Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Problem Solving")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 11997

  • Page / 480
Export

Selection :

  • and

The influence of computerized direction during mathematical problem-solving process on metacognitive functionalityKAPA, Esther.Megamwt. 2002, Vol 42, Num 1, issn 0025-8679, 103-121, VI [20 p.]Article

Contributo all'adattamento italiano del problem solving inventory di heppner e petersen = Contribution to italian adjustment of the problem solving inventory of heppner and petersenMIRANDOLA, M; SORESI, S.Bollettino di Psicologia Applicata. 1991, Num 198, pp 9-18, issn 0006-6761Article

Cognitive orientation and changing the impulsivity of childrenZAKAY, D; BAR-EL, Z; KREITLER, S et al.British Journal of Educational Psychology. 1984, Vol 54, Num 1, pp 40-50, issn 0007-0998Article

How to beat a sceptic without begging the questionGRECO, J.Ratio (Oxford). 1993, Vol 6, Num 1, pp 1-15, issn 0034-0006Article

Make-believe and fictional referenceKROON, F.The Journal of aesthetics and art criticism. 1994, Vol 52, Num 2, pp 207-214, issn 0021-8529Article

SthenographyLUHMANN, N.Stanford Literature Review. 1990, Vol 7, Num 1-2, pp 133-137, issn 0886-666XArticle

Contextualizing practices across epistemic levels in the chemistry laboratoryJIMENEZ-ALEIXANDRE, Maria-Pilar; REIGOSA, Carlos.Science education (Saleem, Mass.). 2006, Vol 90, Num 4, pp 707-733, issn 0036-8326, 27 p.Article

Problème et problématisationORANGE, Christian.Aster. 2005, Num 40, issn 0297-9373, 239 p.Serial Issue

Using problem-based learning to develop skills in solving unstructured problems = Utiliser l'apprentissage par la résolution de problèmes pour développer les compétences en résolvant les problèmes sans structureBIGELOW, John D.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2004, Vol 28, Num 5, pp 591-609, issn 1052-5629, 19 p.Article

Beratung in pädagogischen Arbeitsfeldern: Ambivalenzen und Paradoxien : Le conseil dans l'enseignement et dans la formation = Conseil dans l'activité pédagogique : ambivalences et paradoxes = Advice for pedagogical activities: ambivalence and paradoxTHOMANN, Geri.Education permanente (Zürich). 2003, Vol 37, Num 1, pp 4-8, issn 0258-9877, 5 p.Article

El rol del conocimiento conceptual en la resolución de problemas aritméticos con estructura aditiva = The role of conceptual knowledge in solving addition and subtraction word problems = Le rôle des savoirs conceptuels dans la résolution de problèmes arithmétiques à structure additiveORRANTIA, Josetxu.Infancia y aprendizaje. 2003, Vol 26, Num 4, pp 451-468, issn 0210-3702, 18 p.Article

Learning on the job: The acquisition of scientific competence = Apprendre sur le tas : acquisition des compétences scientifiquesLOTTERO-PERDUE, Pamela S; BRICKHOUSE, Nancy W.Science education (Saleem, Mass.). 2002, Vol 86, Num 6, pp 756-782, issn 0036-8326, 27 p.Article

A conceptual framework to guide the development of self-directed, lifelong learning in problem-based medical curricula = Un cadre de travail conceptuel pour guider le développement d'une formation permanente autogérée dans un programme d'études médical basé sur la résolution de problèmesMIFLIN, B. M; CAMPBELL, C. B; PRICE, D. A et al.Medical education (Oxford. Print). 2000, Vol 34, Num 4, pp 299-306, issn 0308-0110Article

Identification and analysis of Student conceptions used to solve chemical equilibrium problems = Identification et analyse des conceptions des étudiants utilisées pour résoudre les problèmes d'équilibre chimiqueVOSKA, K. W; HEIKKINEN, H. W.Journal of research in science teaching. 2000, Vol 37, Num 2, pp 160-176, issn 0022-4308Article

Écologie des problèmes de construction dans l'espace = Ecology of construction problems in solid geometryCHAACHOUA, H.Recherches en didactique des mathématiques (Revue). 1999, Vol 19, Num 3, pp 323-356, issn 0246-9367Article

The knowledge teachers use in problem solving situations: sources and forms = Les connaissances utilisées par les enseignants dans les situations de résolution de problèmeKREMER-HAYON, L.Scandinavian journal of educational research. 1994, Vol 38, Num 1, pp 51-63, issn 0031-3831Article

IS THERE A CONSERVATIVE SOLUTION TO THE MANY THINKERS PROBLEM? = Existe t-il une solution consevative aux nombreux problèmes intellectuels ?KOVACS, David Mark.Ratio (Oxford). 2010, Vol 23, Num 3, pp 275-290, issn 0034-0006, 16 p.Article

Problem-based learning : Using ill-structured problems in biology project work = L'apprentissage par résolution de problèmes : utiliser des énoncés mal formulés dans le cadre de projets en biologieCHIN, Christine; CHIA, Li-Gek.Science education (Saleem, Mass.). 2006, Vol 90, Num 1, pp 44-67, issn 0036-8326, 24 p.Article

Introduction to algebraic thinking : Connecting the concepts of linear function and linear equationFARMAKI, Vassiliki; KLAOVDATOS, Nicolaos; VERIKIOS, Petros et al.Scientia paedagogica experimentalis. 2005, Vol 42, Num 2, pp 231-253, issn 0582-2351, 23 p.Article

Problem-based learning tutor expertise: the need for different questions = L'expertise du tutorat dans le domaine de l'apprentissage par résolution de problèmes : la nécessité de se poser différentes questionsGILKISON, Andrea.Medical education (Oxford. Print). 2004, Vol 38, Num 9, pp 925-926, issn 0308-0110, 2 p.Article

Expanding schema-based transfer instruction to help third graders solve real-life mathematical problems = Expansion du transfert d'instruction en vue d'aider les élèves du primaire à résoudre des problèmes mathématiquesFUCHS, Lynn S; FUCHS, Douglas; FINELLI, Robin et al.American educational research journal. 2004, Vol 41, Num 2, pp 419-445, issn 0002-8312, 27 p.Article

Design-based Science and student learning = Science basée sur la création et apprentissage de l'élèveFORTUS, David; DERSHIMER, R. Charles; KRAJCIK, Joseph et al.Journal of research in science teaching. 2004, Vol 41, Num 10, pp 1081-1110, issn 0022-4308, 30 p.Article

Supporting learning and promoting conceptual change with box and AVOW diagrams. Part 1: Representational design and instructional approaches = Un accompagnement pédagogique et la promotion d'un changement conceptuel avec schémas AVOW. Première partie : représentation et approches pédagogiquesCHENG, Peter C-H; SHIPSTONE, David M.International journal of science education. 2003, Vol 25, Num 2, pp 193-204, issn 0950-0693, 12 p.Article

Keiyo cattle raiding, Kechui mathematics and science education : What do they have in common? = Vol de bétail de la communauté Keiyo, mathématiques Kechui et éducation scientifique : qu'ont-ils en commun ?THOMSON, Norman; CHEPYATOR-THOMSON, Jepkorir Rose.Interchange (Toronto. 1984). 2002, Vol 33, Num 1, pp 49-83, issn 0826-4805Article

Metrical solutions for causal effects = Solutions métriques aux effets de causeLUND, T.Scandinavian journal of educational research. 1995, Vol 39, Num 3, pp 195-204, issn 0031-3831Article

  • Page / 480