Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Study Method")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 182

  • Page / 8

Export

Selection :

  • and

« La Gloire de mon père » de Marcel Pagnol. Initiation à l'étude littéraire d'une oeuvre complèteDENISOT, J.-P.L'Ecole des lettres. Second cycle. 1991, Vol 83, Num 2, pp 29-35, issn 0765-6017Article

Internet, son impact sur la société, l'enseignement et la recherche et ses conséquences sur la propriété intellectuelle = Internet' impact on society, teaching and research, its consequences on copyrightMICHEL, J.Administration et éducation (Paris). 1998, Num 78, pp 31-39, issn 0222-674XArticle

The Instructional Effect of Feedback in Test-Like EventsBANGERT-DROWNS, R. L; KULIK, C.-L. C; KULIK, J. A et al.Review of educational research. 1991, Vol 61, Num 2, pp 213-238, issn 0034-6543Article

La lecture extensive de romans en anglais : La littérature = Novels extensive reading in EnglishBERNE, Maurice; TONNAIRE, Anne-Marie.Les Langues modernes. 2005, Vol 99, Num 2, pp 22-33, issn 0023-8376, 12 p.Article

La politique éducative en France = The educational policy in FranceMICHEL, A.Administration et éducation (Paris). 1994, Num 64, pp 45-54, issn 0222-674XArticle

Réflexions sur l'Histoire au baccalauréatONNO, J; ANFOSSI, J. M; CHARTON, J.-M et al.L'Information historique. 1991, Vol 53, Num 4, pp 151-153, issn 0046-9351Article

Programa de Avaliaçâo Institucional : possibilidades, desafios e perspectivasEHRHARDT CARBONARI, Maria Elisa.Avaliação (Campinas). 2006, Vol 11, Num 1, pp 87-101, issn 1414-4077, 15 p.Article

Teaching teams to be teams: An exercise using the Myers-Briggs® type indicator and the five-factor personality traits = Apprendre aux équipes à être des équipes : un exercice faisant appel à l'indicateur Myers-Briggs et aux cinq traits de caractèreCLINEBELL, Sharon; STECHER, Mary.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2003, Vol 27, Num 3, pp 362-383, issn 1052-5629, 22 p.Article

On the reliability of OFSTED inspection of initial teacher training : A case study = A propos de la fiabilité de l'inspection de l'OFSTED dans la formation initiale des enseignants: une étude de casCAMPBELL, J; HUSBANDS, C.British educational research journal. 2000, Vol 26, Num 1, pp 39-48, issn 0141-1926Article

Teachers as Curriculum DevelopersMARTIN-KNIEP, G. O; UHRMACHER, P. B.Journal of curriculum studies. 1992, Vol 24, Num 3, pp 261-271, issn 0022-0272Article

Veranderlikes wat akademiese prestasie in chemie op eerstejaarsvlak op universiteit beïnvloed = Variables influençant le rendement en chimie à l'UniversitéPOSTMA, F.South African journal of education. 1991, Vol 11, Num 4, pp 236-240, issn 0256-0100Article

Que font les jeunes pendant les vacances d'été ? = What do youngsters do during their summer holidays?ROSENWALD, Fabienne; TOMASINI, Magda.Education et formations. 2005, Num 72, pp 201-213, issn 0294-0868, 13 p., 218, 221, 224 [16 p.]Article

An assessment of self-selected versus instructor-assigned teams in an introductory tourism course = L'évaluation des méthodes de sélection des groupes de travail dans un cours d'introduction au tourismeWOLFE, Kara; LEE, Kyung-Eun; WU, Chi-Mei Emily et al.Journal of teaching in travel & tourism. 2003, Vol 3, Num 3, pp 1-18, issn 1531-3220, 18 p.Article

Alfred Binet et la criminologie = Alfred Binet and criminologyLOURDAIS, Yvan.Cahiers Alfred Binet. 2000, Num 3, pp 65-92, issn 1295-7364Article

Apprentissages méthodologiques : des stratégies évolutivesMARTINA, D; BONNICHON, G.Perspectives documentaires en sciences de l'éducation. 1992, Num 25, pp 63-73, issn 0760-7962Article

Developing the Process for an Interactive WorkshopGINGRAS, P.Canadian and international education. 1991, Vol 20, Num 1, pp 143-148, issn 0315-1409Article

Etude des stratégies linguistiques de prise de notes selon le type textuel du discours source. Comparaison entre un passage procédural et un passage évaluatif = A study of linguistic strategies of note taking according to the textual type of the discourse. A comparison between a procedural passage and an evaluative oneBOCH, Francoise; TUTIN, Agnès.Pratiques (Metz). 2004, Num 121-22, pp 168-182, issn 0338-2389, 15 p., 253 [16 p.]Article

Les méthodes de travail des différentes catégories de salariés s'uniformisent = The methods used by various categories of workers are tending to become more uniformWALKOWIAK, Emmanuelle.Formation emploi. 2003, Num 82, pp 75-89, issn 0759-6340, 15 p., 150, 152 [7 p.]Article

Problem solving, working backwards, and graphic proof representation = Résoudre des problèmes, travailler à l'envers et représentation d'une épreuve graphiqueCROY, M. J.Teaching philosophy. 2000, Vol 23, Num 2, pp 169-187, issn 0145-5788Article

L'examen des politiques nationales d'éducation = The evaluation of educational policiesLADERRIERE, P.Administration et éducation (Paris). 1994, Num 64, pp 41-44, issn 0222-674XArticle

Strukturelle Massnahmen zur Förderung interdisziplinären Arbeitens an der Universität Bern = Mesures structurelles en vue de promouvoir le travail interdisciplinaire à l'Université de BerneBALSIGER, P; DEFILA, R; DI GIULIO, A et al.Permanente Erhebung über Bildungsforschungs- und Entwicklungsprojekte. 1991, Num 42, issn 0257-8514, 2 p.Serial Issue

Les bulletins scolaires ne servent-ils qu'à évaluer les compétences des élèves ? Contribution à l'analyse des fonctions didactique et pédagogique des appréciations = Are school reports used only to assess pupils'competence ? A contribution towards the analysis concerning the didactical and pedagogical functions of assessmentsSARRAZY, Bernard.Les Sciences de l'éducation pour l'ère nouvelle. 2000, Num 3, pp 51-81, issn 0755-9593Article

L'exempleFAJARDO, G.La Pédagogie Ramain et l'acte d'apprendre. ALP. Ateliers Lyonnais de Pédagogie. 1991, Num 43, pp 53-55Book Chapter

A threshold model of content knowledge transfer for socioscientific argumentationSADLER, Troy D; FOWLER, Samantha R.Science education (Saleem, Mass.). 2006, Vol 90, Num 6, pp 986-1004, issn 0036-8326, 19 p.Article

The student as an active agent in a disciplinary structure: Introducing the Patchwork Text in teaching sociology = L'étudiant en tant qu'acteur dans la structure disciplinaire : introduire le texte Patchwork dans l'enseignement de la sociologieMCKENZIE, Janet.Innovations in education and teaching international (Print). 2003, Vol 40, Num 2, pp 152-160, issn 1470-3297, 9 p.Article

  • Page / 8