Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Secondaire deuxième cycle")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 168

  • Page / 7
Export

Selection :

  • and

Rethinking science literacy : Enhancing communication and participation in school science through affirmational dialogue journal writing = Repenser la compréhension scientifique: améliorer la communication et la participation dans les cours de science à travers l'écriture affirmative d'un journal de dialogueHANRAHAN, M.Journal of research in science teaching. 1999, Vol 36, Num 6, pp 699-717, issn 0022-4308Article

Les conduites déviantes des lycéens et l'éducation à la citoyenneté = Highschool pupils' misbehaviour and civic educationBALLION, R.Ville école intégration (Imprimé). 1999, Num 118, pp 144-160, issn 1288-6742Article

Total solar eclipse : a Caribbean adventure = L'éclipse totale de soleil : une expérience aux CaraïbesGREEN, S; TUNSTALL, L; TUNSTALL, N et al.School science review. 1999, Vol 80, Num 292, pp 49-56, issn 0036-6811Article

Concept Mapping and Misconceptions : A Study of High-School Students' Understandings of Acids and BasesROSS, B; MUNBY, H.International journal of science education. 1991, Vol 13, Num 1, pp 11-23, issn 0950-0693Article

L'école et l'entrepriseDESHAYES, J; THOMAS, G.Administration et éducation (Paris). 1991, Num 50, pp 31-41, issn 0222-674XArticle

Une expérience de transition Première-TerminaleLALOY, E.L' Enseignement philosophique. 1991, Vol 41, Num 6, pp 49-57, issn 0986-1653Article

Attributions of Female and Male Adolescents for Real-Life Failure ExperiencesFARMER, H. S; VISPOEL, W. P.The Journal of experimental education. 1990, Vol 58, Num 2, pp 127-140, issn 0022-0973Article

Designing and evaluating short teaching interventions about the epistemology of science in high school classrooms = Conception et évaluation de courtes interventions d'enseignement au sujet de l'épistémologie de la science dans les classes de lycéeLEACH, John; HIND, Andy; RYDER, Jim et al.Science education (Saleem, Mass.). 2003, Vol 87, Num 6, pp 831-848, issn 0036-8326, 18 p.Article

Genetic engineering: a matter that requires further refinement in Spanish secondary school textbooks = Ingénierie génétique : une question qui requiert davantage de perfectionnement dans les manuels scolaires du secondaire espagnolMARTINEZ-GRACIA, M. V; GIL-QUILEZ, M. J; OSADA, J et al.International journal of science education. 2003, Vol 25, Num 9, pp 1147-1168, issn 0950-0693, 22 p.Article

Les lycéens. Problèmes de société, questions de recherche = Secondary school students. Social problems, research issuesBOYER, Régine; CORIDIAN, Charles.Perspectives documentaires en éducation. 2001, Num 54, pp 59-63, issn 1148-4519, 5 p.Article

A Pre-Test. The Understanding and the Interpretation of Chemical Symbols and Molecular Formulae by Pre-Entry Science (PESC) Students at the University of BotswanaHINES, C.School science review. 1992, Vol 73, Num 265, pp 96-98, issn 0036-6811Article

Réécriture et écriture d'invention : l'exemple de la fable = Rewriting and inventive writing: the example of the fableLE GOFF, Francois.Pratiques (Metz). 2005, Num 127-28, issn 0338-2389, 28 p., 183-208, 253-254 [28 p.]Article

Regards inter-culturels synchroniques et diachroniques : la littérature de langue portugaise en classe de Terminale LV3 : La littérature = Synchronic and diachronic Inter-cultural overviews: Portuguese literature in LV3 high-schoolLEVECOT, Agnès.Les Langues modernes. 2005, Vol 99, Num 2, pp 45-50, issn 0023-8376, 6 p.Article

Les « travaux personnels encadrés » au lycée: Ambitions et modestie = Tutoring initiatives in secondary schools: a tentative step forwardBACONNET, Marc.Revue internationale d'éducation (Sèvres). 2002, Num 29, pp 47-51, issn 1254-4590, 7 p.Article

Open-ended problem solving in school chemistry: a preliminary investigation = Résolution de problèmes à plusieurs solutions en chimie à l'école : une recherche préliminaireREID, Norman; YANG, Mei-Jung.International journal of science education. 2002, Vol 24, Num 12, pp 1313-1332, issn 0950-0693, 20 p.Article

Les lycéens entre espace public et vie privée = High-school students between public space and private lifeRAYOU, Patrick.Impacts (Angers). 2001, Num 4, pp 57-74, issn 0019-2899, 17 p.Conference Paper

Comment peut-on être PRLP? = How can one be Headmaster in a Professional high schoolGROUX, G.Administration et éducation (Paris). 1999, Num 84, pp 87-92, issn 0222-674XArticle

Des écoles en marcheBONNEVILLE, H; USELLE, C; GAUTHERIN, J et al.Informations sociales. 1992, Num 18, pp 93-101, issn 0046-9459Article

Rentrée 90 : bilan 2nd degré. Perspectives 91-92. Remontée des effectifs en collège. Fin de la croissance dans les lycéesEducation et Formations. Etudes et Documents. 1991, Num 26, pp 57-65Article

Lasting effects of instruction guided by the conflict map : Experimental study of learning about the causes of the seasons = Les effets durables d'une instruction guidée par une carte de conflit : étude expérimentale de l'apprentissage à propos des causes des saisonsTSAI, Chin-Chung; CHANG, Chun-Yen.Journal of research in science teaching. 2005, Vol 42, Num 10, pp 1089-1111, issn 0022-4308, 23 p.Article

La prise de notesDUCAS˙-SPAËS, S.L'Ecole des lettres. Second cycle. 1992, Vol 83, Num 1, pp 5-14, issn 0765-6017Article

Análisis de las aptitudes e intereses de los estudiantes de bachillerato respecto del medio ambiente = Analyse des connaissances et des intérêts des élèves du secondaire deuxième cycle sur les problèmes d'environnementOTERO PASTOR, I; OTERO PASTOR, P; SOTELO NAVALPOTRO, J. A et al.Estudios geográficos. 1990, Vol 48, Num 185, pp 99-117, issn 0014-1496Article

Pratiques documentaires d'élèves en travaux personnels encadrés = Documentation in « Supervised Individual Work »BLONDEL, Francois-Marie; GOFFARD, Monique; GOFFARD, Serge et al.Aster. 2004, Num 39, pp 91-121, issn 0297-9373, 31 p., 201, 205, 209 [34 p.]Article

Market forces and diversity: some evidence from the 14-19 curriculum = Les forces du marché et la diversité : quelques éléments tirés du programme d'études pour les élèves âgés de 14 à 19 ansDAVIES, Peter; ADNETT, Nick; TURNBULL, A. N. N et al.Journal of curriculum studies. 2003, Vol 35, Num 4, pp 479-498, issn 0022-0272, 20 p.Article

An analysis of labwork tasks used in science teaching at upper secondary school and university levels in several European countries = Une analyse du travail en laboratoire utilisé dans l'enseignement des sciences dans le deuxième cycle du secondaire et au niveau universitaire dans plusieurs pays européensTIBERGHIEN, Andrée; VEILLARD, Laurent; LE MARECHAL, Jean-Francois et al.Science education (Saleem, Mass.). 2001, Vol 85, Num 5, pp 483-508, issn 0036-8326Article

  • Page / 7