Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Reading Comprehension")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 472

  • Page / 19
Export

Selection :

  • and

What happens when L2 readers recall?JOH, Jeongsoon.Language research. 2006, Vol 42, Num 1, pp 205-238, issn 0254-4474, 34 p.Article

Bias in perspective-taking during reading: Adjusting the knowledge of charactersMORENO-RIOS, Sergio; RODRIGUEZ-MENCHEN, Angeles; RODRIGUEZ-GUALDA, Isabel et al.Journal of pragmatics. 2011, Vol 43, Num 7, pp 1977-1986, issn 0378-2166, 10 p.Article

Modification syntaxique de l'« input » et compréhension écrite du français langue étrangèreDE ZAROBE, Leyre Ruiz.Travaux de didactique du français langue étrangère. 2005, Num 54, pp 71-92, issn 0765-1635, 22 p.Article

Quelles questions de lecture? = Questions of reading comprehensionCASTINCAUD, F.Cahiers pédagogiques (Cannes). 1994, Num 321-22, issn 0008-042X, p. 58Article

Macroestrategias en la comprensión de textos escritos. Relaciones retóricas implícitas = Macrostrategies for the understanding of written texts. Implicit rhetorical relationshipsPARODI SWEISS, G.Estudios filológicos. 1993, Num 28, pp 75-86, issn 0071-1713Article

Les représentations des personnages d'un récit chez des élèves de maternelle approche méthodologique = A methodological approach to representations of fictional characters by nursery school childrenFABRE, M.Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle. 1991, Num 4, pp 47-70, issn 0755-9593Article

Poursuivre l'enseignement de la lecture : Réussir ses apprentissages à l'école et au collège = To keep teaching readingGOIGOUX, Roland.La Nouvelle revue de l'adaptation et de la scolarisation. 2004, Num 25, pp 113-118, issn 1957-0341, 6 p.Article

Literary competence beyond conventions = Les compétences littéraires au-delà des conventionsTORELL, Örjan.Scandinavian journal of educational research. 2001, Vol 45, Num 4, pp 369-379, issn 0031-3831Article

Meeting of ending and history in modern Arabic literature = La fin et l'histoire dans la littérature de l'arabe moderneTAHA, I.Al-Arabiyya. 1999, Vol 32, pp 191-213, issn 0889-8731Article

Itinéraires en civilisationDIAZ, O.Travaux de Didactique du Français Langue Etrangère. 1992, Num 29, pp 77-91, issn 0765-1643Article

The effects of frequency altered feedback on the reading processes of adults with reading disordersCARTER, Matthew; RASTATTER, Michael P; WALKER, Marianna M et al.Neuroscience letters. 2009, Vol 461, Num 2, pp 69-73, issn 0304-3940, 5 p.Article

Changer le paradigme de l'enseignement de la compréhension écrite : enjeux et modalitésCOOKE, Ray; BOUJUT, Emilie.Les Langues modernes. 2008, Vol 102, Num 2, pp 73-85, issn 0023-8376, 13 p.Article

Speed and time, texts and sentences : Choosing the best metric for relating reading rate to comprehensionBIANCAROSA, Gina.Written language and literacy. 2005, Vol 8, Num 2, pp 79-100, issn 1387-6732, 22 p.Article

In the press to scale up, what is at risk? : Funding research in literacy education = Dans la course à l'agrandissement, quel est le risque ?MCGILL-FRANZEN, Anne.Reading research quarterly. 2005, Vol 40, Num 3, pp 366-370, issn 0034-0553, 5 p.Article

Les evaluations en lecture dans le cadre de la journée d'appel de préparation à la défense : Année 2001-2002 = Reading assessment in the Defence preparation day: year 2001-2002ROBIN, Isabelle; ROCHER, Thierry.Note d'information - Direction de la programmation et du développement. 2003, Num 12, pp 1-5, issn 1286-9392, 5 p.Article

Betekenisconstructie in de wiskundeles. De samenhang tussen interactief wiskunde- en taalonderwijs : Interactie in de multiculturele klas = The interactive construction of meaning in math classes = La construction interactive du sens en classes de mathématiquesVAN EERDE, Dolly; HAJER, Maaike; KOOLE, Tom et al.Pedagogiek (Assen). 2002, Vol 22, Num 2, pp 134-147, issn 1567-7109Article

Cognitive and linguistic predictors of text comprehension = Les prédicteurs cognitifs et linguistiques de compréhension de texteSØVIK, N; SAMUELSTUEN, M; FLEM, A et al.European journal of psychology of education. 2000, Vol 15, Num 2, pp 135-155, issn 0256-2928Article

Interpréter, comprendre, apprécier la littérature dans et par la confrontation des textes : Trois lectures en réseau a l'école = Interpreting, understanding and appreciating literature while and through comparing texts. Three network readings at schoolTAUVERON, C; SEVE, P.Repères - Institut national de recherche pédagogique. 1999, Num 19, pp 103-138, issn 1157-1330Article

Apprendre à comprendre l'écrit. Psycholinguistique et métacognition : L'exemple du CM2 = Learning to understand written language. Psycholinguistics and metacognition : the example of 4th year junior school children (10-year olds)REMOND, M; QUET, F.Repères - Institut national de recherche pédagogique. 1999, Num 19, pp 203-224, issn 1157-1330Article

Lire et éprouver le littéraire : La compréhension comme événement : Lire le littéraire : le questionnement à l'œuvre = Reading and assessing literary characteristics : understanding considered as an event : Reading literary texts : The process of questioning at workSEVE, P.Repères - Institut national de recherche pédagogique. 1996, Num 13, pp 49-68, issn 1157-1330, 244 [21 p.]Article

The Influence of Technical Illustrations on Students' Comprehension in GeographyPURNELL, K. N; SOLMAN, R. T.Reading research quarterly. 1991, Vol 26, Num 3, pp 277-299, issn 0034-0553Article

Prosodic and Syntactic Functions of Punctuation : A Contribution to the Study of Orality and LiteracySCHOLES, R. J; WILLIS, B. J.Interchange (Toronto. 1984). 1990, Vol 21, Num 3, pp 13-20, issn 0826-4805Article

The EffectsReading research quarterly. 1990, Vol 25, Num 4, pp 340-341, issn 0034-0553Article

The Influence of Reading on Listening Test ScoresFRIEDMAN, S. J; ANSLEY, T. N.The Journal of experimental education. 1990, Vol 58, Num 4, pp 301-310, issn 0022-0973Article

Itinéraire de lecture et construction du sensCALAQUE, E.Regards sur la lecture (textes et images). 1989, pp 95-118, isbn 2-902709-61-7Book Chapter

  • Page / 19