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PROBABILITY OF COLLISION IN A MODEL COLLISION AVOIDANCE SYSTEM.HARA K.1974; J. NAVIG.; G.B.; DA. 1974; VOL. 27; NO 4; PP. 496-509; BIBL. 7 REF.Article

MEASUREMENTS USED IN EXPERIMENTS TO EVALUATE THE PERFORMANCE OF WATCH OFFICERSCOOK JF; CRAWSHAW CM.1983; JOURNAL OF NAVIGATION; ISSN 0373-4633; GBR; DA. 1983; VOL. 36; NO 2; PP. 220-230; BIBL. 8 REF.Article

OPTINUM COLLISION AVOIDANCE FOR MERCHANT SHIPSMOORE CE; ELPI JD.1973; I.E.E.E. TRANS. INDUSTRY APPL.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 9; NO 6; PP. 640-647; BIBL. 3 REF.; (IEEE IND. APPL. SOC. ANNU. MEET.; MILWAUKEE, WIS.; 1973)Conference Paper

THE AVOIDANCE OF CLOSE QUARTERS IN CLEAR WEATHERCAHILL RA.1982; J. NAVIG.; ISSN 0373-4633; GBR; DA. 1982; VOL. 35; NO 1; PP. 151-159; BIBL. 4 REF.Article

ECARTEMENT DES NAVIRES SE CROISANT EN MER OBTENU EN APPLIQUANT LES REGLES INTERNATIONALES POUR LA PREVENTION DES COLLISIONS EN MER; RECOMMANDATIONS POUR LA SECURITEKUSHCH LK.1974; RYB. KHOZ.; S.S.S.R.; DA. 1974; NO 9; PP. 37-39Article

COLLISION AVOIDANCE IN A TRAFFIC SYSTEM = COMMENT EVITER LA COLLISION DANS UN SYSTEME DE TRAFICCALVERT ES.1973; J. NAVIG.; G.B.; DA. 1973; VOL. 26; NO 2; PP. 137-144; BIBL. 6 REF.Serial Issue

THE AVOIDANCE OF ACCIDENTS AT SEA = L'EVITEMENT DES ACCIDENTS EN MERPHILLIPS R.1975; J. NAVIG.; G.B.; DA. 1975; VOL. 28; NO 1; PP. 66-76; BIBL. 3 REF.Article

SECANT-A SOLUTION TO THE PROBLEM OF MID-AIR COLLISIONS = LE SYSTEME SECANT: UNE SOLUTION AU PROBLEME DES COLLISIONS AERIENNESMILES WB.1972; NAVIGATION; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 19; NO 4; PP. 363-376; BIBL. 1 REF.Serial Issue

A COLLISION AVOIDANCE SYSTEMDEGRE T; LEFEVRE X.1981; J. NAVIG.; ISSN 0373-4633; GBR; DA. 1981; VOL. 34; NO 2; PP. 294-302Article

AKTUELLER STAND UND ZUKUNFTSAUSSICHTEN DER BRUECKENAUTOMATION AUS DER SICHT DES NAUTIKERS = ETAT ACTUEL ET PERSPECTIVES D'AVENIR DE L'AUTOMATISATION SUR LE PONT DU POINT DE VUE DU NAVIGATEURMIERAU JW.1980; JAHRB. SCHIFFBAUTECH. GES.; ISSN 0374-1222; DEU; DA. 1980 PUBL. 1981; VOL. 74; PP. 211-228; BIBL. 16 REF.Article

AUTOMATISIERUNG DES KOLLISIONSVERHUETUNGSPROZESSES = AUTOMATISATION DU PROCEDE DE PREVENTION DES COLLISIONSUHLIG L; HENNIG E.1979; RADIO FERNSEHEN ELEKTRON.; DDR; DA. 1979; VOL. 28; NO 5; PP. 292-294Article

EIN ADAPTIVES KALMAN-FILTER ZUR LOESUNG DES ZUSTANDSSCHAETZPROBLEMS BEI DER RECHNERGESTUETZTEN KOLLISIONSVERHUETUNG AUF SEE. I. EIN NEUES KARTESISCHES ZUSTANDSMODELL FUER DIE RELATIVE ZIELBEWEGUNG. = FILTRE ADAPTATIF DE KALMAN POUR RESOUDRE LE PROBLEME DE L'ESTIMATION DES POSITIONS DANS LA PREVENTION DES COLLISIONS EN MER AVEC L'ASSISTANCE D'UN ORDINATEUR. I. UN NOUVEAU MODELE CARTESIEN DE SITUATION POUR LE MOUVEMENT RELATIF DES OBJECTIFSRICHTER G.1977; SCHIFFBAUFORSCHUNG; DTSCH.; DA. 1977; VOL. 16; NO 5-6; PP. 200-208; BIBL. 9 REF.Article

