Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Relation parents-école")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 248

  • Page / 10
Export

Selection :

  • and

Participación de los padres en la gestión y control del centro escolar = Parents' participation in the school management. A critical view = Participation des parents dans la gestion de l'écoleSAENZ BARRIO, O.Revista española de pedagogía. 1995, Vol 53, Num 202, pp 469-492, issn 0034-9461Article

Disability and the restructuring of welfare: The problem of partnership with parents = Handicap et restructuration de la protection sociale : le problème causé par le partenariat avec les parentsTODD, Liz.International journal of inclusive education. 2003, Vol 7, Num 3, pp 281-296, issn 1360-3116, 16 p.Article

Las relaciones escuela-familia: un reto educativo = The school-family relationships: An educational challenge = Les relations école-famille: un défi éducatifGARCIA-BACETE, Francisco-Juan.Infancia y aprendizaje. 2003, Vol 26, Num 4, pp 425-437, issn 0210-3702, 13 p.Article

Une coopération antinomique : Le cas italien : Les parents et l'école = An antinomic relationship: The Italian experienceDUSI, Paola; DROUET, Carine.Revue internationale d'éducation (Sèvres). 2002, Num 31, issn 1254-4590, 2, 39-50, 127, 128 [15 p.]Article

Le point de vue des fédérations françaises de parents d'élèves : Les parents et l'école = The point of view of pupils' parents of french federationsDUPON-LAHITTE, Georges; JANET, Christian; RAFFIN, Eric et al.Revue internationale d'éducation (Sèvres). 2002, Num 31, pp 65-69, issn 1254-4590, 5 p.Article

The education of Canadian Indians : an in-depth study of nine families = Education des indiens canadiens : une étude en profondeur de 9 famillesBERGER, A.Alberta journal of educational research. 1994, Vol 40, Num 4, pp 448-456, issn 0002-4805Article

L'élève acteur des relations famille-école: stratégies de transmission des messages = The pupil as part of the relation between family and school: transmission of messages and developed strategiesTESSARO, Walther.Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften. 2004, Vol 26, Num 2, pp 327-341, issn 1424-3946, 15 p.Article

Des écoles plus ouvertes ä l'implication des parents ? Le point de vue des directeurs d'établissement au Québec = Would school become more pervious to parents' commitment? The point of view of Quebec school directorsDE SAEDELEER, Sylvie; BRASSARD, André; BRUNET, Luc et al.Revue française de pédagogie. 2004, Num 147, pp 69-77, issn 0556-7807, 9 p., 156 [10 p.]Article

Les collègues -formateurs dans le métier d'enseignant : Que sont les formateurs devenus ? = Trainer-colleagues in the teaching professionMARCEL, Jean-Francois.Education permanente. 2005, Num 164, pp 119-130, issn 0339-7513, 12 p., 188 [13 p.]Article

Souffrances et ressources des professionnels de la petite enfance : Soigner, éduquer, accompagner = Pains and resources of early childhood professionalsFERREIRA-LECONTE, Candida; BALEATO, Natalia.VEI enjeux (Imprimé). 2004, Num 137, pp 32-37, issn 1299-085X, 6 p.Article

School governing bodies: the principal's burden or the light of his/her life? = Les conseils de l'éducation : fardeau ou guide pour le chef d'établissement ?HEYSTEK, Jan.South African journal of education. 2004, Vol 24, Num 4, pp 308-312, issn 0256-0100, 5 p.Article

Counselor, coordinator, monitor, mom: The roles of counselors in the Puente program = Conseiller d'éducation, coordinateurs, surveillants, mères : le rôle des conseillers dans le cadre du programme PuenteGRUBB, W. Norton; LARA, Claudia M; VALDEZ, Susan et al.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2002, Vol 16, Num 4, pp 547-571, issn 0895-9048Article

