Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Parent-School Relation")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 235

  • Page / 10
Export

Selection :

  • and

Le point de vue des fédérations françaises de parents d'élèves : Les parents et l'école = The point of view of pupils' parents of french federationsDUPON-LAHITTE, Georges; JANET, Christian; RAFFIN, Eric et al.Revue internationale d'éducation (Sèvres). 2002, Num 31, pp 65-69, issn 1254-4590, 5 p.Article

The education of Canadian Indians : an in-depth study of nine families = Education des indiens canadiens : une étude en profondeur de 9 famillesBERGER, A.Alberta journal of educational research. 1994, Vol 40, Num 4, pp 448-456, issn 0002-4805Article

Las relaciones escuela-familia: un reto educativo = The school-family relationships: An educational challenge = Les relations école-famille: un défi éducatifGARCIA-BACETE, Francisco-Juan.Infancia y aprendizaje. 2003, Vol 26, Num 4, pp 425-437, issn 0210-3702, 13 p.Article

Une coopération antinomique : Le cas italien : Les parents et l'école = An antinomic relationship: The Italian experienceDUSI, Paola; DROUET, Carine.Revue internationale d'éducation (Sèvres). 2002, Num 31, issn 1254-4590, 2, 39-50, 127, 128 [15 p.]Article

Disability and the restructuring of welfare: The problem of partnership with parents = Handicap et restructuration de la protection sociale : le problème causé par le partenariat avec les parentsTODD, Liz.International journal of inclusive education. 2003, Vol 7, Num 3, pp 281-296, issn 1360-3116, 16 p.Article

Des écoles plus ouvertes ä l'implication des parents ? Le point de vue des directeurs d'établissement au Québec = Would school become more pervious to parents' commitment? The point of view of Quebec school directorsDE SAEDELEER, Sylvie; BRASSARD, André; BRUNET, Luc et al.Revue française de pédagogie. 2004, Num 147, pp 69-77, issn 0556-7807, 9 p., 156 [10 p.]Article

Participación de los padres en la gestión y control del centro escolar = Parents' participation in the school management. A critical view = Participation des parents dans la gestion de l'écoleSAENZ BARRIO, O.Revista española de pedagogía. 1995, Vol 53, Num 202, pp 469-492, issn 0034-9461Article

L'élève acteur des relations famille-école: stratégies de transmission des messages = The pupil as part of the relation between family and school: transmission of messages and developed strategiesTESSARO, Walther.Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften. 2004, Vol 26, Num 2, pp 327-341, issn 1424-3946, 15 p.Article

Réduire les difficultés scolaires et compenser les inégalités sociales dans un Erea (Amilly) : Handicap, difficultés scolaires et inégalités sociales = Reducing academic underachievement and compensating social inequities in an Erea (Amilly)TOUMOULIN, Michel.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2005, Num 31, pp 105-110, issn 1957-0341, 6 p.Article

Issues in addressing children's difficulties in literacy development through family-school partnerships = Aborder les difficultés liées au développement de l'alphabétisation à travers un partenariat familles-écoleWEARMOUTH, Janice.Curriculum journal. 2004, Vol 15, Num 1, pp 5-17, issn 0958-5176, 13 p.Article

Working-class parents' views of secondary education = L'enseignement secondaire tel qu'il est perçu par les parents en milieu ouvrierCONNELL, R. W.International journal of inclusive education. 2004, Vol 8, Num 3, pp 227-239, issn 1360-3116, 13 p.Article

Perceptions of school: parents of children enrolled and not enrolled in the swedish special education programme: a longitudinal approach = Perception de l'école : les parents d'enfants inscrits et non inscrits dans le programme suèdois d'enseignement spécial : une approche longitudinaleROLL-PETTERSSON, Lise.European journal of special needs education. 2004, Vol 19, Num 3, pp 331-349, issn 0885-6257, 19 p.Article

