Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Popularity")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 5438

  • Page / 218

Export

Selection :

  • and

Popular and/or prestigious? Measures of scholarly esteemYING DING; CRONIN, Blaise.Information processing & management. 2011, Vol 47, Num 1, pp 80-96, issn 0306-4573, 17 p.Article

Le people dans la presse illustrée belge des années 1950 : transgression policée et voyeurisme concédé : L'information-people. La célébrité racontée par la presseMUNDSCHAU, Laurence.Communication - Université Laval. Département d'information et de communication. 2009, Vol 27, Num 1, pp 18-36, issn 1189-3788, 19 p.Article

WARS, PRESIDENTS, AND POPULARITY THE POLITICAL COST(S) OF WAR RE-EXAMINEDGEYS, Benny.Public opinion quarterly. 2010, Vol 74, Num 2, pp 357-374, issn 0033-362X, 18 p.Article

Princess Diana's celebrity in freeze-frame : Reading the constructed image of Diana through photographs = La célébrité de la Princesse Diana et le papier glacé : Déchiffrer l'image construite de Diana au travers des photographiesBRAUER, L; SHIELDS, V. R.European journal of cultural studies (Print). 1999, Vol 2, Num 1, pp 5-25, issn 1367-5494Article

Sociometry as a method for investigating peer relationships: what does it actually measure? = La sociométrie comme méthode d'évaluation des relations entre pairs : que mesure-t-elle en fait ?KOSIR, Katja; PECJAK, Sonja.Educational research (Windsor). 2005, Vol 47, Num 1, pp 127-144, issn 0013-1881, 18 p.Article

Is Social Policy Retrenchment Unpopular? How Welfare Reforms Affect Government PopularityGIGER, Nathalie.European sociological review. 2012, Vol 28, Num 5, pp 691-700, issn 0266-7215, 10 p.Article

Military triumph, racial transcendence, and colin powell = Triomphe militaire, transcendance raciale, et Colin PowellKINDER, Donald R; MCCONNAUGHY, Corrine M.Public opinion quarterly. 2006, Vol 70, Num 2, pp 139-165, issn 0033-362X, 27 p.Article

MOGY A VESSEL OF RITUAL IN POST-SOCIALIST HUNGARYPOVEDAK, István.Traditiones - Inštitut za slovensko narodopisje, Ljubljana. 2012, Vol 41, Num 1, pp 147-158, issn 0352-0447, 12 p.Article

Talking to Bowie fans : Masculinity, ambivalence and cultural citizenshipSTEVENSON, Nick.European journal of cultural studies (Print). 2009, Vol 12, Num 1, pp 79-98, issn 1367-5494, 20 p.Article

SEX, COMEDY, AND SEXY COMEDY AT THE FRENCH BOX OFFICE IN THE 1970S: RETHINKING EMMANUELLE AND LES VALSEUSESHARRIS, Sue.Contemporary French civilization. 2011, Vol 35, Num 1, pp 1-18, issn 0147-9156, 18 p.Article

A group recommender for movies based on content similarity and popularityPERA, Maria S; NG, Yiu-Kai.Information processing & management. 2013, Vol 49, Num 3, pp 673-687, issn 0306-4573, 15 p.Article

L'image de Gaston d'Orléans: entre mémoires, fiction et historiographie = Gaston d'Orléans's image: between memories, fiction and historiographyGATULLE, Pierre.Revue d'histoire moderne et contemporaine (1954). 2012, Vol 59, Num 3, pp 124-142, issn 0048-8003, 19 p.Article

A Cultural History of CelebrityBARRY, Elizabeth.International journal of cultural studies (Print). 2008, Vol 11, Num 3, issn 1367-8779, 128 p.Serial Issue

La labellisation des « présidentiables » en France : Étude de cas d’une légitimation politico-médiatiqueMoureaud, Valérie.Politique et sociétés (Montréal. En ligne). 2008, Vol 27, Num 2, pp 161-189, issn 1703-8480, 29 p.Article

L'HISTOIRE DES DEUX ORPHELINS (UN CONTE PHNONG DE MONDULKIRI) = THE STORY OF TWO ORPHELINS (A PHNONG TALE OF MONDULKIRI)VOGEL, Sylvain.Journal asiatique. 2007, Vol 295, Num 1, pp 155-216, issn 0021-762X, 62 p.Article

A popular Indonesian preacher : The significance of AA gymnastiarWATSON, C. W.Journal of the Royal Anthropological Institute. 2005, Vol 11, Num 4, pp 773-792, issn 1359-0987, 20 p.Article

Johnny Hallyday et le «big-bang» des années 1960 : Rock'n'bib = Johnny Hallyday and the big-bang of the sixteesLAPIERRE, Jean.Bibliothèques (Paris. 2002). 2004, Num 15, pp 14-15, issn 1632-9201, 2 p.Article

Learning from popularityJUANG, Wei-Torng.Econometrica. 2001, Vol 69, Num 3, pp 735-747, issn 0012-9682Article

MÉDIATISATION DE L'ÉCONOMIE ET FABRICATION DE LA POPULARITÉ DU PRÉSIDENT FRANÇAIS (2007-2010) = MEDIA COVERAGE OF THE ECONOMY AND PRESIDENTIAL APPROVAL IN FRANCE (2007-2010)GERSTLE, Jacques; FRANCOIS, Abel.Revue française de science politique. 2011, Vol 61, Num 2, issn 0035-2950, 249-281, 380 [34 p.]Article

Du populaire au populisme ? Idéologie et négociation des valeurs dans la presse people française : L'information-people. La célébrité racontée par la presseDAKHLIA, Jamil.Communication - Université Laval. Département d'information et de communication. 2009, Vol 27, Num 1, pp 66-83, issn 1189-3788, 18 p.Article

Structure et fonctionnement du champ musical en GrèceHALARI, Marie.Regards sociologiques (Strasbourg). 2007, Num 33-34, pp 69-84, issn 1164-0871, 16 p.Article

Popularité et scepticisme : Opinions contrastées sur les médicaments : Cultures et médicaments = Popularity and scepticism: Contrasting views about medical drugs : Culture and pharmaceuticalsVAN DER GEEST, Sjaak; WHYTE, Susan Reynolds.Anthropologie et sociétés. 2003, Vol 27, Num 2, pp 97-117, issn 0702-8997, 21 p.Article

A Contemporary Legend from Italy = Une légende contemporaine d'ItalieSIPORIN, Steve.Journal of folklore research. 2008, Vol 45, Num 2, pp 171-192, issn 0737-7037, 22 p.Article

« Dans le monde de la BD, la frontière entre les genres est peut-être moins étanche qu'ailleurs » : LA BANDE DESSINEE ART RECONNU, MEDIA MECONNULE PONTOIS, Sandrine; GIROUD, Frank.Hermès (Paris. 1988). 2009, Num 54, issn 0767-9513, 59-62, 250, 251 [6 p.]Article

PARLER AU NOM DE PUBLICS: Sociologie des prétentions à représenter de célébrités américaines dans le contexte de la guerre en Irak = Speaking in the name of audiences: Sociologyof American celebrities' claims to represent in the context of the Iraq WarROUSSEL, Violaine.Sociétés contemporaines (Paris). 2009, Num 74, issn 1150-1944, 49-72, 167 [25 p.]Article

  • Page / 218