Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Public Education")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 457

  • Page / 19
Export

Selection :

  • and

Mayors and public education : The case for greater involvementUSDAN, Michael D.Harvard educational review. 2006, Vol 76, Num 2, pp 147-152, issn 0017-8055, 6 p.Article

The political dynamics of mayoral engagement in public educationWONG, Kenneth K.Harvard educational review. 2006, Vol 76, Num 2, pp 164-177, issn 0017-8055, 14 p.Article

Les sortants sans qualification de l'enseignement public en 2004OREFQ info (Nancy). 2006, Num 24, pp 2-12, issn 1240-1951, 11 p.Article

Contra o mito da Geração rasca : as vozes de estudantes do 12.R ano do ensino regular públicoGama, Maria João.Temas de Investigacão. 2003, Vol 31, isbn 972-742-181-4, 599 p., isbn 972-742-181-4Book

ENTRE CONTESTATIONS ET ACCOMMODEMENTS (1850-1960): LA PRÉSENCE DES SŒURS CONGRÉGANISTES DANS L'ENSEIGNEMENT PUBLIC EN ALSACEIGERSHEIM, François.Revue des sciences religieuses (Strasbourg). 2012, Vol 86, Num 1, issn 0035-2217, 51-69, 116, 118 [21 p.]Article

Sexuality education and desire : Still missing after all these yearsFINE, Michelle; MCCLELLAND, Sara I.Harvard educational review. 2006, Vol 76, Num 3, pp 297-338, issn 0017-8055, 42 p.Article

Políticas e Pràticas de Privatização do Público na Universidade : o caso UFFDE FATIMA DE PAULA, Maria; DE AZEVEDO, Marcela Davino.Avaliação (Campinas). 2006, Vol 11, Num 3, pp 91-111, issn 1414-4077, 21 p.Article

Utilisation des crédits d'actions pédagogiques liées au projet d'établissement = Use of credits for pedagogical actions concerning institution projectDAHAN, J.-M; GIRY-COISSARD, M.Note d'information - Direction de l'évaluation et de la prospective. 1993, Num 34, pp 1-4, issn 1149-1035Article

Rule of law and public higher education institutions : A perspective on school- student relationshipsSHEN KUI.Chinese education and society. 2006, Vol 39, Num 4, pp 11-57, issn 1061-1932, 47 p.Article

Implementation of new public management in Norwegian universities = L'implémentation d'un nouveau mode de gestion publique dans les universités norvégiennesFRØLICH, Nicoline.European journal of education. 2005, Vol 40, Num 2, pp 223-234, issn 0141-8211, 12 p.Article

Système scolaire, religion organisée et culture de modernité : L'église catholique et l'enseignement public québécois : Laïcité et sécurisation = School system, organized religion and culture of modernity: the Catholic Church and the Quebec public educationTURCOTTE, Paul-André.Transversalités. 2003, Num 87, pp 43-64, issn 1286-9449, 22 p.Article

Dépenses et recettes des établissements publics locaux d'enseignement en 1998 = Expenses and receipts of public local institutions in 1998JELJOUL, Martine.Note d'information - Direction de la programmation et du développement. 2000, Num 46, pp 1-5, issn 1286-9392Article

A Dieu foulard... islamiqueBONTEMS, C.La Revue administrative (Paris). 1993, Num 276, pp 583-589, issn 0035-0672Article

Maintenir vivace le naturel philosophe = Maintaining philosophical heritageGENEVIEVE, Gilles.VEI enjeux (Imprimé). 2005, Num 142, pp 171-176, issn 1299-085X, 6 p.Article

Bildung in der Finanzierungsklemme = Restructuring the public educational budgetWEISS, Manfred; PREUSCHOFF, Corinna.Bildung und Erziehung. 2003, Vol 56, Num 4, pp 381-407, issn 0006-2456, 27 p.Article

Teaching between the Cross and the Crescent Moon: Islamic identity, postcoloniality, and public education in the southern Philippines = Enseigner entre la Croix et le Croissant de lune : identité islamique, postcolonialisme et enseignement public dans le sud des PhilippinesAYALA MILLIGAN, Jeffrey.Comparative education review. 2003, Vol 47, Num 4, pp 468-492, issn 0010-4086, 25 p.Article

Culture religieuse et enseignement public : Les enjeux du « Rapport Debray » = Religious culture and State education: the stakes of the Debray Report'BOESPFLUG, Francois.Revue de droit canonique (Strasbourg). 2002, Vol 52, Num 2, pp 443-476, issn 0556-7378, 34 p., 480, 484 [36 p.]Article

Les enseignants des établissements publics du second degré : en 1994-1995 = Teachers of secondary school in 1994-1995Note d'information - Direction de l'évaluation et de la prospective. 1996, Num 2, pp 1-6, issn 1149-1035Article

Religiöse Unterweisung in Solidarität mit der verweltlichten Welt = Religious Teaching in Solidarity with the Secularized WorldGROSS, E.Theologie und Glaube. 1995, Vol 85, Num 3, pp 365-385, issn 0049-366XArticle

La confessionnalité scolaire au Québec. Pour quel contenu? = School Denomination in Quebec. For Which Content?HAMEL, F.P.J.R. Praxis juridique et religion. 1994, Vol 11, Num 2, pp 205-219, issn 0758-802XArticle

The privatization of Education in EuropePSACHAROPOULOS, G.Comparative education review. 1992, Vol 36, Num 1, pp 114-126, issn 0010-4086Article

Le crédit formation individualisé. Bilan des activités de l'Education nationale au 17 décembre 1990LE ROUX, A.Note d'information - Direction de l'évaluation et de la prospective. 1991, Num 31, issn 1149-1035, 4 p.Serial Issue

ANÁLISIS DEL DISCURSO MEDIÁTICO SOBRE EL SISTEMA EDUCATIVO PÚBLICO. Análisis del diario La Nación. Mayo de 2007-abril de 2008 = ANALYSIS OF MEDIATIC DISCOURSE ABOUT THE EDUCATIONAL PUBLIC SYSTEM. Analysis of La Nación newspaper. May 2007-April 2008CARBALLO CHAVES, Pablo.Revista de ciencias sociales (San José). 2011, Num 133-34, pp 75-90, issn 0482-5276, 16 p.Article

Free, Compulsory and (Not) Secular: The Failed Idea in Australian Education = Libre, obligatoire et (non) laïque : l'idée avortée dans l'enseignement australienBYRNE, Catherine.Journal of religious history. 2013, Vol 37, Num 1, pp 20-38, issn 0022-4227, 19 p.Article

Life on the margins = La vie en margeLABAREE, David F.Journal of teacher education. 2005, Vol 56, Num 3, pp 186-191, issn 0022-4871, 6 p.Article

  • Page / 19