Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Secondary Education")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 3592

  • Page / 144
Export

Selection :

  • and

Análisis del rendimiento en composición escrita y sus dificultades en Educación Secundaria = Analysing written composition performance and its difficulties in Secondary EducationGONZALEZ, M; MARTIN, Isaias.Infancia y aprendizaje. 2006, Vol 29, Num 3, pp 315-326, issn 0210-3702, 12 p.Article

Parents and families in precollege preparation: The lack of connection between research and practice = Les parents et les familles dans la préparation à l'entrée dans l'éducation postsecondaire : un manque de liaison entre recherche et pratiqueTIERNEY, William G.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2002, Vol 16, Num 4, pp 588-606, issn 0895-9048Article

Transition to tertiary study in New Zealand under the National Qualifications Framework and 'the ghost of 1888' = La transition vers les études supérieures en Nouvelle-Zélande dans le cadre du système de qualifications nationales et le fantôme de 1888VLAARDINGERBROEK, Barend.Journal of further and higher education. 2006, Vol 30, Num 1, pp 75-85, issn 0309-877X, 11 p.Article

La perspective interculturelle en fle : Des principes didactologiques aux activités de classe (enseignement secondaire autrichien)MARGIT, Eisl.Travaux de didactique du français langue étrangère. 2005, Num 54, pp 5-38, issn 0765-1635, 34 p.Article

The professional identity of secondary school teachers in Spain : Crisis and reconstructionBOLIVAR, Antonio; DOMINGO, Jesus.Theory and research in education. 2006, Vol 4, Num 3, pp 339-355, issn 1477-8785, 17 p.Article

La formaciôn inicial del profesorado de secundaria en Europa : El modelo múltiple del Reino Unido = Initial secondary teacher training in Europe : The multiple model of United KingdomALCALDE, Francisco Cordoba; RUIZ, Rosario Ortega; MONKS, Claire et al.Revista de ciencias de la educación (Madrid). 2006, Num 206, pp 167-176, issn 0210-9581, 10 p.Article

Leitura em língua estrangeira : entre o ensino módio e o vestibular = Reading in a foreign language : from secondary education to university admission examsERES FERNANDEZ, Gretel; KAWAMOTO KANASHIRO, Daniela S.Educação e pesquisa (Impresso). 2006, Vol 32, Num 2, pp 279-291, issn 1517-9702, 13 p.Article

Programming: Teachers and Pedagogical Content Knowledge in the NetherlandsSAELI, Mara; PERRENET, Jacob; JOCHEMS, Wim M. G et al.Informatics in education. 2012, Vol 11, Num 1, pp 81-114, issn 1648-5831, 34 p.Article

Lectura, escritura y adquisiciÓn de conocimientos en EducaciÓn Secundaria y EducaciÓn Universitaria = Reading, writing and knowledge ascquisition in secondary and higher educationSOLE, Isabel; MATEOS, Mar; MIRAS, Mariana et al.Infancia y aprendizaje. 2005, Vol 28, Num 3, pp 329-347, issn 0210-3702, 19 p.Article

Autoeficacia, recursos escolares de afrontamiento y agotamiento docente en profesores de secundaria = Self-efficacy, coping resources and teaching exhaustion among secondary school teachersDOMENECH, Fernando.Infancia y aprendizaje. 2005, Vol 28, Num 4, pp 471-483, issn 0210-3702, 13 p.Article

Making the transition from secondary to postsecondary spanish study : Achieving consistency in college placement for Florida's students = Etablir une transition entre l'enseignement de l'espagnol dans le secondaire et le post-secondaireLEBLANC, L. B; LALLY, C. G.Hispania. 1997, Vol 80, Num 1, pp 124-135, issn 0018-2133Article

Los programas de Diversificación Curricular : ¿qué opinan los alumnos que los han cursado? = The Programs of Curricular Diversification : What is the opinion of the students who have followed them?NAVARRO HINOJOSA, Rosario.Revista española de pedagogía. 2006, Vol 64, Num 233, pp 123-141, issn 0034-9461, 19 p.Article

