kw.\*:("Scientific Popularization")
Results 1 to 25 of 30
Selection :
Science centers and scientific literacy: Promoting a relationship with science = Les centres scientifiques et l'éducation scientifique : la promotion d'un lien avec la scienceRENNIE, Léonie J; WILLIAMS, Gina F.Science education (Saleem, Mass.). 2002, Vol 86, Num 5, pp 706-726, issn 0036-8326Article
Le livre pour enfants et adolescentsBALIBAR, F; BROUZENG, P; GOULETQUER, P et al.Journées Paul Langevin. 1990, pp 115-122Conference Paper
Biografías médicas, una reflexiÓn historiográfica : Algunas reflexiones sobre la biografîa divulgativa. los casos de monlau, rubio y ginéCAMPOS MARIN, Ricardo.Asclepio. 2005, Vol 57, Num 1, pp 149-166, issn 0210-4466, 18 p.Article
Science, explanation, instruction = Science, explication, instructionKRULL, R.IPCC 99 : IEEE international professional communication conference. 1999, pp 315-323, isbn 0-7803-5709-4Conference Paper
What is this thing called geoscience? Epistemological dimensions elicited with the repertory grid and their implications for scientific literacy = Qu'est-ce que cette chose nommée géoscience? Dimensions épistémologiques tirées des grilles répertoires et leurs implications dans l'acquisition du raisonnement scientifiqueBEZZI, A.Science education (Saleem, Mass.). 1999, Vol 83, Num 6, pp 675-700, issn 0036-8326Article
Economie visuelle et tension narrative des représentations graphiques = Visual economy and narrative tension of graphic representationsJACOBI, D.Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle. 1993, Num 1-3, pp 267-284, issn 0755-9593Article
Quelques observations sur la culture scientifiqueLÉNA, P.Revue du Palais de la découverte. Numéro spécial. 1990, Vol 18, Num 175-176, pp 29-38, issn 0180-3344Article
La terre, objet d'astronomie : Un projet de médiation avec les planétariums = The Earth, astronomy object: a mediation project with planetariumsAZOULAY, Gérard; ACKER, Agnès.Aster. 2003, Num 36, pp 139-149, issn 0297-9373, 11 p.Article
Scientific literacy : Another look at its historical and contemporary meanings and its relationship to science education reform = L'éducation scientifique : un autre regard sur sa signification historique contemporaine et sa place dans la réforme de l'enseignement des sciencesDEBOER, G. E.Journal of research in science teaching. 2000, Vol 37, Num 6, pp 582-601, issn 0022-4308Article
Stratégies de traduction : les introductions et les conclusions dans des textes de vulgarisation scientifiqueREY, Joëlle; TRICAS, Mercedes.Meta (Montréal). 2006, Vol 51, Num 1, pp 1-19, issn 0026-0452, 19 p.Article
Le livre scientifique en classe (1)LOOCK, C.L'Ecole des lettres des collèges (Paris). 1991, Vol 82, Num 8, pp 19-25, issn 0761-3903Article
Les formateurs d'adultes et leurs lectures : Distinctions et usages sociaux = Adult tutors : what do they read ? Social distinction and social usageCARDON, C.-A.Perspectives documentaires en éducation. 1999, Num 48, pp 27-36, issn 1148-4519Article
Public understanding of science and science education for action = Compréhension publique des sciences et éducation scientifiqueJENKINS, E. W.Journal of curriculum studies. 1994, Vol 26, Num 6, pp 601-611, issn 0022-0272Article
SPLENDEUR ET DÉCADENCE DE LA VULGARISATION SCIENTIFIQUE : Les cultures des sciences en Europe = Splendor and decline of popularisationBENSAUDE-VINCENT, Bernadette.Questions de communication (Nancy). 2010, Num 17, issn 1633-5961, 19-31, 419 [14 p.]Article
Vulgarisation, diffusion et enseignement des sciences et technologies au Japon (rapport de mission au Japon du 9 au 13 novembre 1998) = Popularization, spreading and teaching of sciences and technologies in JapanGourdault-Montagne, Maurice.1999, 138 p.Report
Il linguaggio nell'insegnamento scientifico, con particolare riferimento alla chimica = Language used in teaching science, with particular reference to chemistry = Langage utilisé dans l'enseignement des sciencesBORSESE, A.Orientamenti pedagogici. 1997, Vol 44, Num 259, issn 0030-5391, 6, 11, 173-185 [15 p.]Article
Towards a science curriculum for public understanding = Vers un programme scientifique favorisant une meilleure compréhension du publicMILLAR, R.School science review. 1996, Vol 77, Num 280, pp 7-18, issn 0036-6811Article
Questioning and conceptual understanding: the quality of pupils' questions in science = Questionnement et compréhension conceptuelle : la qualité des questions des élèves en cours de scienceWATTS, M; ALSOP, S.School science review. 1995, Vol 76, Num 277, pp 91-95, issn 0036-6811Article
Le dessin d'humour, catalyseur de la réactivation du réseau conceptuel de l'apprenant = Cartoons acting as catalysts for the reactivation of learners' conceptual networksCORTEN-GUALTIERI, P; HUYNEN, A.-M.Aster. 1995, Num 20, pp 165-191, issn 0297-9373Article
Lire la presse scientifique au lycéeLACOMBE, G.Cahiers pédagogiques (Cannes). 1991, Num 297, pp 55-57, issn 0008-042XArticle
Vom Stief- zum Hätschelkind und zurück : Wissenschaft und Hochschule in der Tageszeitung : Lust und Frust mit dem Medien = From the stepchild to the pampered child and back : science and universities in the daily newspaper : Pleasure and frustration with the mediaREDEMUND, Ralf.Wissenschaftliche Zeitschrift der Technischen Universität Dresden. 2001, Vol 50, Num 1-2, pp 30-33, issn 0043-6925Article
L'éducation scientifiqueJAMES, Edwyn; LE COQ, Josette.Revue internationale d'éducation (Sèvres). 1997, Num 14, pp 2-4, issn 1254-4590, 115 p.Serial Issue
Public libraries and popularisation of scienceVRANA, Radovan.New library world. 2010, Vol 111, Num 1268-69, pp 26-35, issn 0307-4803, 10 p.Article
Writer construction in English and German popularized academic discourse : The uses of we and wirBAUMGARTEN, Nicole.Multilingua. 2008, Vol 27, Num 4, pp 409-438, issn 0167-8507, 30 p.Article
The transformation of geology to earth sciences : an example of the appropriation of technology by science = Passage de la géologie aux sciences de la terre: exemple d'appropriation de la technologie à travers la scienceHODDER, A. P. W.International journal of science education. 1997, Vol 19, Num 5, pp 553-563, issn 0950-0693Article