Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Relation école-collectivité")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 205

  • Page / 9
Export

Selection :

  • and

L'éthique de l'informationLATXAGUE, G; FOUARD, I; MASSON, M et al.Pourquoi. 1991, Num 267, pp 3-26Article

Le partenariat: Définitions, enjeux, pratiques = Partnership: Definitions, issues and practiceKADDOURI, Mokhtar; ZAY, Danielle.Education permanente. 1997, Num 131, issn 0339-7513, 218 p.Serial Issue

It was fine, if you wanted to leave: Educational ambivalence in a Nova Scotian coastal community 1963-1998 = Ambivalence éducative dans une communauté côtière de Nouvelle-Ecosse 1963-1998CORBETT, Michael.Anthropology & education quarterly. 2004, Vol 35, Num 4, pp 451-471, issn 0161-7761, 21 p.Article

Table ronde = Round TableLUC, J.-C; BARBAROUX, C; BALLION, R et al.Administration et éducation (Paris). 1994, Num 63, pp 71-112, issn 0222-674XConference Paper

Educational Leadership: modeling, mentoring, making and re-making a learning community = Le leadership en éducation : les bases d'une communauté apprenanteBEATTIE, Mary.European journal of teacher education. 2002, Vol 25, Num 2-3, pp 199-221, issn 0261-9768, 23 p.Article

Constraints on the Professional Service of Education FacultyLAWSON, H. A.Journal of teacher education. 1990, Vol 41, Num 4, pp 57-70, issn 0022-4871Article

Science education as/for participation in the community = L'éducation scientifique, un moyen d'action communautaireROTH, Wolff-Michael; LEE, Stuart.Science education (Saleem, Mass.). 2004, Vol 88, Num 2, pp 263-291, issn 0036-8326, 29 p.Article

L'éducation à l'environnement : usage et nécessitéGIOLITTO, P.Pourquoi. 1991, Num 266, pp 19-26Article

Les plis du projet = The city-child relationshipDANIEL-LACOME, Eric.VEI enjeux (Imprimé). 2005, Num 141, pp 147-152, issn 1299-085X, 6 p.Article

Deliberative democracy in imagined communities: How the power geometry of globalization shapes local leadership praxis = Démocratie délibérative dans les communautés imaginaires : comment la mondialisation influence la pratique au niveau localeMAWHINNEY, Hanne B.Educational administration quarterly. 2004, Vol 40, Num 2, pp 192-221, issn 0013-161X, 30 p.Article

Special issue on Green Schools: Thoughts on issues concerning Green Schools = Numéro spécial : les écoles vertes. Quelques réflexions sur les problèmes concernant les écoles vertesZHANG YUANZENG.Chinese education and society. 2004, Vol 37, Num 3, pp 64-70, issn 1061-1932, 7 p.Article

Cruzando el Puente: Building bridges to funds of knowledge = Cruzando el Puente : construire des liens vers des puits de connaissanceGONZALEZ, Norma; MOLL, Luis C.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2002, Vol 16, Num 4, pp 623-641, issn 0895-9048Article

La nécessité de diagnostic = The necessity of a diagnosticDEMAY, Nicole.Vers l'éducation nouvelle. 2001, Num 498, pp 16-19, issn 0151-1904Article

The opportunity to engage: How race, class, and institutions structure access to educational deliberation = L'opportunité de s'engager : comment les races, classes sociales et les institutions accédent aux débats de l'éducationHESS, Frederick M; LEAL, David L.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2001, Vol 15, Num 3, pp 474-490, issn 0895-9048Article

Connecting school and community with science learning : Real world problems and school-community partnerships as contextual scaffolds = Lier l'école et la communauté grâce à l'apprentissage de la science : problèmes concrets et partenariats école-collectivitéBOUILLION, Lisa M; GOMEZ, Louis M.Journal of research in science teaching. 2001, Vol 38, Num 8, pp 878-898, issn 0022-4308Article

Shouts in the dark: Community arts organizations for students in rural schools with urban problems = Les associations artistiques locales agissent pour les élèves des écoles rurales qui ont des problèmes urbainsCAMPBELL, Sally.Education and urban society. 2001, Vol 33, Num 4, pp 445-456, issn 0013-1245Article

The principal's role in creating inclusive schools for diverse students : A review of normative, empirical, and critical literature on the practice of educational administration = Le rôle du principal dans la création d'une école pour tous : une synthèse de la littérature normative, empirique et critique sur la pratique de l'administration de l'enseignementRIEHL, C. J.Review of educational research. 2000, Vol 70, Num 1, pp 55-81, issn 0034-6543Article

De l'action administrative en milieu rural = About administrative action in a rural environmentRAYNAL, J.-L.Administration et éducation (Paris). 1999, Num 84, pp 93-100, issn 0222-674XArticle

Représentations du système de formation au sein de la population suisse = Vorstellungen der Schweizer Bevölkerung vom Bildungssystem = Swiss representations of training systemGROS, D.Information Bildungsforschung. 1993, Num 72, pp 1-2, issn 1013-6258Article

Prospects for schoolingBUSCH, F. W.Discussions on Some Educational Issues III. 1991, pp 5-20Report Part

Les collèges de « fabri », « centonarii » et « dendrophori » dans les villes de la « Regio X » à l'époque impérialeSALAMITO, J.-M.Collection de l'Ecole française de Rome. 1990, Vol 130, pp 163-177, issn 0223-5099Conference Paper

Survival Through Excellence : Prospects for the Polish UniversityKWIATKOWSKI, S.European Journal of Education. 1990, Vol 25, Num 4, pp 391-398Article

École et commune : L'école et l'argent = Schools and citiesHERVE, Edmond.Administration et éducation (Paris). 2006, Num 109, pp 77-84, issn 0222-674X, 8 p.Article

Integrating community into the classroom: Community gardening, community involvement, and project-based learning = Intégrer la communauté à la salle de classe : jardinage communautaire, implication communautaire et projet éducatifDAYLANGHOUT, Regina; RAPPAPORT, Julian; SIMMONS, Doretha et al.Urban education (Beverly Hills, Calif.). 2002, Vol 37, Num 3, pp 323-349, issn 0042-0859Article

Procédures alternatives à la suspension scolaire : Composantes d'une démarche institutionnelle pour redonner du sens à un lycée professionnel en crise = Other procedural solutions to school suspension: elements of an institutional approach to give a meaning back to the action of a vocational high-schoolQUENET, Paul; SOUDJIAN, Guy.Administration et éducation (Paris). 2002, Num 96, pp 93-115, issn 0222-674X, 23 p.Article

  • Page / 9