Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Préparation de cours")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 86

  • Page / 4
Export

Selection :

  • and

Heat and temperature : An analysis of how these concepts are dealt with in textbooks = Chaleur et température: une analyse de la façon dont ces concepts sont traités dans les manuelsLEITE, L.European journal of teacher education. 1999, Vol 22, Num 1, pp 75-88, issn 0261-9768Article

Caractériser, expliquer et comprendre les pratiques enseignantes pour aussi contribuer à leur évaluation = Characterizing, explaining and understanding teaching practices in order to assess themALTET, Marguerite.Les Dossiers des sciences de l'éducation. 2003, Num 10, pp 31-43, issn 1296-2104, 13 p.Article

How we should teach Plantinga's possible persons = Comment enseigner l'oeuvre de Plantinga Possible PersonsFANTL, Jeremy.Teaching philosophy. 2000, Vol 23, Num 4, pp 329-342, issn 0145-5788Article

Growing awareness = Une conscience en croissanceLUNTLEY, Michael.Journal of philosophy of education. 2004, Vol 38, Num 1, pp 1-20, issn 0309-8249, 20 p.Article

Teaching writing-intensive undergraduate philosophy courses = Les cours intensifs d'écriture en philosophie pour étudiants non-diplômésROBERTS, Rodney C.Teaching philosophy. 2002, Vol 25, Num 3, pp 195-211, issn 0145-5788Article

An International Study of Prospective Teachers' Initial Teaching Conceptions and Concerns : the case of teaching 'combustion' = Une étude internationale sur les conceptions et les méthodes d'enseignement du concept de la combustion par des élèves-enseignants en formation initialeDE JONG, O; AHTEE, M; GOODWIN, A et al.European journal of teacher education. 1999, Vol 22, Num 1, pp 45-59, issn 0261-9768Article

Pre-Reading Format and Learner Proficiency Level in L2 Reading ComprehensionTUDOR, I.Rapport d'activité de l'Institut de phonétique : 1989. sd, pp 29-56Report Part

Pre-service physics teachers and conceptual difficulties on temperature and heat = Les difficultés conceptuelles liées à l'enseignement de la température et de la chaleur par les futurs enseignants en physiqueFREDERIK, I; VAN DER VALK, T; LEITE, L et al.European journal of teacher education. 1999, Vol 22, Num 1, pp 61-74, issn 0261-9768Article

Teaching Aristotle with modeling clay = Enseigner Aristote avec de la pâte à modelerCONN, Christopher.Teaching philosophy. 2000, Vol 23, Num 3, pp 269-276, issn 0145-5788Article

Plato's introduction to philosophy = L'introduction à la philosophie de PlatonPASSELL, Dan.Teaching philosophy. 2000, Vol 23, Num 4, pp 315-328, issn 0145-5788Article

Implementing change in mathematics education = Opérer une réforme de l'enseignement des mathématiquesMACNAB, Donald S.Journal of curriculum studies. 2003, Vol 35, Num 2, pp 197-216, issn 0022-0272, 20 p.Article

Service industry for teachers? Using the internet to plan lessons = L'industrie du service pour les enseignants ? Utiliser l'Internet pour préparer les coursHEDTKE, Reinhold; KAHLERT, Joachim; SCHWIER, Volker et al.European journal of education. 2001, Vol 36, Num 2, pp 189-193, issn 0141-8211Article

An Examination of the Systematic Planning Techniques of Two Experienced TeachersREISER, R. A; MORY, E. H.Educational Technology Research and Development. 1991, Vol 39, Num 3, pp 71-82, issn 0148-5806Article

Pratiques de l'écrit en formation = Writing Practices in TrainingCadet, Lucile; Rinck, Fanny.Le Français Aujourd'hui. 2014, Vol 184, issn 0184-7732, isbn 978-2-200-92893-3, 1Vol, 136 p., isbn 978-2-200-92893-3Book

The Lesson Preparation Method : a way of investigating pre-service teachers' pedagogical content knowledge = La méthode de préparation des leçons: façon d'étudier le contenu des connaissances pédagogiques des enseignants en formationVAN DER VALK, T; BROEKMAN, H.European journal of teacher education. 1999, Vol 22, Num 1, pp 11-22, issn 0261-9768Article

Developing interactive courseware on the World Wide Web = Développement d'un didacticiel interactif sur le WebMARSHALL, D.Innovations in education and training international. 1999, Vol 36, Num 1, pp 34-43, issn 1355-8005Article

Planejamento da Avaliação Escolar = School evaluation planing = Planification de l'évaluation scolaireDE FREITAS VILLAS BOAS, Benigna Maria.Pro-posições. 1998, Vol 9, Num 3, pp 19-27, issn 0103-7307, 9 p.Article

Content-Shemata Activation in L2 Reading ComprehensionTUDOR, I.Rapport d'activité de l'Institut de phonétique : 1989. sd, pp 57-92Report Part

Sociology, Teaching, and Reflective Practice: Using Writing to Improve = Sociologie, enseignement et pratique réflexive: Utiliser l'écriture pour s'améliorerPURCELL, David.Teaching sociology. 2013, Vol 41, Num 1, pp 5-19, issn 0092-055X, 15 p.Article

An electronic instrumentation course for non-electronic engineering students = Un cours d'électronique pour étudiants non spécialistesCAMPILHO, Aurélio; CARDOSO, Artur.International journal of electrical engineering education. 2004, Vol 41, Num 1, pp 43-55, issn 0020-7209, 13 p.Article

Expanding preservice teachers' metacognitive awareness of instructional planning through pedagogical agents = Augmenter la prise de conscience métacognitive des enseignants en formation dans le contexte de l'élaboration de cours par l'usage de conseillers pédagogiques virtuelsBAYLOR, Amy L.Educational technology research and development. 2002, Vol 50, Num 2, pp 5-22, issn 1042-1629Article

Learning from Japanese approaches to professional development: The case of lesson study = Apprendre de l'approche japonaise du développement professionnelFERNANDEZ, Clea.Journal of teacher education. 2002, Vol 53, Num 5, pp 393-405, issn 0022-4871, 13 p.Article

Diagramming Aristotle's Nicomachean ethics = Schématiser L'éthique à Nicomaque d'AristotePOWERS, Jonathan.Teaching philosophy. 2000, Vol 23, Num 4, pp 343-352, issn 0145-5788Article

Qu'est-ce qui se négocie dans les interactions didactiques quand le savoir n'est pas en cause ? = What is negociated in the didactical interactions when knowledge is not involved?PEROZ, P.Pratiques (Metz). 1999, Num 103-04, pp 39-52, issn 0338-2389, 16 p.Article

Mathematics performance assessment in the classroom : Effects on teacher planning and student problem solving = Evaluation de la performance en mathématiques en classe : effets sur l'organisation des enseignants et la résolution de problèmes par l'étudiantFUCHS, L. S; FUCHS, D; KARNS, K et al.American educational research journal. 1999, Vol 36, Num 3, pp 609-646, issn 0002-8312Article

  • Page / 4