Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

ct.\*:("Psychology and learning")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 5353

  • Page / 215
Export

Selection :

  • and

Apprendre, faire mieux que les autres, éviter l'échec : l'influence de l'orientation des buts sur les apprentissages scolaires = To learn, to act better than the others, to avoid failure: the influence of guidance of aims on scholastic learningCOSNEFROY, Laurent.Revue française de pédagogie. 2004, Num 147, pp 107-128, issn 0556-7807, 22 p.Article

Bilingual Strategies: The Social Functions of Code-SwitchingSCOTTON C. M; URY W.Linguistics. An International Review. 1977, Num 193, pp 5-20Article

La compréhension du message verbal oral et/ou écrit: la reconnaissance des unités de la langue. Description et explication par la linguistique structuraleNESPOULOS J.-L; BORRELL A.Rééducation Orthophonique. 1977, Vol 15, Num 93, pp 69-92Article

Psychogenèse et programme d'enseignement: différents aspects de la notion de hiérarchieVERGNAUD G; RICCO G.Bulletin de Psychologie. 1977, Vol 30, Num 330, pp 877-882Article

Gedachtnishemmungen und ihre schulpraktische Bedeutung Défaillances de mémoire et leur importance dans la pratique scolaireDONNER R.Erziehung und Unterricht. 1977, Vol 127, Num 1, pp 1-8Article

A Cross-cultural Study of Verbal Elaboration Productivity and Memory in Young childrenBUIUM N; TURNURE J. E.Child Development. 1977, Vol 48, Num 1, pp 296-300Article

Language, Meaning and Cognition: A Social Psychological ApproachPEETERS G.Communication and Cognition. 1977, Vol 10, Num 3-4, pp 63-88Article

Mental Language and Semantic PrimitivesWIERZBICKA A.Communication and Cognition. 1977, Vol 10, Num 3-4, pp 155-179Article

Organization of Information in Text MemoryMcKOON G.Journal of Verbal Learning and Verbal Behaviour. 1977, Vol 16, Num 2, pp 247-260Article

Pictures and Words as Stimuli in Paired Associate LearningSKAALUIK E. M.Scandinavian Journal of Educational Research. 1977, Vol 21, Num 1, pp 1-15Article

Poor Children Learning to Read Do Not Have Trouble with Auditory Discrimination But Do Have Trouble with Phoneme RecognitionWALLACH L; WALLACH M. A; DOZIER M. G et al.Journal of Educational Psychology. 1977, Vol 69, Num 1, pp 36-39Article

Preparing Children to Look at Pictures: Advance Descriptions Direct Attention and Facilitate Active ProcessingCARR T. H; BACHARACH V. R; MEHNER D. S et al.Child Development. 1977, Vol 48, Num 1, pp 22-27Article

The Acquisition of Indirect Reference: Functional Motivation for Continued Language Learning in ChildrenBARON N. S.Lingua. 1977, Vol 42, Num 4, pp 349-364Article

The Effects of Verbal and Material Rewards and Punishers on the Performance of Impulsive and Reflective ChildrenFIRESTONE P; DOUGLAS V. I.Child Study Journal. 1977, Vol 7, Num 2, pp 71-78Article

Whole versus Part Presentation of Advance Organizers in TextRICKARDS J. P; MC CORMICK C. B.Journal of Educational Research. 1977, Vol 70, Num 3, pp 147-149Article

Centre de Recherche et d'Etude pour la Diffusion du Français. Bulletin bibliographique. Ecole Normale Supérieure de Saint-CloudCREDIF. Bulletin Bibliographique. 1977, Num 36, PP. 1-68. CDSHArticle

Commentaires sur la Table Ronde: l'enfant, son milieu, et l'entendementBERGE A.Rééducation Orthophonique. 1977, Vol 15, Num 94, pp 107-111Article

Demandes spontanées de confirmation de la réponse chez des enfants de 6 à 8ans. Rôle de l'âge, du sexe, et de la valeur des réponsesWINNYKAMEN F; DAMERVAL M. J.Bulletin de Psychologie. 1977, Vol 30, Num 328, pp 563-565Article

Environnement linguistique maternel et retard mentalRONDAL J. A.Enfance. 1977, Num 1, pp 37-48Article

Image/texte et espace/tempsCOSSETTE C.Communication et Langages. 1977, Num 34, pp 7-14Article

Langage, appartenance sociale et activités cognitivesMOSCATO M; SIMONOT M.Bulletin de Psychologie. 1977, Vol 30, Num 328, pp 589-597Article

Quelques caractéristiques socio-pédagogiques et prise de parole dans la classe chez des enfants du cours préparatoire. Lecture, dynamique d'un traitement automatique des donnéesGUILLOTTE A.Sciences (Les) de l'Education pour l'Ere Nouvelle. 1977, Num 1-2, pp 157-193Article

Pratique linguistique et milieu socialSENFT Ch.Cahiers Vilfredo Pareto. Revue Européenne des Sciences Sociales. 1976, Vol 14, Num 38-39, pp 393-407Article

Uberlegungen zur subjektiven Informationsverarbeitung beim Lesen Considérations sur l'utilisation subjective de l'information dans le lectureNEUMANN I.Erziehung und Unterricht. 1976, Vol 126, Num 4, pp 278-282Article

Auditory Discrimination and Nonstandard Dialect: A Newfoundland ExampleWALKER L.Alberta (The) Journal of Educational Research. 1976, Vol 22, Num 2, pp 154-163Article

  • Page / 215