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FIN STABILISATION OF SHIPS. PROBLEMS OF SPECIFICATION AND PERFORMANCE COMPARISON = STABILISATION PAR AILETTES DES NAVIRES. PROBLEMES DE SPECIFICATION ET COMPARAISON DES PERFORMANCESFAIRLIE CLARKE AC.1980; NAV. ARCHIT.; ISSN 0306-0209; GBR; DA. 1980; NO 1; PP. 10-11; BIBL. 2 REF.Article

ANALYSIS OF ROLL STABILIZER PERFORMANCE = ANALYSE DES PERFORMANCES D'UN STABILISATEUR DE ROULISVAN GUNSTEREN FF.1974; INTERNATION. SHIPBUILD. PROGR.; NETHERL.; DA. 1974; VOL. 21; NO 237; PP. 125-146; BIBL. 20 REF.Article

UTILISATION DES MOYENS DE GUIDAGE ACTIF SUR LES NAVIRES DE PECHESTANKEVICH VP; ANISIMOV PP.1974; RYB. KHOZ.; S.S.S.R.; DA. 1974; NO 9; PP. 30-32Article

GIDRODINAMICHESKAYA TEORIYA KACHKI KORABLYA = THEORIE HYDRODYNAMIQUE DU MOUVEMENT D'UN NAVIREKHASKIND MD.1973; MOSKVA; NAUKA; DA. 1973; PP. 1-327; BIBL. 5 P. 1/2Book

ANALYSE DER ERGEBNISSE AUS MODELL- UND GROSSVERSUCHEN MIT SCHLINGERDAEMPFUNGSTANKS UNTERSCHIEDLICHER TYPEN = ANALYSE DES RESULTATS D'ESSAIS SUR MAQUETTES ET EN VRAIE GRANDEUR DES RESERVOIRS AMORTISSEURS DE ROULIS DE DIVERS TYPESMORENSILDT VA.1974; SCHIFFBAUGORSCHUNG; DTSCH.; DA. 1974; VOL. 13; NO SPEC.; PP. 141-151; BIBL. 6REF.Article

ETUDE DE L'EFFET ANTI ROULIS DE VAGUES EN EAU PEU PROFONDE SUR UN MODELE DE NAVIREYOSHIOKA I; SHOJI K; IWASHITA M et al.1976; J. SOC. NAV. ARCHITECTS JAP.; JAP.; DA. 1976-12; VOL. 140; PP. 152-156; ABS. ANGL.; BIBL. 13 REF.Article

INFLUENCE OF STATIC AEROELASTICITY ON OBLIQUE WINGED AIRCRAFT.WEISSHAAR TA.1974; J. AIRCR.; U.S.A.; DA. 1974; VOL. 11; NO 4; PP. 247-249; BIBL. 5 REF.Article

ROULIS LINEAIRE D'UN NAVIRE SUR UNE VAGUE DE HAUTEUR FINIE REGULIEREBLOCKI W.1974; ZESZ. NAUK. POLITECH. GDANSK., BUDOWNICTWO OKRET.; POLSKA; DA. 1974; NO 22; PP. 19-30; ABS. ANGL. RUSSE; BIBL. 4 REF.Article

AN INVESTIGATION OF VORTEX SHEDDING BELOW THE KEEL OF A FLOATING OFFSHORE VESSEL IN WAVESBROWN DT; PATEL MH.1981; UNSTEADY TURBULENT SHEAR FLOWS. SYMPOSIUM ON UNSTEADY TURBULENT SHEAR FLOWS/1981/TOULOUSE; DEU/USA; BERLIN; NEW YORK: SPRINGER; DA. 1981; PP. 329-337; BIBL. 5 REF.Conference Paper

THE USE OF BENCH TEST RESULTS FOR CALCULATING ROLL RESPONSE OF THE TANK STABILISED SHIPZDYBEK T.1980; INTERNATION. SHIPBUILDG PROGR.; NLD; DA. 1980; VOL. 27; NO 308; PP. 96-105; BIBL. 11 REF.Article

ON THE FRICTIONAL DAMPING OF THE ROLLING OF A CIRCULAR CYLINDERMYRHAUG D; SAND IO.1980; J. SHIP RES.; ISSN 0022-4502; USA; DA. 1980; VOL. 24; NO 4; PP. 244-255; BIBL. 16 REF.Article

LES STABILISATEURS ANTI-ROULIS MIS AU POINT ET FABRIQUES PAR LES ATELIERS ET CHANTIERS DU HAVRE1979; NAV. PORTS CHANTIERS; FRA; DA. 1979; NO 355; PP. 705-707Article

