Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

is.\*:("RRQUA6")

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 268

  • Page / 11
Export

Selection :

  • and

Making visible the invisible logic of inquiry : Uncovering multiple challenges = Rendre visible la logique invisible de l'enquête : dévoiler des défis multiplesGREEN, Judith L; LEE, Carol D.Reading research quarterly. 2006, Vol 41, Num 1, pp 140-150, issn 0034-0553, 11 p.Article

Maternal reading and teaching patterns : Associations with school readiness in low-income African American families = Lecture maternelle et structures pédagogiques : associations avec la maturité pour la vie scolaire dans des familles afro-américaines à bas revenusBRITTO, Pia Rebello; BROOKS-GUNN, Jeanne; GRIFFIN, Terri M et al.Reading research quarterly. 2006, Vol 41, Num 1, pp 68-89, issn 0034-0553, 22 p.Article

The knowledge gap : Implications of leveling the playing field for low-income and middle-income childrenNEUMAN, Susan B; CELANO, Donna.Reading research quarterly. 2006, Vol 41, Num 2, pp 176-201, issn 0034-0553, 26 p.Article

Investigating the instructional supportiveness of leveled texts = Examen de la valeur instructive de textes standardisés par niveauCUNNINGHAM, James W; SPADORCIA, Stephanie A; ERICKSON, Karen A et al.Reading research quarterly. 2005, Vol 40, Num 4, pp 410-427, issn 0034-0553, 18 p.Article

Reading-related cognitive deficits in developmental dyslexia, attention-deficit /hyperactivity disorder, and developmental coordination disorder among Chinese children = Déficits cognitifs associés à la lecture en dyslexie développementale, troubles par déficit de l'attention/hyper activité, et troubles de coordination développementale chez des enfants chinoisHO, Connie Suk-Han; CHAN, David Wai-Ock; LEUNG, Patrick W. L et al.Reading research quarterly. 2005, Vol 40, Num 3, pp 318-337, issn 0034-0553, 20 p.Article

Closing the gap: Addressing the vocabulary needs of English-language learners in bilingual and mainstream classrooms = Réduire l'écart: intervenir sur les besoins en vocabulaire anglais d'apprenants de classes bilingues et de classes d'intégrationCARLO, Maria S; AUGUST, Diane; MCLAUGHLIN, Barry et al.Reading research quarterly. 2004, Vol 39, Num 2, pp 188-215, issn 0034-0553, 28 p.Article

New directions in language and science education research : Cross-disciplinary collaborations = De nouvelles orientations pour la recherche en éducation scientifique et éducation au langageYORE, Larry D; HAND, Brian; GOLDMAN, Susan R et al.Reading research quarterly. 2004, Vol 39, Num 3, pp 347-352, issn 0034-0553, 6 p.Article

Storied selves: A Critical Discourse Analysis of adult learners' literate lives = Raconter son histoire : une analyse critique du discours des expériences en lecture-écriture d'apprenants adultesROGERS, Rebecca.Reading research quarterly. 2004, Vol 39, Num 3, pp 272-305, issn 0034-0553, 34 p.Article

A comparison of the factors affecting reading performance of functionally illiterate adults and children matched by reading level = Une comparaison des facteurs ayant une influence sur la performance en lecture d'enfant et d'adultes illettrés regroupés selon leur niveau de lectureTHOMPKINS, Amanda C; BINDER, Katherine S.Reading research quarterly. 2003, Vol 38, Num 2, pp 236-258, issn 0034-0553, 23 p.Article

Developmental steps in learning to read: A longitudinal study in kindergarten and first grade = Les étapes du développement dans l'apprentissage de la lecture : une étude longitudinale en maternelle et en première année du primaireMORRIS, Darrell; BLOODGOOD, Janet W; LOMAX, Richard G et al.Reading research quarterly. 2003, Vol 38, Num 3, pp 302-328, issn 0034-0553, 27 p.Article

Phonological sensitivity: A quasi-parallel progression of word structure units and cognitive operations = Sensibilité phonologique : une progression quasi-parallèle des unités structurelles du mot et des opérations cognitivesANTHONY, Jason L; LONIGAN, Christopher J; DRISCOLL, Kimberly et al.Reading research quarterly. 2003, Vol 38, Num 4, pp 470-487, issn 0034-0553, 18 p.Article

