Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

ct.\*:("Reading, writing")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 1403

  • Page / 57
Export

Selection :

  • and

Ecrire avec les nouvelles technologiesCRINON, J.Cahiers pédagogiques (Cannes). 1993, Num 314-315, pp 59-85, issn 0008-042XArticle

Apprendre à lire et s'y préparer à son heure et à son rythmeINIZAN, A.Enfance. 1992, Num 1-2, pp 3-17, issn 0013-7545Article

Etude comparée de deux techniques de soutien en lecture en classe de sixième : une expérience préliminaireCOLE, P; MAGNAN, A.Enfance. 1992, Num 1-2, pp 19-34, issn 0013-7545Article

Compétences de lecture : quelques aspects des débats en psychologie cognitiveGOIGOUX, R.Repères pour la Rénovation de l'Enseignement du Français. 1992, Num 5, pp 63-86, issn 0755-7817Article

Incitation et initiation à la lecture d'une oeuvre complète au cours moyenLABOUREAU, D.L'Ecole des lettres des collèges (Paris). 1992, Vol 83, Num 6, pp 95-101, issn 0761-3903, SpécArticle

Rol van sielkundige faktore tydens die aanbieding van 'n leeskursus = La fonction des facteurs psychologiques en classe de lectureGROBLER, J. J.South African journal of education. 1992, Vol 12, Num 3, pp 276-282, issn 0256-0100Article

Fourth Graders' Literature PreferencesHAYNES, C; RICHGELS, D. J.The Journal of educational research (Washington, DC). 1992, Vol 85, Num 4, pp 208-219, issn 0022-0671Article

Laptop Computers and Teaching Writing SkillsREILLY, C; GARDNER, J.British journal of educational technology. 1992, Vol 23, Num 2, pp 145-146, issn 0007-1013Article

Apprendre à lire et s'y préparer à son heure et à son rythmeINIZAN, A.Revue belge de psychologie et de pédagogie. 1992, Num 8, pp 21-30, issn 0035-0826Article

Tense Alternation : A Textual Competence in Construction. An Analysis in Three Languages : German, Catalan, FrenchDOLZ, J; ROSAT, M.-C; SCHNEUWLY, B et al.European journal of psychology of education. 1991, Vol 6, Num 2, pp 175-185, issn 0256-2928Article

Cursive Handwriting : Measurement of Function Rather Than TopographyTALBERT-JOHNSON, C; SALVA, E; SWEENEY, W. J et al.The Journal of educational research (Washington, DC). 1991, Vol 85, Num 2, pp 117-124, issn 0022-0671Article

Sex Differences in Written Work : A RejoinderSPEAR, M.British educational research journal. 1991, Vol 17, Num 2, pp 147-148, issn 0141-1926Article

Word Processing and Writing in Elementary Classrooms : A Critical Review of Related LiteratureCOCHRAN-SMITH, M.Review of educational research. 1991, Vol 61, Num 1, pp 107-155, issn 0034-6543Article

Attitudes des élèves francophones de 6e, 9e et 12e années des Provinces maritimes à l'égard de la lecture en milieu scolaireLONG, D; CASTONGUAY-LE BLANC, Y; COUTURIER-LE BLANC, G et al.Revue des sciences de l'éducation. 1991, Vol 17, Num 3, pp 351-363, issn 0318-479XArticle

Et si on reparlait de la lecture...?SOULAT, R.EPI. 1991, Num 64, pp 125-131Article

Effects of a Training Program for Stimulating Skills in Word Analysis in First-Grade ChildrenLIE, A.Reading research quarterly. 1991, Vol 26, Num 3, pp 234-250, issn 0034-0553Article

Unité et diversité de l'enseignement de la lecture en première année primaire au Québec et en SuisseWEISS, J; VAN GRUNDERBEECK, N; GAGNÉ, G et al.Bildungsforschung und Bildungspraxis. 1991, Vol 13, Num 3, pp 291-308, issn 0252-9955Article

Pour une phénoménologie de la lectureBRUNELLE, L.Raison présente. 1990, Num 96, pp 37-50, issn 0033-9075Article

Exploring Documents Literacy : Variables Underlying the Performance of Young AdultsKIRSCH, I. S; MOSENTHAL, P. B.Reading research quarterly. 1990, Vol 25, Num 1, pp 5-30, issn 0034-0553Article

Picture Dependence in First-Grade Basal TextsSIMONS, H. D; ELSTER, C.The Journal of educational research (Washington, DC). 1990, Vol 84, Num 2, pp 86-92, issn 0022-0671Article

Prior Knowledge, Content-Related Attitude, Reading Comprehension : Testing Mathewson's Affective Model of ReadingHOLLINGSWORTH, P. M; REUTZEL, D. R.The Journal of educational research (Washington, DC). 1990, Vol 83, Num 4, pp 194-199, issn 0022-0671Article

La méthode idéo-visuelle de lecture ( globale ) et ses fondements psychologiques in Decroly : un modèle d'école?BESSE, J. M.Société Alfred Binet & Théodore Simon. 1990, Vol 90, Num 623, pp 50-80, issn 0249-6887Article

The Effects of Cultural Schemata on Reading Processing StrategiesPRITCHARD, R.Reading research quarterly. 1990, Vol 25, Num 4, pp 273-295, issn 0034-0553Article

The EffectsReading research quarterly. 1990, Vol 25, Num 4, pp 340-341, issn 0034-0553Article

What Teachers Do when They Say They're Having Discussions of Content Area Reading Assignments : A Qualitative AnalysisALVERMANN, D. E; O'BRIEN, D. G; DILLON, D. R et al.Reading research quarterly. 1990, Vol 25, Num 4, pp 296-322, issn 0034-0553Article

  • Page / 57