HANDLING CHARACTERISTICS IN ROLL OF TWO LIGHT AIRPLANES FOR STEEP APPROACH LANDINGS = CARACTERISTIQUES DE MANIABILITE EN ROULIS DE DEUX AVIONS LEGERS LORS D'ATTERRISSAGES A APPROCHE SOUS GRANDE PENTECHEVALIER H; BURKE JA.1972; J. AIRCR.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 9; NO 11; PP. 759-764; BIBL. 16 REF.Serial Issue

"FLOPPER STOPPERS" IN OCEAN RESEARCHROSS JM.1980; NAV. ENGRS J.; USA; DA. 1980; VOL. 92; NO 1; PP. 45-50; BIBL. 8 REF.Article

EVALUATION DU MOMENT DE ROULIS EXCITANT LES ONDES PAR LA METHODE DES BANDESFUJINO M; SAKURAI K.1983; JOURNAL OF THE SOCIETY OF NAVAL ARCHITECTS OF JAPAN; ISSN 0514-8499; JPN; DA. 1983; VOL. 152; PP. 125-137; ABS. ENG; BIBL. 13 REF.Article

METHODISCHE GRUNDLAGEN FUER DIE BEURTEILUNG DER ROLLSCHWINGUNGEN EINES ZU PROJEKTIERENDEN SCHIFFES = PRINCIPES FONDAMENTAUX POUR EVOLUER LES OSCILLATIONS DE ROULIS D'UN NAVIRE EN PROJETVOZNESENSKIJ AI; GERASIMOV AV.1974; SCHIFFBAUGORSCHUNG; DTSCH.; DA. 1974; VOL. 13; NO SPEC.; PP. 136-140; BIBL. 11REF.Article

INFLUENZA DEL ROLLIO SULLA SICUREZZA ATTIVA: MEZZI STUDIATI AL FINE DI RIDURNE GLI EFFETTI NOCIVI = INFLUENCE DU ROULIS SUR LA SECURITE ACTIVE: MOYENS ETUDIES POUR REDUIRE SES EFFETSMORELLI A.1974; A.T.A.; ITAL.; DA. 1974; VOL. 27; NO 12; PP. 650-657; ABS. ANGL.; BIBL. 9 REF.Article

ULTRAHARMONICS AND SUBHARMONICS IN THE ROLLING MOTION OF A SHIP: STEADY-STATE SOLUTIONCARDO A; FRANCESCUTTO A; NABERGOJ R et al.1981; INT. SHIPBUILD. PROG.; ISSN 0020-868X; NLD; DA. 1981; VOL. 28; NO 326; PP. 234-251; BIBL. 40 REF.Article

ON A MODEL FOR REENTRY ROLL RESONANCE. = MODELE DE LA RESONANCE EN ROULIS LORS D'UNE RENTREE ATMOSPHERIQUEKEVORKIAN J.1974; S.I.A.M. J. APPL. MATH.; U.S.A.; DA. 1974; VOL. 26; NO 3; PP. 638-669; BIBL. 10 REF.Article

ON LOADS ON SHIP CAUSED BY STEEL COILSHAGIWARA K; TAKANABE H; HIBINO F et al.1978; J. SOC. NAV. ARCHITECTS JAP.; JPN; DA. 1978; VOL. 143; PP. 391-396; ABS. ENG; BIBL. 6 REF.Article

DETERMINATION EXACTE DU MOMENT D'INERTIE APPARENT ET DES PARAMETRES D'AMORTISSEMENT POUR UNE LOI DE RESISTANCE A DEUX TERMESZIN'KOVSKIJ GORBATENKO VG.1974; GIDROMEKHANIKA, U.S.S.R.; S.S.S.R.; DA. 1974; NO 28; PP. 55-61; BIBL. 16 REF.Article

FINS OF THE FUTURE-FFG7NELSON LW; MCCALLUM D.1978; NAV. ENGRS J.; USA; DA. 1978; VOL. 90; NO 5; PP. 29-39; BIBL. 8 REF.Article

PARAMETRIC EXCITATION AND THE STABILITY OF A SHIP SUBJECTED TO A STEADY HEELING MOMENTFEAT G; JONES D.1981; INT. SHIPBUILD. PROG.; ISSN 0020-868X; NLD; DA. 1981; VOL. 28; NO 327; PP. 263-267; BIBL. 7 REF.Article

THEORETICAL STUDY OF LIFT-GENERATED VORTEX WAKES DESIGNED TO AVOID ROLLUP.ROSSOV VJ.1975; A.I.A.A. J., NEW YORK; U.S.A.; DA. 1975; VOL. 13; NO 4; PP. 478-484; BIBL. 24 REF.Article

NEW MOTION SUPPRESSION SYSTEM FOR DRILLING RIGS1979; OCEAN INDUSTRY; USA; DA. 1979; VOL. 14; NO 11; PP. 74-76Article

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