Native science beliefs among some Ghanaian students = Les croyances de la science traditionnelle chez les étudiants ghanéensANAMUAH-MENSAH, J.International journal of science education. 1998, Vol 20, Num 1, pp 115-124, issn 0950-0693Article

Immigrant concentration in schools: Peer pressures in place?BOADO, Héctor Cebolla.European sociological review. 2007, Vol 23, Num 3, pp 341-356, issn 0266-7215, 16 p.Article

Déviance et réussite scolaire à l'adolescence = Teenage deviancy and scholastic successLAGRANGE, Hugues.Recherches et prévisions (Paris). 2007, Num 88, pp 53-70, issn 1149-1590, 18 p.Article

Facteurs déterminant l'application de nouvelles tâches d'enseignement dans le secondaire supérieurSYLLA, Ndella; DE VOS, Louis.Revue des sciences de l'éducation. 2006, Vol 32, Num 2, pp 377-394, issn 0318-479X, 18 p.Article

The development of a questionnaire to measure students' motivation towards science learning = Le développement d'un questionnaire pour mesurer la motivation des élèves concernant l'apprentissage des sciencesTUAN, Hsiao-Lin; CHIN, Chi-Chin; SHIEH, Shyang-Homg et al.International journal of science education. 2005, Vol 27, Num 6, pp 639-654, issn 0950-0693, 16 p.Article

Using formative assessment to raise pupil motivation : a small classroom-based study = Utiliser l'évaluation formative pour élèver la motivation de l'élève : une étude basée sur une petite classeSPAVOLD, Zoë.School science review. 2005, Vol 86, Num 317, pp 119-123, issn 0036-6811, 5 p.Article

Visualising chemical structure with a simple inexpensive model = Visualisation d'une structure chimique par le biais d'un modèle bon marchéGUPTA, H. O.School science review. 2005, Vol 86, Num 317, pp 69-76, issn 0036-6811, 8 p.Article

Better late than never? Delayed enrollment in the high school to college transition = Retard dans le passage de l'enseignement secondaire au supérieurBOZICK, Robert; DELUCA, Stefanie.Social forces. 2005, Vol 84, Num 1, pp 531-554, issn 0037-7732, 24 p.Article

La faiblesse de l'instruction privée en italie : Un paradoxe ? = Th weakness of privateeducation in Italy: a paradox?BARONE, Carlo.Sociétés contemporaines (Paris). 2005, Num 59-60, pp 97-119, issn 1150-1944, 23 p.Article

Quelle place pour l'enseignement de la laïcité au lycée ? : Laïcité : les 100 ans d'une idée neuve. I: A l'école = The place of teaching of secularity in secondary school : Secularity: 100 years of a new ideaGUIMONNET, Christine.Hommes & migrations (1987). 2005, Num 1258, pp 53-56, issn 1142-852X, 4 p.Article

Research-based teaching unit on the tides = Un module d'enseignement basé sur la recherche sur les maréesVIIRI, Jouni; SAARI, Heikki.International journal of science education. 2004, Vol 26, Num 4, pp 463-481, issn 0950-0693, 19 p.Article

Testing, testing: listening to the past and looking to the future : Assessment and science education = Tests : écouter le passé et regarder vers le futurBLACK, Paul.School science review. 2003, Vol 85, Num 311, pp 69-77, issn 0036-6811, 9 p.Article

Students' transition from elementary to high school and changes of the relationship between motivation and academic performance = Le passage du primaire vers le secondaire et les changements de relation entre motivation et résultats scolairesBOUFFARD, Thérèse; BOILEAU, Lucille; VEZEAU, Carole et al.European journal of psychology of education. 2001, Vol 16, Num 4, pp 589-604, issn 0256-2928Article

  • Page / 144