Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Perception de l'enseignant par l'élève")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 79

  • Page / 4
Export

Selection :

  • and

J'ai vu la prof en pyjama !BINGUIER, Pierre.Questions d'orientation. 2006, Num 1, pp 25-31, issn 1250-0275, 7 p.Article

Mudanças e resistências na construção de cultura da avaliação institucional = Changement et résistance dans la construction d'une culture de l'évaluation institutionnelle = Change and resistance in the construction of an institutional assessment cultureDAVOK, Delsi Fries; RISTOFF, Dilvo I.Avaliação (Campinas). 2000, Vol 5, Num 3, pp 27-30, issn 1414-4077Article

Characteristics of mindless teaching evaluations and the moderating effects of image compatibility = Les caractéristiques des évaluations des enseignants et les effets modérateurs de la compatibilité de l'image de l'enseignantDUNEGAN, Kenneth J; HRIVNAK, Mary W.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2003, Vol 27, Num 3, pp 280-303, issn 1052-5629, 24 p.Article

On devolving a voice to the participants of the mathematics classroom culture : A methodological critique. Commentary on this special issue = Laisser parler les participants d'une classe de mathématiques: une critique méthodologique. Commentaire sur ce premier numéroHERBST, P.Educational review (Birmingham). 1999, Vol 51, Num 2, pp 183-190, issn 0013-1911Article

Reflective and collaborative teaching practice: working towards quality student learning outcomes = Pratique pédagogique réflective et collaborative : travailler pour améliorer les performances des étudiantsHARRIS, Howard; BRETAG, Tracey.Quality in higher education. 2003, Vol 9, Num 2, pp 179-185, issn 1353-8322, 7 p.Article

Collégiens en classe : Attitudes d'esquive et situations d'ennui = Junior high-school students in the classroom: dodging attitudes and boredom situationsCEARD, Marie-Thérèse.Administration et éducation (Paris). 2002, Num 93, pp 75-95, issn 0222-674XArticle

Appreciative pedagogy : Constructing positive models for learning = La pédagogie sensible : construire des modèles positifs pour l'apprentissageYBALLE, L; O'CONNOR, D.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2000, Vol 24, Num 4, issn 1052-5629, 420, 474-483 [11 p.]Article

Interpersonal behavior, laboratory learning environments, and student outcomes in senior biology classes = Comportements interpersonnel, environnements d'apprentissage en laboratoire et résultats de l'étudiant dans un cours de biologieHENDERSON, D; FISHER, D; FRASER, B et al.Journal of research in science teaching. 2000, Vol 37, Num 1, pp 26-43, issn 0022-4308Article

The moral importance of the teacher's style = L'importance morale du style d'enseignantHANSEN, D. T.Journal of curriculum studies. 1993, Vol 25, Num 5, pp 397-421, issn 0022-0272Article

Students as Judges of Teachers' Verbal and Nonverbal BehaviorBABAD, E; BERNIERI, F; ROSENTHAL, R et al.American educational research journal. 1991, Vol 28, Num 1, pp 211-234, issn 0002-8312Article

Mentoring in Graduate Schools of Education : Mentees' PerceptionsBUSCH WILDE, J; GARRETT SCHAU, C.The Journal of experimental education. 1991, Vol 59, Num 2, pp 165-179, issn 0022-0973Article

Good teachers know where to scratch when learners feel itchy : Korean learners' views of native-speaking teachers of English = Ce que les apprenants coréens pensent des enseignants en anglais dont l'anglais est la langue maternelleHAN, Song-Ae.Australian journal of education. 2005, Vol 49, Num 2, pp 197-213, issn 0004-9441, 17 p.Article

Die beeld van die opvoeder: 'n groep Opvoedkunde-studente se sieninge = L'image de l'éducateur - les opinions d'un groupe d'étudiantsDE WET, Corene.South African journal of education. 2004, Vol 24, Num 2, pp 153-158, issn 0256-0100, 6 p.Article

