Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Teacher Education")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 453

  • Page / 19

Export

Selection :

  • and

Assessing teacher education : The usefulness of multiple measures for assessing program outcomesDARLING-HAMMOND, Linda.Journal of teacher education. 2006, Vol 57, Num 2, pp 120-138, issn 0022-4871, 19 p.Article

Complex by design : Investigating pathways into teaching in new york city schoolsBOVD, Donald J; GROSSMAN, Pam; LANKFORD, Hamilton et al.Journal of teacher education. 2006, Vol 57, Num 2, pp 155-166, issn 0022-4871, 12 p.Article

Scaling up research in teacher education : New demands on theory, measurement, and designDEL SCHALOCK, H; SCHALOCK, Mark D; AYRES, Robert et al.Journal of teacher education. 2006, Vol 57, Num 2, pp 102-119, issn 0022-4871, 18 p.Article

La psychanalyse peut-elle contribuer à la formation des enseignants?FILLOUX, J.Pratiques de formation. 1992, Num 23, pp 23-29, issn 0292-2215Article

Effects of synchronous coaching in teacher trainingHOOREMAN, Ralph W; KOMMERS, Piet A. M; JOCHEMS, Wim M. G et al.International journal of continuing engineering education and life-long learning. 2008, Vol 18, Num 3, pp 338-350, issn 1560-4624, 13 p.Article

Theory, Practice and Teacher EducationHIRST, P. H.Discussions on Some Educational Issues III. 1991, pp 59-78Report Part

Enseignement et formation des enseignants dans la perspective d'une pédagogie fonctionnelle et interactionnisteGALATANU, O.Education comparée. 1989, Num 42, pp 67-73, issn 0339-5456Conference Paper

Les universités et la formation des professeurs du secondaire au ZaïreGALEDI, N.Universités (Montréal). 1987, Vol 7-8, Num 4-1, pp 54-57, issn 0226-7454Article

Problèmes et défis d'aujourd'hui. Recrutement et formation des enseignantsDURAND-PRINBORGNE, C.Cahiers français (Paris, 1956). 1991, Num 249, pp 85-89, issn 0008-0217Article

Helping Teachers Prepare to Work in Restructured SchoolsMURPHY, J.Journal of teacher education. 1990, Vol 41, Num 4, pp 50-56, issn 0022-4871Article

Etre enseignant de langue étrangère sans frontièresALIX, C.Les Langues modernes. 1991, Vol 85, Num 4, pp 29-33, issn 0023-8376Article

L'apprentissage des langues dans l'Europe d'après 1992RAASCH, A.Les Langues modernes. 1991, Vol 85, Num 4, pp 61-68, issn 0023-8376Article

Laïcité et formation des maîtresFATH, G.Revue française de pédagogie. 1991, Num 97, pp 65-74, issn 0556-7807Article

Le travail de l'histoire de vie, formation ou thérapie?DITISHEIM, M.Revue des sciences de l'éducation. 1991, Vol 17, Num 2, pp 295-304, issn 0318-479XArticle

Psychologie in der Lehrerbildung : Ein Diskurs zwischen Instruktion und Therapie = La psychologie dans la formation des enseignants : entre instruction et thérapieWIDMER, P.Bildungsforschung und Bildungspraxis. 1990, Vol 12, Num 3, pp 340-350, issn 0252-9955Article

« Aschenputtel und ihre Schwestern ». Ausbildungsprobleme und Berufsbedarf im Diplomstudium Erziehungswissenschaft/Sozialpädagogik = « Cendrillon et ses soeurs » - Problèmes de formation et exigences professionnelles dans les études menant à un diplôme de sciences éducatives et pédagogie socialeTHIERSCH, H.Zeitschrift für Pädagogik. 1990, Vol 36, Num 5, pp 711-727, issn 0044-3247Article

Groupe Balint et formation des pédagoguesIMBERT, F.Pratiques de formation. 1992, Num 23, pp 95-109, issn 0292-2215Article

Conceptualisation et évaluation de la formation professionnelle des enseignantsCALDERHEAD, J.Recherche et formation (Paris. 1987). 1992, Num 11, pp 51-63, issn 0988-1824Article

La « recherche », essai d'analyseBEILLEROT, J.Recherche et formation (Paris. 1987). 1991, Num 9, pp 17-31, issn 0988-1824Article

Teacher education for research-based practice in expanded roles : Finland's experience = Former les enseignants à la pratique de la recherche : l'expérience de la FinlandeWESTBURY, Ian; HANSEN, Sven-Erik; KANSANEN, Pertti et al.Scandinavian journal of educational research. 2005, Vol 49, Num 5, pp 475-485, issn 0031-3831, 11 p.Article

Evidence in teacher preparation : Establishing a framework for accountability = Analyse factuelle de la formation des enseignants : définir un cadre de responsabilitéWINEBURG, Mona S.Journal of teacher education. 2006, Vol 57, Num 1, pp 51-64, issn 0022-4871, 14 p.Article

Classroom Teachers as Agents of Reform in University Teacher Preparation ProgramsHEIKKINEN, H. W; MCDEVITT, T. M; STONE, B. J et al.Journal of teacher education. 1992, Vol 43, Num 4, pp 283-289, issn 0022-4871Article

Collaboration With Health and Social Service Professionals : Preparing Teachers for New RolesBUCCI, J. A; REITZAMMER, A. F.Journal of teacher education. 1992, Vol 43, Num 4, pp 290-295, issn 0022-4871Article

Place et rôle de la recherche en éducation dans la formation des enseignantsMIALARET, G.European journal of teacher education. 1992, Vol 15, Num 1-2, pp 33-43, issn 0261-9768Conference Paper

Power, Knowledge, and the Rationalization of Teaching : A Genealogy of the Movement to Professionalize TeachingLABAREE, D. F.Harvard educational review. 1992, Vol 62, Num 2, pp 123-154, issn 0017-8055Article

  • Page / 19