DIXIEME REUNION DU CONSEIL DE L'ASSOCIATION INTERNATIONALE DES SOCIETES DE CLASSIFICATION.1977; BULL. TECH. BUR. VERITAS; FR.; DA. 1977; VOL. 59; NO 7-8; PP. 187Article

TRAINING METHODS FOR NAVIGATION AT SEA AND IN THE AIR1973; J. NAVIG.; G.B.; DA. 1973; VOL. 26; NO 3; PP. 251-273Serial Issue

RECENT TRENDS IN TRAFFIC ACCIDENTS IN JAPANESE WATERSFUJII Y.1982; J. NAVIG.; ISSN 0373-4633; GBR; DA. 1982; VOL. 35; NO 1; PP. 90-99; BIBL. 6 REF.Article

REFLEXIONS SUR L'APPLICATION A LA MER D'UN SYSTEME ANTICOLLISIONFREBOURG.1982; NAVIGATION (PARIS); ISSN 0028-1530; FRA; DA. 1982; VOL. 30; NO 119; PP. 286-291Article

ON THE COLLISION PROTECTION OF SHIPS.JONES N.1976; NUCL. ENGNG DESIGN; NETHERL.; DA. 1976; VOL. 38; NO 2; PP. 229-240; BIBL. 1 P. 1/2Article

SIMULATORS. KEY TO CUTTING CASUALITIES. = LES SIMULATEURS. LA SOLUTION POUR ELIMINER LES ACCIDENTS.1975; TANKER BULKER INTERNATION.; G.B.; DA. 1975; VOL. 1; NO 4; PP. 37-39 (2P.)Article

MARITIME COMPUTER SYSTEM BRINGS SAFER NAVIGATION1974; OIL PETROCHEM. EQUIPM. NEWS; G.B.; DA. 1974; VOL. 17; NO 2; PP. 15Article

NOUVEAUX COMMENTAIRES SUR LE REGLEMENT DE 1972 POUR PREVENIR LES COLLISIONS A LA MERWYLIE FJ.1974; NAVIGATION; FR.; DA. 1974; VOL. 22; NO 88; PP. 475-477Article

OPERATION AND MAINTENANCE OF SHIPBOARD COMPUTER SYSTEMS = FONCTIONNEMENT ET ENTRETIEN DES SYSTEMES DE CALCULATEURS A BORD DES NAVIRESBJORA B.1973; JB. SCHIFFBAUTECH. GESELLSCH.; DTSCH.; DA. 1973; VOL. 67; PP. 47-54; (SCHIFFBAUTECH. GES. E.V. VORTR. SOMMERTAG.; OSLO; 1973)Conference Paper

A NEW LARBOARD HELM RULE FOR POWER DRIVEN VESSELS = UNE NOUVELLE REGLE DE LA BARRE A BABORD DE NAVIRE PROPULSEHINSCH W.1980; J. NAVIG.; ISSN 0373-4633; GBR; DA. 1980; VOL. 33; NO 3; PP. 403-407; BIBL. 4 REF.Article

THE USE OF VHF RADIO TO REDUCE UNCERTAINTY IN MARINE ENCOUNTERSCAHILL RA.1979; J. NAVIG.; GBR; DA. 1979; VOL. 32; NO 2; PP. 259-265; BIBL. 4 REF.Article

SOWJETISCHE FISCHORTUNGS UND RADARANLAGEN = EQUIPEMENTS POUR LA LOCALISATION DES POISSONS ET INSTALLATIONS DE RADAR DE FABRICATION SOVIETIQUEDEGENKOLB B; HENNIG E.1979; SEEWIRTSCHAFT; DDR; DA. 1979; VOL. 11; NO 3; PP. 132-136Article

ESCAPE TIME: THE CRUCIAL FACTOR IN COLLISION AVOIDANCE SITUATIONS AND SYSTEMS.WYLIE EJ.1978; J. NAVIG.; GBR; DA. 1978; VOL. 31; NO 3; PP. 438-452; BIBL. 10 REF.Article

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