Supporting disaffected pupils: perspectives from the pupils, their parents and their teachers = Un soutien aux enfants mécontents : les points de vue des élèves, de leurs parents et de leurs professeursVULLIAMY, Graham; WEBB, Rosemary.Educational research (Windsor). 2003, Vol 45, Num 3, pp 275-286, issn 0013-1881, 12 p.Article

Optimiser la communication famille-école par l'utilisation du courriel = Optimizing family-school relationships by using e-mailingKARSENTI, Thierry; LAROSE, Francois; GARNIER, Yves Daniel et al.Revue des sciences de l'éducation. 2002, Vol 28, Num 2, pp 367-390, issn 0318-479XArticle

Disrupting the logic of home-school relations: Parent involvement strategies and practices of inclusion and exclusion = Bouleverser la logique des relations famille-école : les stratégies d'implication des parents et les pratiques d'inclusion et d'exclusionABRAMS, Laura S; GIBBS, Jewelle Taylor.Urban education (Beverly Hills, Calif.). 2002, Vol 37, Num 3, pp 384-407, issn 0042-0859Article

I'll show you mine, if you show me yours: A brief and preliminary examination of parental report cards = Une brève analyse préliminaire des rapports d'auto-évaluation de la performance des parentsENGVALL, Robert P.Education and urban society. 2002, Vol 34, Num 4, pp 477-492, issn 0013-1245Article

Life skills checklist for students who identify as indigenous = Le recensement des compétences en dehors du milieu scolaire des étudiants issus des communautés indigènes en AustralieAINGE, David.Innovations in education and teaching international (Print). 2002, Vol 39, Num 2, pp 107-116, issn 1470-3297Article

Procédures alternatives à la suspension scolaire : Composantes d'une démarche institutionnelle pour redonner du sens à un lycée professionnel en crise = Other procedural solutions to school suspension: elements of an institutional approach to give a meaning back to the action of a vocational high-schoolQUENET, Paul; SOUDJIAN, Guy.Administration et éducation (Paris). 2002, Num 96, pp 93-115, issn 0222-674X, 23 p.Article

Parents' perspectives on the closure of a special school : towards inclusion in partnership = Les perspectives des parents à propos de la fermeture d'une école spécialisée : vers l'inclusion dans le partenariatCOOK, Tina; SWAIN, John.Educational review (Birmingham). 2001, Vol 53, Num 2, pp 191-198, issn 0013-1911Article

Les professeurs, dernière richesse des écoles russes = Teachers, the only wealth of the russian schoolsHOLDSWORTH, Nick.Le Courrier de l'Unesco. 2001, Num FEV, pp 13-15, issn 0304-3118Article

The PLUS factors of family science = Le petit PLUS de la science en familleWATTS, Mike.International journal of science education. 2001, Vol 23, Num 1, pp 83-95, issn 0950-0693Article

Fonctionnement des collèges et prévention des conduites à risque = Secondary school management and prevention of at risk behaviourLACOMBE, Philippe; CHARRIER, Gilda.Revue française de pédagogie. 2000, Num 132, pp 91-99, issn 0556-7807Article

Familias gitanas y centros educativos de Cataluna (España) : La necesidad de una negociación = Gypsy families and educative centres in Catalonia (Spain) : the need for a mediation = Familles gitanes et centres pédagogiques en Catalogne (Espagne) : la nécessité d'une négociationLLEVOT CALVET, Nuria.Orientamenti pedagogici. 2000, Vol 47, Num 282, pp 1055-1072, issn 0030-5391Article

Strategies to mobilize local resources to finance secondary school education in the North-West Province of Cameroon = Stratégies utilisées pour la mobilisation des ressources locales pour le financement de l'éducation secondaire dans la province nord- ouest du CamerounAZIA TAMUKONG, J.Canadian and international education. 1997, Vol 26, Num 2, pp 81-86, issn 0315-1409Article

Psychologue en ZEP : L'enfant, la famille, l'école... et le savoir = Psychologist in ZEP: the child, the family, the school, and knowledgeBAILLY, Nicole.VEI enjeux (Imprimé). 2005, Num 143, pp 97-100, issn 1299-085X, 4 p.Article

  • Page / 10