Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Psychologie")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 75720

  • Page / 3029
Export

Selection :

  • and

Educational psychology : some thoughts on the transformation of learning in social practices and its consequences for a field of research = Psychologie scolaire : la transformation de l'apprentissage dans les pratiques sociales et ses conséquences pour la rechercheSÄLJÖ, R.Scandinavian journal of educational research. 1997, Vol 41, Num 3-4, pp 261-271, issn 0031-3831Article

Pour une intégration des méthodes en psychologie: approches expérimentale, psycho-génétique et différentielle = Towards an integration of different approaches in psychology: the experimental, developmental and differential onesDE RIBAUPIERRE, A; PASCUAL-LEONE, J.Année Psychologique. 1984, Num 2, pp 227-250, issn 0003-5033Article

Le rapport de l'enseignant à l'autorité = Teachers and AuthorityHOUSSAYE, J.Migrants formation. 1998, Num 112, pp 118-133, issn 0335-0894Article

On Cultural PsychologyCOLE, M.American anthropologist. 1991, Vol 93, Num 2, pp 435-439, issn 0002-7294Article

Psicobiología y educación = Psychobiology and educationGARCIA MORENO, Luis Miguel.Revista complutense de educación. 2002, Vol 13, Num 1, pp 211-227, issn 1130-2496, 17 p.Article

Extinction and resurgence od scientific history: an interbehavioral analysisMOUNTJOY, P. T; RUBEN, D. H.The Psychological record. 1984, Vol 34, Num 4, pp 553-566, issn 0033-2933Article

Research productivity in master's-level psychology programsGORDON, R. A.Professional psychology, research and practice. 1990, Vol 21, Num 1, pp 33-36, issn 0735-7028Article

Stärker als das Schicksal, oder...? = L'homme peut-il vaincre le destin, ou bien...?LEBZELTERN, G.Archiv für Religionspsychologie (1962). 1990, Vol 20, pp 177-193, issn 0084-6724Article

La psychologie espagnole contemporaine (1989-1998)TURBIAUX, Marcel.Bulletin de psychologie. 2003, Vol 56, Num 464, issn 0007-4403, 167 p.Serial Issue

La décennie 1989-1998 dans la psychologie espagnole : analyse de la recherche en psychologie du développement et de l'éducation = The 1989-1998 decade in spanish psychology : Analysis of research in developmental psychology and educational psychologySANCHEZ-MIGUEL, Emilio; GARCIA-SANCHEZ, Jesus-Nicasio.Bulletin de psychologie. 2003, Vol 56, Num 464, pp 243-265, issn 0007-4403, 23 p.Article

The developmental-interactional approach to education in The Netherlands and in Belgium: Retrospect and prospect = Approche interactionnelle et de développement de l'enseignement aux Pays-Bas et en Belgique: Rétrospective et prospectiveCARPAY, Jacques.Scientia paedagogica experimentalis. 2003, Vol 40, Num 2, pp 135-145, issn 0582-2351, 11 p.Article

Naissance et développements de la psychologie de la santé = Birth and developments of the psychology of healthMORIN, Michel.Sciences sociales et santé. 2002, Vol 20, Num 4, pp 129-140, issn 0294-0337, 12 p.Article

Behaviourism and the mechanization of the mindLECAS, Jean-Claude.Comptes rendus. Biologies. 2006, Vol 329, Num 5-6, pp 386-397, issn 1631-0691, 12 p.Article

Psicologia e crimine = Psychology and CrimeDE LEO, G.KOS (Milano). 1997, Num 138, pp 38-41, issn 0393-2095Article

The problem of personality: ideology and psychologyKOLGA, V.Voprosy psihologii. 1990, Num 4, pp 141-147, issn 0042-8841, 7 p.Article

La comprensión y el uso de fotografías como representaciones simbólicas por parte de niños pequeños = Young children's understanding and use of pictures as symbolic representationsPERALTA, Olga; DELOACHE, Judy.Infancia y aprendizaje. 2004, Vol 27, Num 1, pp 3-14, issn 0210-3702, 12 p.Article

Rencontre avec Marc Richelle : La psychologie est-elle une science ?LECOMTE, Jacques.Sciences humaines (Auxerre). 1999, Num 90, pp 38-41, issn 0996-6994Article

Discours oraux-discours écrits : quelles relations ... au visuel ? = Oral discourses-written discourses : what relations ... with visual perception ?BROSSARD, A.Tranel. 1996, Num 25, pp 69-80, issn 1010-1705Conference Paper

O materialismo histórico e dialético nas abordagens de Vigotsky e Wallon acerca do pensamento e da linguagem = Théories de Vigotsky et Wallon au sujet de la pensée et du langage = Vigotsky and Wallon's theories of thinking and languageMARQUES VERISSIMO, M. R. A.Educação e filosofia. 1996, Vol 10, Num 19, pp 129-143, issn 0102-6801Article

What's everybody so excited about ? : The effects of teacher enthusiasm on student intrinsic motivation and vitality = Qu'est-ce qui produit tout cette excitation ? Les effets de l'enthousiasme de l'enseignant sur la motivation intrinsèque de l'étudiant et sa vitalitéPATRICK, B. C; HISLEY, J; KEMPLER, T et al.The Journal of experimental education. 2000, Vol 68, Num 3, pp 217-236, issn 0022-0973Article

La psychologie est durablement duale = Psychology is dualLE NY, J.-F.Bulletin de psychologie. 1999, Vol 52, Num 440, pp 273-280, issn 0007-4403Article

Évolution des idées en psychologie de la santé dans le monde anglo-saxon. De la psychologie de la santé (health psychology) à la psychologie critique de la santé (critical health psychology) : La psychologie peut-elle être apolitique? = Developments in english-speaking health psychology : From health psychology to critical health psychologySANTIAGO-DELFOSSE, M; CHAMBERLAIN, K.Psychologie française. 2008, Vol 53, Num 2, pp 195-210, issn 0033-2984, 16 p.Article

Social Neuroscience and Intergroup BehaviorEBERHARDT, Jennifer L; PRENTICE, Deborah A.Group processes & intergroup relations. 2008, Vol 11, Num 2, issn 1368-4302, 126 p.Serial Issue

The taking of a osition : A reinterpretation of the elaboration likelihood modelCOOK, Andrew J; MOORE, Kevin; STEEL, Gary D et al.Journal for the theory of social behaviour. 2004, Vol 34, Num 4, issn 0021-8308, 18 p., 315-331, 447 [18 p.]Article

Evolution and development of folk knowledge: Implications for children's learning : Psicología evolutionista del desarrollo = Evolución y desarrollo del conocimiento intuitivo: implicaciones para el aprendizaje infantil : Evolutionary developmental psychology = Evolution et développement du savoir intuitif : implications pour l'apprentissage des enfantsGEARY, David C.Infancia y aprendizaje. 2003, Vol 26, Num 3, pp 287-308, issn 0210-3702, 22 p.Article

  • Page / 3029