Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Sociologie de la communication")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 180

  • Page / 8
Export

Selection :

  • and

La sociologie de la communication au PortugalRODRIGUES, A. D; DE MIRANDA, J. A. B.Sociétés (Paris). 1990, Num 29, pp 3-8, issn 0765-3697Article

Dubonnet par Cassandre : ou comment gagner des couleurs = Dubonnet by CassandreFRESNAULT-DERUELLE, Pierre.Communication et langages. 2004, Num 139, pp 53-62, issn 0336-1500, 10 p.Article

An exploratory study of the effects of frequency and duration of messaging on impression development in computer-mediated communication = Une étude exploratoire des effets de la fréquence et de la durée des messages dans la communication par ordinateurYULIANG LIU; GINTHER, Dean; ZELHART, Paul et al.Social science computer review. 2002, Vol 20, Num 1, pp 73-80, issn 0894-4393Article

CÉLÉBRATION DE LA MAINBEAUD, Paul.Réseaux (Issy-les-Moulineaux). 2008, Num 148-149, issn 0751-7971, 255-261 [6 p.]Article

Public relations: State of the field = Relations publiques: état du champBOTAN, Carl H; TAYLOR, Maureen.Journal of communication. 2004, Vol 54, Num 4, pp 645-661, issn 0021-9916, 17 p.Article

Les relations publiques, véritable instrument de démocratie : Perspectives communicationnelles et relations publiques = Public relations, a real instrument of democracy : Communicational perspectives and public relationsDAGENAIS, Bernard.Communication - Université Laval. Département d'information et de communication. 2004, Vol 23, Num 1, pp 19-41, issn 1189-3788, 23 p.Article

Les relations transpubliques : le relationniste confronté à l'effet-rebond d'un message : Perspectives communicationnelles et relations publiques = Transpublic relations: the rationalist faced with the return of a message : Communicational perspectives and public relationsLAFRANCE, André-A.Communication - Université Laval. Département d'information et de communication. 2004, Vol 23, Num 1, pp 75-92, issn 1189-3788, 18 p.Article

La référence à l'autorité dans la conversation. Réflexions sur le jeu avec la force des assertions = Reference to authority in the conversationDAVID-BIAIS, Martin; BELLEHUMEUR, Christian R.Communication - Université Laval. Département d'information et de communication. 2005, Vol 24, Num 1, pp 150-176, issn 1189-3788, 27 p.Article

What is there to fret about ?D'AULNIS DE BOUROUILL, C.Publishing research quarterly. 2000, Vol 16, Num 1, pp 13-15, issn 1053-8801Conference Paper

Les métaphores spatiales en politiqueBACOT, Paul; REMI-GIRAUD, Sylvianne.Mots (Paris. 1980). 2002, Num 68, issn 0243-6450, 105 p.Conference Proceedings

Relations publiques B2B et prises de décision. Influence sur les publics institutionnels : Perspectives communicationnelles et relations publiques = Public relations B2B and decision making. Influence on institutional publics : Communicational perspectives and public relationsMAISONNEUVE, Danielle.Communication - Université Laval. Département d'information et de communication. 2004, Vol 23, Num 1, pp 42-74, issn 1189-3788, 33 p.Article

Mental models: Understanding the impact of fantasy violence on children's moral reasoning = Modèles mentaux : comprendre l'impact de la violence fantasmée sur le raisonnement moral des enfantsKRCMAR, Marina; CURTIS, Stephen.Journal of communication. 2003, Vol 53, Num 3, pp 460-478, issn 0021-9916, 19 p.Article

The media's role and contribution to Viet Nam's development in the 20th century = Le rôle des médias et la contribution au développement du Viet Nam au 20ème siècleQUANG, Phan.Vietnam social sciences. 2002, Num 90, pp 15-22, issn 1013-4328, 8 p.Article

Explaining response latencies and changing answers using client-side paradata from a Web survey = Expliquer les réponses latentes et changer les réponses utlisant le coté client des paradonnées d'une enquête internetHEERWEGH, Dirk.Social science computer review. 2003, Vol 21, Num 3, pp 360-373, issn 0894-4393, 14 p.Article

De la répulsion à la fascination : l'Internet et les représentations des NTIC = From repulsion to fascination : The internet and the NICT representationsSERFATY, Viviane.A. sp. Anglais de spécialité. 2000, Num 27-30, pp 231-241, issn 1246-8185Conference Paper

Les journaux télévisés en France et en Allemagne : plaisir de voir ou devoir de s'informervon Münchow, Patricia.2004, isbn 2-87854-300-9, 258 p., isbn 2-87854-300-9Book

Crime organisé et réalité : perception policière vs couverture médiatique = Organized crime and reality: police perception vs media coverageDUBOIS, Judith.Communication - Université Laval. Département d'information et de communication. 2004, Vol 23, Num 1, pp 142-153, issn 1189-3788, 12 p.Article

Conflict escalation: Dispute exacerbating elements of e-mail communication = Escalade du conflit: exacerber les éléments de dispute de la communication par e-mailFRIEDMAN, Raymond A; CURRALL, Steven C.Human relations (New York, NY). 2003, Vol 56, Num 11, pp 1325-1347, issn 0018-7267, 23 p.Article

Tomorrow never knowsDIOZZI, Ferruccio.Biblioteche oggi. 2002, Vol 20, Num 2, pp 8-15, issn 0392-8586, 8 p.Article

La presse au miroir du capitalisme moderne: Un projet d'enquête de Max Weber sur les journaux et le journalisme = The press in relation to modern capitalism: Max Weber's planned study of the press and journalismBASTIN, Gilles.Réseaux (Issy-les-Moulineaux). 2001, Num 109, pp 171-198, issn 0751-7971, 28 p., 232 [228 p.]Article

What is literary non-fiction ?COSSEE, E.Publishing research quarterly. 2000, Vol 16, Num 1, pp 35-37, issn 1053-8801Conference Paper

Little friends: Children and creative consumption in the People's Republic of China = Les enfants et la consommation créatrice en République Populaire de ChineDONALD, Stephanie Hemelrvk.International journal of cultural studies (Print). 2004, Vol 7, Num 1, pp 45-53, issn 1367-8779, 9 p.Conference Paper

Media meta-capital: Extending the range of Bourdieu's field theory = Média meta-capital: étendre la portée de la théorie des champs de BourdieuCOULDRY, Nick.Theory and society. 2003, Vol 32, Num 5-6, pp 653-677, issn 0304-2421, 25 p.Article

Massive questionnaires for personality capture = Questionnaires massif pour cerner la personnalitéBAINBRIDGE, William Sims.Social science computer review. 2003, Vol 21, Num 3, pp 267-280, issn 0894-4393, 14 p.Article

Television and nationalism: Historical change in the national domestic TV formation of postwar Japan = Télévision et nationalisme: changement historique dans la formation de la télévione nationale et domestique du Japon d'après guerreYOSHIMI, Shunya.European journal of cultural studies (Print). 2003, Vol 6, Num 4, pp 459-487, issn 1367-5494, 29 p.Article

  • Page / 8