Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Pratique pédagogique")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 1094

  • Page / 44
Export

Selection :

  • and

Using a research article to foster moral reflection and global awareness in teaching about religion and politics, theory testing, and democracy in the muslim world = Utiliser une recherche d'article pour prévoir les réflexions moraleset la conscience globale dans l'enseignement concernant la religion et la politique, testing théorie, et la démocratieDAVIS, Nancy J; ROBINSON, Robert V.Teaching sociology. 2006, Vol 34, Num 3, pp 296-312, issn 0092-055X, 17 p.Article

De la recherche à la pratique : comment atteindre des retombées « fortes »?HUBERMAN, M.Revue française de pédagogie. 1992, Num 98, pp 69-82, issn 0556-7807Article

Savoirs théoriques et empiriques, réflexions pour les pratiques = Theoretical and empirical knowledge, ideas for working practicesDUMORA, Bernadette; BARIAUD, Francoise.L' Orientation scolaire et professionnelle. 2006, Vol 35, Num 2, pp 147-161, issn 0249-6739, 15 p.Article

Problématisation et concept de paradigme approche épistémologique, psychologique, sociologique = An epistemological, psychological and sociological approach to problem building and defining coupled with the notion of paradigmRUMELHARD, Guy.Aster. 2005, Num 40, issn 0297-9373, 22 p., 205-223, 227, 233, 239 [22 p.]Article

TO COMBINE THEORY WITH PRACTICE IN TEACHING AND LEARNING IN VIETNAM UNIVERSITIES AND COLLEGES AT PRESENTNGUYEN VAN HUY.Vietnam social sciences. 2011, Vol 143, pp 68-73, issn 1013-4328, 6 p.Article

Exemplary teaching : some possibilities for renovating and stimulating didactic practiceVAN DYK, C. J; YONGE, George D.Journal of curriculum studies. 2006, Vol 38, Num 2, pp 127-134, issn 0022-0272, 8 p.Article

Stepping out of the norm : an examination of praxis for a culturally-relevant pedagogy for African-American childrenHASTIE, Peter A; MARTIN, Ellen; BUCHANAN, Alice M et al.Journal of curriculum studies. 2006, Vol 38, Num 3, pp 293-306, issn 0022-0272, 14 p.Article

Teaching the 'nature of science': modest adaptations or radical reconceptions? = Enseigner 'la nature de la science' : modestes adaptations ou changement radical ?HIPKINS, Rosemary; BARKER, Miles; BOLSTAD, Rachel et al.International journal of science education. 2005, Vol 27, Num 2, pp 243-254, issn 0950-0693, 12 p.Article

Teaching sociological theory through active learning: The irrigation exercise = Enseigner la théorie sociologique à travers l'apprentissage actifHOLTZMAN, Mellisa.Teaching sociology. 2005, Vol 33, Num 2, pp 206-212, issn 0092-055X, 7 p.Article

Description des modes spontanés de co-construction de connaissances : Contributions à un forum électronique axé sur la pratique réflexive = Description of spontanuous modes of knowledge co-construction: contributions to an electronic forum focused on reflexive practiceNIZET, Isabelle; LAFERRIERE, Thérèse.Recherche et formation (Paris. 1987). 2005, Num 48, pp 151-166, issn 0988-1824, 16 p.Article

La pratique de la supervision universitaire des stages : Perspective canadienneROUSSEAU, Nadia.Scientia paedagogica experimentalis. 2005, Vol 42, Num 1, pp 3-18, issn 0582-2351, 16 p.Article

Mixité à l'école, apports des recherches en éducation et pratiques pédagogiquesMARTIN, Franck; CALMEAU, Raphaël; CHAZAL, Ysabelle et al.Revue des sciences de l'éducation. 2005, Vol 31, Num 3, pp 709-728, issn 0318-479X, 20 p.Article

Making the pedagogic relay inclusive for indigenous Australian students in mathematics classrooms = Rendre les relais pédagogiques inclusifs pour les élèves aborigènes dans les classes de mathématiquesZEVENBERGEN, Robyn; MOUSLEY, Judith; SULLIVAN, Peter et al.International journal of inclusive education. 2004, Vol 8, Num 4, pp 391-405, issn 1360-3116, 15 p.Article

L'enseignant expert : Regard critique sur une notion non dépourvue d'intérêt pour la recherche sur les pratiques enseignantes : Construction de l'expert = The expert teacher: a critical analysis of a significant concept for teaching practices researchLENOIR, Yves.Recherche et formation (Paris. 1987). 2004, Num 47, pp 9-23, issn 0988-1824, 15 p.Article

New technologies, old practices: The traditional use of electronic courseware in the changing geography of the classroom = Nouvelles technologies, vieilles pratiques: l'utilisation traditionnelle des logiciels d'enseignement en classeCHEONG, Pauline Hope; PARK, Namkee; DUTTON, William H et al.ISTAS'02 : international symposium on technology and society. 2002, pp 135-140, isbn 0-7803-7284-0, 6 p.Conference Paper

Sobre las esperanzas del educador y la imperfección de la pedagogía = About the educator's hopes and the limitations of pedagogyBREZINKA, Wolfgang; QUINTANA CABANAS, José Maria.Revista española de pedagogía. 2002, Vol 60, Num 223, pp 399-414, issn 0034-9461, 16 p.Article

Cuidado! Alunos vendados: bumerangues à solta = Caution! Blinded students: Boomerangs are thrown away = Attention! Etudiants aveugles : les boomerangs sont lancés!ALBUQUERQUE BORGES QUARESMA GONCALVES, Heloisa Helena.Revista educação e Ensino - USF. 2001, Vol 6, Num 2, pp 87-94, issn 1413-3962, 8 p.Article

Artificial neural networks for modeling knowing and learning in science = Réseau artificiel neural pour modeler la connaissance et l'apprentissage en scienceROTH, W.-M.Journal of research in science teaching. 2000, Vol 37, Num 1, pp 63-80, issn 0022-4308Article

Environmental education and hearing-impaired pupils = Education à l'environnement chez les élèves déficients auditifsLOCK, R.School science review. 1998, Vol 79, Num 288, pp 101-104, issn 0036-6811Article

Pratiques intégrées de lecture et d'écriture = Reading and writing practicesHALTE, J.-F.Pratiques (Metz). 1996, Num 90, pp 61-82, issn 0338-2389, 24 p.Article

O outro na relaçao intersubjetiva : Antecedentes filosóficos = The other in the intersubjective relationship : Philosophical antecedents = L'autre dans la relation intersubjective : antécédents philosophiquesCOUTINHO DUNLEY, J. P.Pro-posições. 1996, Vol 7, Num 2, pp 29-42, issn 0103-7307Article

Leggere oltre la scuola = La lecture au-delà de l'école = Reading beyond schoolGENOVESI, G.Ricerche pedagogiche. 1993, Vol 27, Num 107, pp 9-16, issn 1971-5706Article

Curriculum Implementation : Conflict or Consensus?SKILBECK, M.Education research and perspectives. 1992, Vol 19, Num 1, pp 1-12, issn 0311-2543Article

Teachers' Work and the Politics of ReflectionSMYTH, J.American educational research journal. 1992, Vol 29, Num 2, pp 267-300, issn 0002-8312Article

Cinquième conférence mondiale sur les ordinateurs dans l'éducation (1ere partie)FISZER, J.EPI. 1992, Num 65, pp 169-187Article

  • Page / 44