Developmental dynamics of achievement strategies, reading performance, and parental beliefs = Dynamique du développement des stratégies de réussite, résultats en lecture, et opinions des parentsAUNOLA, Kaisa; NURMI, Jari-Erik; NIEMI, Pekka et al.Reading research quarterly. 2002, Vol 37, Num 3, pp 310-327, issn 0034-0553Article

Fifth-grade students' perceptions of how they experience literature discussion groups = Les perceptions d'élèves de cinquième année de la façon dont ils vivent les groupes de discussion en littératureEVANS, Karen S.Reading research quarterly. 2002, Vol 37, Num 1, pp 46-69, issn 0034-0553Article

Illuminating constructivism: Structure, discourse, and subjectivity in a middle school classroom = Eclairer le constructivisme : structure, discours et subjectivité dans une classe de collègeSHEEHY, Margaret.Reading research quarterly. 2002, Vol 37, Num 3, pp 278-308, issn 0034-0553Article

Teaching morphemic and contextual analysis to fifth-grade students = L'enseignement de l'analyse morphémique et contextuelle à des élèves de 5e annéeBAUMANN, James F; EDWARDS, Elizabeth Carr; FONT, George et al.Reading research quarterly. 2002, Vol 37, Num 2, pp 150-176, issn 0034-0553Article

The role of phonology in reading Chinese single characters and two-character words with high, medium and low phonological regularities by Chinese grade 2 and grade 5 students = Le rôle de la phonologie dans la lecture des caractéres chinois simples et doubles avec une régularité phonologique haute, moyenne et basse par des élèves chinois de niveau 2 à 5LI, Ledong.Reading research quarterly. 2002, Vol 37, Num 4, pp 372-374, issn 0034-0553, 3 p.Article

A comparative analysis of student and teacher development in more and less proficient discussions of literature = Analyse comparative des transformations de l'élève et du maître lors de discussions de littérature avec des élèves performants et peu performantsALMASI, Janice F; O'FLAHAVAN, John F; ARYA, Poonam et al.Reading research quarterly. 2001, Vol 36, Num 2, pp 96-120, issn 0034-0553Article

Identity construction in elementary readers and writers = La construction de l'identité chez des lecteurs et scripteurs de l'école primaireMCCARTHEY, Sarah J.Reading research quarterly. 2001, Vol 36, Num 2, pp 122-151, issn 0034-0553Article

Family literacy environments and young children's emerging literacy skills : IRA Outstanding Dissertation Award for 2001 = Environnements d'apprentissage de l'alphabétisation en famille et les premières compétences en lecture et écriture des jeunes enfantsBRITTO, Pia Rebello.Reading research quarterly. 2001, Vol 36, Num 4, pp 346-347, issn 0034-0553Article

What will classrooms and schools look like in the new millennium? = A quoi ressembleront les classes et les écoles au prochain millénaireMOTE, E. B; LABBO, L. D; BAUMANN, J. F et al.Reading research quarterly. 2000, Vol 35, Num 1, pp 128-134, issn 0034-0553Article

Literacy research in the next millennium : From paradigms to pragmatism and practicality = La recherche en littératie au prochain millénaire: du paradigme au pragmatisme et à la pratiqueDILLON, D. R; O'BRIEN, D. G; HEILMAN, E. E et al.Reading research quarterly. 2000, Vol 35, Num 1, pp 10-26, issn 0034-0553Article

Books make a difference : A study of access to literacy = Les livres font la différence: une étude de l'accès à l'alphabétisationNEUMAN, S. B.Reading research quarterly. 1999, Vol 34, Num 3, pp 286-311, issn 0034-0553Article

On the use and misuse of research evidence : Decoding two states' reading initiatives = A propos des us et abus des résultats de recherche: un décodage des initiatives en lecture de deux Etats américainsDRESSMAN, M.Reading research quarterly. 1999, Vol 34, Num 3, pp 258-285, issn 0034-0553Article

The influence of speech perception, oral language ability, the home literacy environment, and prereading knowledge on the growth of phonological sensitivity : A 1-year longitudinal studyBURGESS, S.Reading research quarterly. 1999, Vol 34, Num 4, pp 400-402, issn 0034-0553Article

Phonological awareness intervention research : A critical review of the experimental methodology = Interventions de recherches sur la conscience phonétique : analyse critiqueTROIA, G. A.Reading research quarterly. 1999, Vol 34, Num 1, pp 28-52, issn 0034-0553Article

  • Page / 11