Un programa de intervención pedagógica sobre educación familiar en el ámbito comunitario. Aspectos generales (I) = A program of pedagogical intervention about family education in communities. General aspects (I) = Un programme d'intervention pédagogique en éducation familiale communautaire. Aspects générauxPEREIRA DOMINGUEZ, Carmen; PINO JUSTE, Margarita R.Revista de ciencias de la educación (Madrid). 2002, Num 189, pp 21-38, issn 0210-9581Article

'Maintains a good pace to lessons': Inconsistencies and contextual factors affecting OFSTED inspections of nursery schools = Maintenir un bon rythme d'apprentissage : incohérences et facteurs contextuels affectant les inspections des écoles maternellesPENN, Helen.British educational research journal. 2002, Vol 28, Num 6, pp 879-888, issn 0141-1926, 10 p.Article

Current obstacles to change in greek primary schools: implications for managing behaviour problems = Les obstacles actuels à la réforme des écoles primaires en Grèce : les impacts dans le domaine de la gestion des problèmes liés aux comportements des élèvesDIDASKALOU, Eleni S.European journal of education. 2002, Vol 37, Num 4, pp 473-482, issn 0141-8211, 10 p.Article

Examining autobiographical influences on student teachers with disabilities = Examiner les influences autobiographiques sur les futurs enseignants handicapésDUQUETTE, C.Teachers and teaching. 2000, Vol 6, Num 2, pp 215-228, issn 1354-0602Article

La mobilització escolar (una reflexió a l'entorn dels orígens de l'escolarització a l'Estat Espanyol) = La mobilisation scolaire (une réflexion sur les origines de la scolarisation en Espagne) = Scholastic mobilisation (a reflection on schooling in Spain)ORTEGA, Francesc Calvo.Temps d'educació. 2000, Num 24, pp 375-393, issn 0214-7351Article

Une visée partenariale dans les relations entre l'école et les familles : complémentarité de trois cadres conceptuels : Familles et école = Home-school relationships within a partnership goal: three complementary theoretical frameworksDESLANDES, Rollande.La Revue internationale de l'éducation familiale. 1999, Vol 3, Num 1-2, pp 31-49, issn 1279-7766Article

Transformation in a school-based family center : The Pacoima urban village = Transformation d'un centre familial éducatif : le village PacoimaOPPENHEIM, M.Practicing anthropology. 1998, Vol 20, Num 4, pp 5-10, issn 0888-4552Article

A produção do sucesso escolar: família, escola e classes populares = The production of School success: family, school and popular classes = La production du succès scolaire : famille, école et classes populairesOTERO PAVAN, Diva.Pro-posições. 1998, Vol 9, Num 1, pp 45-71, issn 0103-7307, 27 p.Article

Teacher as mediator = L'enseignant comme médiateurFLOYD-TENERY, M.Practicing anthropology. 1995, Vol 17, Num 3, pp 10-12, issn 0888-4552Article

Des attitudes parentales differenciées pour des orientations différentes = The variety of parental attitudes and their effects on their child's cursus choicePUJOL, J.-C.L' Orientation scolaire et professionnelle. 1995, Vol 24, Num 4, pp 387-402, issn 0249-6739Article

Famiglia risorsa educativa, politiche pubbliche e buono scuola. Risultati della ricerca sul campo = Family, an educational resource : public politics and educational vouchers. Results of a field studyMALIZIA, G.Orientamenti pedagogici. 1994, Vol 41, Num 246, pp 1149-1162, issn 0030-5391Article

The importance of presence : Immigrant parents' school engagement experiences = L'importance de la présence des parents d'origine étrangère et leur engagement dans le contexte de la communauté scolairePEREZ CARREON, Gustavo; DRAKE, Corey; BARTON, Angela Calabrese et al.American educational research journal. 2005, Vol 42, Num 3, pp 465-498, issn 0002-8312, 34 p.Article

Pratiques informelles de la médiation chez les conseillers principaux d'éducation : Les métiers de l'éducation ou comment ne pas décrocher = Mediation informal practice and chief supervisorsLAALA-HAFDANE, Hakima.VEI enjeux (Imprimé). 2004, Num 137, pp 65-71, issn 1299-085X, 7 p.Article

  • Page / 10