Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Physical Science")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 428

  • Page / 18
Export

Selection :

  • and

How long the days are. Part 2 = La durée des jours. Deuxième partieSHIPSTONE, D.School science review. 1998, Vol 80, Num 290, pp 85-88, issn 0036-6811Article

Integrating nature of science instruction into a physical science content course for preservice elementary teachers : Nos views of teaching assistantsHANUSCIN, Deborah L; AKERSON, Valarie L; PHILLIPSON-MOWER, Teddie et al.Science education (Saleem, Mass.). 2006, Vol 90, Num 5, pp 912-935, issn 0036-8326, 24 p.Article

The problem with answers : An exploration of guided scientific inquiry teachingFURTAK, Erin Marie.Science education (Saleem, Mass.). 2006, Vol 90, Num 3, pp 453-467, issn 0036-8326, 15 p.Article

Learning Physics in Context : a study of student learning about electricity and magnetism = Un apprentissage pratique de la physique : une étude de l'apprentissage de l'électricité et du magnétismeFINKELSTEIN, Noah.International journal of science education. 2005, Vol 27, Num 10, pp 1187-1209, issn 0950-0693, 23 p.Article

A polarity for flux-linkage = Une polarité pour la liaison des fluxFIENNES, J; DE SOUZA, C. R.International journal of electrical engineering education. 2001, Vol 38, Num 3, pp 256-259, issn 0020-7209Article

Physics outdoors : from the Doppler effect to F = ma : Outdoor science = La physique en extérieur : de l'effet Doppler à F=maWEAVER, Nicholas.School science review. 2006, Vol 87, Num 320, pp 65-68, issn 0036-6811, 4 p.Article

Learning quanta: Barriers to stimulating transitions in student understanding of orbital ideas = Les obstacles à la stimulation des transitions dans la conceptualisation par les étudiants des questions liées à la notion d'orbiteTABER, Keith S.Science education (Saleem, Mass.). 2005, Vol 89, Num 1, pp 94-116, issn 0036-8326, 23 p.Article

The development of the concept of 'matter': a cross-age study of how children describe materials = Le développement du concept de matière : une étude sur plusieurs cohortes d'enfants d'âge différents sur la façon dont les enfants décrivent les matériauxKRNEL, Dusan; WATSON, Rod; GLAZAR, Sasa A et al.International journal of science education. 2005, Vol 27, Num 3, pp 367-383, issn 0950-0693, 17 p.Article

Understanding and affecting student reasoning about sound waves = Comprendre et changer le raisonnement de l'étudiant à propos des ondes sonoresWITTMANN, Michael C; STEINBERG, Richard N; REDISH, Edward F et al.International journal of science education. 2003, Vol 25, Num 8, pp 991-1013, issn 0950-0693, 23 p.Article

Expounding on physics: a phenomenographic study of physicists talking of their physics = Disserter sur la physique : une étude phénoménographique portant sur des physiciens parlant de physiqueINGERMAN, Ake; BOOTH, Shirley.International journal of science education. 2003, Vol 25, Num 12, pp 1489-1508, issn 0950-0693, 20 p.Article

Understanding concepts needed for semiconductor physics = Comprendre les concepts de la physique des semi-conducteursWETTERGREN, Johan.European journal of engineering education (Print). 2002, Vol 27, Num 1, pp 105-111, issn 0304-3797Article

Ruptures et continuités entre physique et mathématique à propos de la caractéristique des dipôles électriques linéaires = Rupture and continuity between physics and mathematics in the case of the characteristics of linear electric dipolesMALAFOSSE, Didier; LEROUGE, Alain.Aster. 2000, Num 30, pp 65-85, issn 0297-9373Article

The history and some applications of coulometry = Histoire et applications de la coulométrieSTOCK, J. T.School science review. 1999, Vol 81, Num 294, pp 95-100, issn 0036-6811Article

Difficulties in teaching the concepts of amount of substance' and 'mole' = Les difficultés dans l'enseignement des concepts de 'quantité de substance' et de moleFURIO, Carlos; AZCONA, Rafael; GUISASOLA, Jenaro et al.International journal of science education. 2000, Vol 22, Num 12, pp 1285-1304, issn 0950-0693Article

Simuler pour modéliser: Le cas du son = Simulating to modelize: the soundVINCE, Jacques; TIBERGHIEN, Andrée.Sciences et techniques éducatives. 2000, Vol 7, Num 2, pp 333-366, issn 1265-1338Article

Einstein and the nature of thought experiments : Einstein year = Einstein et la nature des expériences de penséesIRESON, Gren.School science review. 2005, Vol 86, Num 317, pp 47-51, issn 0036-6811, 5 p.Article

Encouraging conceptual change : the use of bridging analogies in the teaching of action-reaction forces and the 'at rest' condition in physics = Encourager le changement conceptuel : l'utilisation d'analogies dans le cadre de l'enseignement des forces d'action-réaction et de la condition au repos en physiqueBRYCE, Tom; MACMILLAN, Kenneth.International journal of science education. 2005, Vol 27, Num 6, pp 737-763, issn 0950-0693, 27 p.Article

Undergraduate students' understanding of falling bodies in idealized and real-world situations = La compréhension par les étudiants non diplômés de la chute des corps dans des situations réelles et virtuellesCAHYADI, M. Veronica; BUTLER, Philip H.Journal of research in science teaching. 2004, Vol 41, Num 6, pp 569-583, issn 0022-4308, 15 p.Article

Reverse as-built transformer design method = Une méthode inversée de création de transformateursBODGER, P. S; LIEW, M. C.International journal of electrical engineering education. 2002, Vol 39, Num 1, pp 42-53, issn 0020-7209Article

Heat and temperature : An analysis of how these concepts are dealt with in textbooks = Chaleur et température: une analyse de la façon dont ces concepts sont traités dans les manuelsLEITE, L.European journal of teacher education. 1999, Vol 22, Num 1, pp 75-88, issn 0261-9768Article

Some of Bunsen's other inventions = D'autres inventions de BunsenSTOCK, J. T.School science review. 1998, Vol 80, Num 290, pp 75-78, issn 0036-6811Article

College science teachers' views of classroom inquiryBROWN, Patrick L; ABELL, Sandra K; DEMIR, Abdulkadir et al.Science education (Saleem, Mass.). 2006, Vol 90, Num 5, pp 784-802, issn 0036-8326, 19 p.Article

Philosophy of computer science : An introductory course = La philosophie de la science informatique : un cours d'introductionRAPAPORT, William J.Teaching philosophy. 2005, Vol 28, Num 4, pp 319-341, issn 0145-5788, 23 p.Article

Physics students' epistemologies and views about knowing and learning = Les épistémologies des étudiants en physique et leurs opinions concernant la connaissance et l'apprentissageROTH, Wolff-Michael; ROYCHOUDHURY, Anita.Journal of research in science teaching. 2003, Vol 40, pp S114-S139, issn 0022-4308, SUPArticle

Exploring the development of conceptual ecologies : Communities of concepts related to convection and heat = L'exploration du développement des écologies conceptuelles: communautés de concepts liés à la convection et à la chaleurJONES, M. G; CARTER, G; RUA, M. J et al.Journal of research in science teaching. 2000, Vol 37, Num 2, pp 139-159, issn 0022-4308Article

  • Page / 18