience préliminaireCOLE, P; MAGNAN, A.Enfance. 1992, Num 1-2, pp 19-34, issn 0013-7545Article

A holistic approach to supporting distance learning using the internet : transformation, not translation = Une approche holistique d'un enseignement à distance de soutien utilisant Internet : transformer et non pas transposerTHOMAS, P; CARSWELL, L; PRICE, B et al.British journal of educational technology. 1998, Vol 29, Num 2, pp 149-161, issn 0007-1013Article

La pédagogie de soutien vingt ans après = Remedial teaching 20 years old laterWITTMANN, H.Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle. 1995, Num 1, pp 67-85, issn 0755-9593Article

Anxiety in the foreign language classroom = L'anxiété en cours de langue étrangèreSCHENKE, P.Fremdsprachen Lehren und Lernen. 1999, Vol 28, pp 212-222, issn 0932-6936Article

The role of library and information services in supporting students in resource-based learning : Some findings of the IMPEL2 Project = Le rôle de soutien de la bibliothèque et des services d'information dans l'utilisation des ressources comme support d'apprentissage : quelques résultats du programme IMPEL2JACKSON, M; PARKER, S.Journal of further and higher education. 1998, Vol 22, Num 2, pp 173-181, issn 0309-877XArticle

The Panel Study of Income Dynamics online: An instructional resource = L'Etude par Panel de la Dynamique des Revenus en ligne: Une ressource pédagogiqueCHITEJI, Ngina S; STAFFORD, Frank P.Social science computer review. 2004, Vol 22, Num 4, pp 457-468, issn 0894-4393, 12 p.Article

Student attitudes toward service-learning : Implications for implementation = Les attitudes des étudiants envers le service de soutien pédagogique : Conséquences pour sa mise en oeuvreMCCARTHY, A. M; TUCKER, M. L.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 1999, Vol 23, Num 5, issn 1052-5629, 462, 554-573 [21 p.]Article

Children's categorization with varying adult support = Catégorisation des enfants selon le soutien divers des adultesGÖNCÜ, A; ROGOFF, B.American educational research journal. 1998, Vol 35, Num 2, pp 333-349, issn 0002-8312Article

Towards effective and transferable learning in secondary school : The development of an approach based on mastery learning = Vers un apprentissage efficace et transférable dans le secondaire : élaboration d'une méthode fondée sur la pédagogie de la maîtrisePOSTLETHWAITE, K; HAGGARTY, L.British educational research journal. 1998, Vol 24, Num 3, pp 333-353, issn 0141-1926Article

The Subject and Tasks of Preventive PedagogyPOPOV, V. A.Russian Education and Society. 1992, Vol 34, Num 12, pp 31-40Article

L'hétérogénéité au collège = Heterogeneity in junior high schoolSAFRA, Martine.Administration et éducation (Paris). 2002, Num 93, pp 21-32, issn 0222-674XArticle

Peer tutoring in crystallography = Enseignement mutuel en critallographieBAILLIE, C. A; GRIMES, R. W.European journal of engineering education (Print). 1999, Vol 24, Num 2, pp 173-181, issn 0304-3797Article

Pragmatic user model implementation in an intelligent help system = Introduction d'un modèle utilisateur pragmatique dans un système tutoriel intelligentFERNANDEZ-MANJON, B; FERNANDEZ-VALMAYOR, A; FERNANDEZ-CHAMIZO, C et al.British journal of educational technology. 1998, Vol 29, Num 2, pp 113-123, issn 0007-1013Article

The tutoring process and its manifestation in the classroom behaviour of tutors and tutees = La méthode du tutorat et sa traduction dans le comportement en classe des tuteurs et des tutorésBAR-ELI, N; BAR-ELI, M; TENENBAUM, G et al.British educational research journal. 1998, Vol 24, Num 3, pp 283-300, issn 0141-1926Article

Personal tutoring in a vocational discipline = Tutorat personnel dans une discipline professionnellePOWELL, M.Innovations in education and training international. 1997, Vol 34, Num 2, pp 92-95, issn 1355-8005Article

  • Page / 2