Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

ct.\*:("Personality")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 39091

  • Page / 1564
Export

Selection :

  • and

Wie Äussert sich Kritikfähigkeit im Unterricht? = Comment transmettre l'aptitude à la critique dans l'enseignement ? = How to teach a critical skill in education ?DIEDERICH, Jürgen; WALTER, Paul.Bildung und Erziehung. 2003, Vol 56, Num 3, pp 351-367, issn 0006-2456, 17 p.Article

Temperamento, carácter, personalidad. Una aproximación a su concepto e interacción = Tempérament, caractère et personnalité. Interactions entre ces trois concepts = Temper, character and personnality. Interactions between these three conceptsIZQUIERDO MARTFNEZ, Angel.Revista complutense de educación. 2002, Vol 13, Num 2, pp 617-643, issn 1130-2496, 27 p.Article

Mise au point d'un instrument d'évaluation de la personnalité des enfants à partir du modèle à cinq facteurs = Validation of bipolar rating scales assessing children's personality and based on the five-factor modelROSKAM, Isabelle; DE MAERE-GAUDISSART, Astrid; VANDENPLAS-HOLPER, Christiane et al.L' Orientation scolaire et professionnelle. 2000, Vol 29, Num 4, pp 661-672, issn 0249-6739Article

Le sentiment d'identité à l'adolescence : Validation d'un modèle et évolution avec l'âge = Adolescent identity : validating process of a model and development with ageMASSONNAT, J; LALLEMAND, N; GILLES, P. Y et al.L' Orientation scolaire et professionnelle. 1997, Vol 26, Num 1, pp 89-107, issn 0249-6739Article

Il perfezionismo : un'arma a doppio taglio ? = Perfectionism : a two-edged sword ? = Perfectionnisme : une lame à double tranchant ?POLACEK, K.Orientamenti pedagogici. 1997, Vol 44, Num 264, issn 0030-5391, 1124, 1128, 1185-1193 [11 p.]Article

Behaviour Problems in the Nursery = Problème de comportement dans une crècheMERRETT, F; TAYLOR, B.Educational review (Birmingham). 1994, Vol 46, Num 3, pp 287-295, issn 0013-1911Article

The maturity and the development of personal skills and qualities = La maturité et le développement des compétences et qualités personnellesYATES, J.Journal of further and higher education. 1994, Vol 18, Num 3, pp 109-118, issn 0309-877XArticle

Confidence and doubt in relation to mathematics = Confiance et doute par rapport aux mathématiquesBOEKAERTS, M.Scientia paedagogica experimentalis. 1994, Vol 31, Num 2, pp 287-304, issn 0582-2351Article

Conceptual Tempo, Studying, and ReadingRINEHART, S. D.The Journal of educational research (Washington, DC). 1988, Vol 81, Num 3, pp 138-142, issn 0022-0671Article

Ability and Attitude Correlates of Aspirations : Personality - Group DifferencesMARJORIBANKS, K.The Journal of experimental education. 1988, Vol 56, Num 4, pp 177-182, issn 0022-0973Article

Adolescent Self-Concept : Testing the Assumption of Equivalent Structure Across GenderBYRNE, B. M; SHAVELSON, R. J.American educational research journal. 1987, Vol 24, Num 3, pp 365-385, issn 0002-8312Article

Selbsterfahrung als Bildungsaufgabe der Schule (L'expérience du moi. Un objectif éducatif de l'école)GARLICHS, A.Zeitschrift für Pädagogik. 1985, Vol 31, Num 3, pp 365-383, issn 0044-3247Article

Les questionnaires de personnalité HSPQ et EPI: étude interne in Approches de la personnalitéHUTEAU, M.Orientation (l') Scolaire et Professionnelle anc BINOP. Bulletin de l'Institut National d'Orientation Scolaire et Professionnelle Paris. 1983, Vol 12, Num 3, pp 243-260Article

La estimulacion del auto-concepto y la auto-estima en el aula: urgencia inaplazable de la psicopedagogia escolar. (Stimulation de la conception de soi et l'estime de soi en salle de cours: urgence de la psycho-pédagogie scolaire)SANTOS REGO, M. A.Revista de Ciencias de la Educacion Madrid. 1982, Vol 28, Num 112, pp 427-438Article

The Arts and Personal GrowthROSS, M.1980, 124 p.Book

The Relation of Conceptual Tempo to Aggression and its ControlMESSER, S. B; BRODZINSKY, D. M.Child Development Chicago, Ill. 1979, Vol 50, Num 3, pp 758-766Article

Schüler ohne Selbstvertrauen. (Des élèves sans confiance en eux-mêmes.)SCHWARZER, R.Zeitschrift für Pädagogik Weinheim. 1979, Vol 25, Num 2, pp 181-189Article

Accueillir la petite enfance1978, 255 p.Book

Les habitudes en éducation et leurs répercussions sur la structure de la personnalitéPEREZ SIMO, R.Perspectiva Escolar Barcelona. 1978, Num 25, pp 9-11Article

The Effects of Reinforcement and Strategy Training on Impulsive RespondingCOLE, P. M; HARTLEY, D. G.Child Development Chicago, Ill. 1978, Vol 49, Num 2, pp 381-384Article

A. S. Makarenko à propos de l'étude de la personnalité de l'élèveVINOGRADOVA, M. D.Sovetskaja Pedagogika Moskva. 1978, Num 3, pp 60-63Article

Age and Conceptual TempoCAIRNS, E.Journal of Genetic Psychology Provincetown, Mass. 1978, Vol 133, Num 1, pp 13-17Article

Cognitive Effects of Attitude Conflict ResolutionJUDD, C. M.Journal of Conflict Resolution Ann Arbor, Mich. 1978, Vol 22, Num 3, pp 483-498Article

Cognitive Factors Associated with the Attainment of Intermediate Levels of Bilingual SkillsCUMMINS J.Modern (The) Language Journal. 1977, Vol 61, Num 1-2, pp 3-12Article

Le développement de la personnalité créatrice de l'adolescent dans la collectivité, condition nécessaire à la formation de chaque individu à la vie activeVINOGRADOVA, M. D; MAKSAKOVA, V. I.Sovetskaja Pedagogika Moskva. 1977, Num 6, pp 38-45Article

  • Page / 1564