Modelo de identificación temprana del alumnado con alta capacidad intelectual en la Comunidad Autonoma de Canarias = Early identification model of high ability children in the Canary Islands = Modèle d'identification anticipée aux aptitudes intellectuelles des enfants des îles CanariesJIMENEZ, Juan E; ARTILES, Ceferino; RAMIREZ, Gustavo et al.Infancia y aprendizaje. 2004, Vol 27, Num 4, pp 469-483, issn 0210-3702, 15 p.Article

The possibility of using student evaluations in Vietnamese higher education = L'utilisation des évaluations des étudiants dans l'enseignement supérieur au VietnamKIM DUNG NGUYEN; MCINNIS, Craig.Quality in higher education. 2002, Vol 8, Num 2, pp 151-158, issn 1353-8322Article

Professor attitude : Its effect on teaching evaluations = L'attitude du professeur : impact sur les évaluations de l'enseignementKIM, C; DAMEWOOD, E; HODGE, N et al.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2000, Vol 24, Num 4, pp 419-420, issn 1052-5629, 18 p.Article

One teacher and a class of school students : Their perception of the culture of their mathematics classroom and its construction = Un professeur et une classe d'élèves: leur perception de la culture de leur classe de mathématiques et de sa constructionANGIER, C; POVEY, H.Educational review (Birmingham). 1999, Vol 51, Num 2, pp 147-160, issn 0013-1911Article

Effects of peer mediation training in junior high school on mediators' conflict resolution attitudes and abilities in high school = Les effets de la formation à la médiation des élèves-délégués au collège sur les capacités et les attitudes des médiateurs dans la résolution des conflits au lycéeJOHNSON, E. A; THOMAS, D; KROCHAK, D et al.Alberta journal of educational research. 1998, Vol 44, Num 3, pp 339-341, issn 0002-4805Article

Ivory Towers and their Discontents. The Academic Novel in AmericaLEIMAN, E.Actes du GRENA. 1992, pp 39-55Conference Paper

Dress for Respect : The Effect of Teacher Dress on Student Expectations of Deference BehaviorDAVIS, B; CLARKE, A. R. B; FRANCIS, J et al.Alberta journal of educational research. 1992, Vol 38, Num 1, pp 27-31, issn 0002-4805Article

Las expectativas del profesor y su incidencia en el contexto instruccional = Les attentes de l'enseignant et leur incidence dans la relation maître-élèveVALLE ARIAS, A; NUÑEZ PEREZ, J. C.Revista de ciencias de la educación (Madrid). 1991, Num 145, pp 25-52, issn 0210-9581Article

Science teachers' diagnosis and understanding of students' preconceptions = Diagnostiques des enseignants en science et compréhension des idées préconçues des élèvesMORRISON, Judith A; LEDERMAN, Norman G.Science education (Saleem, Mass.). 2003, Vol 87, Num 6, pp 849-867, issn 0036-8326, 19 p.Article

Students' perceptions of teaching and learning: the influence of students' approaches to learning and teachers' approaches to teaching = La perception des étudiants de l'enseignement et l'apprentissageCAMPBELL, Jennifer; SMITII, David; BOULTON-LEWIS, Gillian et al.Teachers and teaching. 2001, Vol 7, Num 2, pp 173-187, issn 1354-0602Article

Investigating experienced ESL teachers' pedagogical knowledge = Enquête sur la connaissance pédagogique des enseignants expérimentés d'anglais seconde langueGATBONTON, E.Canadian modern language review. 2000, Vol 56, Num 4, pp 585-616, issn 0008-4506Article

Please see me : Students' reactions to professor's request as a function of attachment and perceived support = Regardez-moi SVP: les réactions des étudiants face à la requête de l'enseignant comme une fonction d'attachement et de soutien perçuPERRINE, R. M.The Journal of experimental education. 1999, Vol 68, Num 1, pp 60-72, issn 0022-0973Article

  • Page / 4