Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Teaching Method")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 3442

  • Page / 138
Export

Selection :

  • and

Contribution à une pédagogie de l'interprétation. (II) Les principes pédagogiques et la pédagogie des prérequisCURVERS, P; KLEIN, J; RIVA, N et al.Cuadernos de Traducción e Interpretación = Quadernos de Traducció i Interpretació. 1988, Vol 10, pp 95-111Article

L'éthnotraductologie au service d'un enseignement de la traduction centré sur l'apprenant = Ethnomethodology in translation teachingSTEFANINK, B.Le Langage et l'homme. 1995, Vol 30, Num 4, pp 265-293, issn 0458-7251Article

The knowledge teachers use in problem solving situations: sources and forms = Les connaissances utilisées par les enseignants dans les situations de résolution de problèmeKREMER-HAYON, L.Scandinavian journal of educational research. 1994, Vol 38, Num 1, pp 51-63, issn 0031-3831Article

Le dialogue dans le récit = Dialogue in storyLUCAS, Y.L'Ecole des lettres des collèges (Paris). 1994, Vol 85, Num 8, pp 13-26, issn 0761-3903Article

The system of rhetoric and its teaching in antiquity = Système de rhétorique et son enseignement dans l'antiquitéADAMIK, R.Acta antiqua Academiae Scientiarum Hungaricae. 1993, Vol 34, Num 1-4, pp 171-179, issn 0044-5975Article

De l'utilisation des textes en français langue étrangère : apport de la réflexion sur les typologies textuellesALBERT, M.-C.Les Cahiers du CRELEF (Besançon). 1991, Num 32, pp 71-93, issn 0338-0483Article

Burning : A Constructive not a Destructive ProcessROSS, K.School science review. 1991, Vol 72, Num 261, pp 39-49, issn 0036-6811Article

Notwendigkeit und Grenzen der Modernisierung des Unterrichts = Nécessité et limites de la modernisation de l'enseignementBABING, H; GAPP, R; KNOOP, J et al.Wissenschaftliche Zeitschrift der Humboldt-Universität zu Berlin, Gesellschafts- und Sprachwissenschaftliche Reihe. 1990, Vol 39, Num 7, pp 700-708, issn 0522-9855Article

Informal pedagogical grammar = La grammaire pédagogique informelleABDULMONEIM MAHMOUD MOHAMMED.IRAL. International review of applied linguistics in language teaching. 1996, Vol 34, Num 4, pp 283-291, issn 0019-042XArticle

Perspectives communicatives et développement des curricula des langues européennes = Communicative views and development of curricula in European languagesVEZ, J. M.Etudes de linguistique appliquée. 1995, Vol 100, Num OCTDEC, pp 55-65, issn 0071-190XArticle

Metaphor as a tool for constructivist science teaching = La métaphore comme outil pour l'enseignement constructiviste des sciencesRITCHIE, S. M.International journal of science education. 1994, Vol 16, Num 3, pp 293-303, issn 0950-0693Article

Les antonymes = AntonymsBEAUTE, J.L'Ecole des lettres des collèges (Paris). 1994, Vol 85, Num 8, pp 27-30, issn 0761-3903Article

The Teaching of Controversial IssuesDEWHURST, D. W.Journal of philosophy of education. 1992, Vol 26, Num 2, pp 153-163, issn 0309-8249Article

L'histoire des mathématiques et des ethnomathématiques. Prise en compte des cultures indigènes dans l'apprentissage des sciencesAMBROSIO, U. d'.Impact science et société. 1990, Num 160, pp 417-426, issn 0304-2944Article

A working model for videocamera use in the foreign language classroomORBAN, C; MUSICK MCLEAN, A.The French review. 1990, Vol 63, Num 4, pp 652-663, issn 0016-111XArticle

Bilan du marquisien, langue enseignée = Marquesan assessment, taught languageDORDILLON, J.Bulletin de la Société des études océaniennes. 1995, Num 268, pp 89-92, issn 0373-8957Article

Quelles questions de lecture? = Questions of reading comprehensionCASTINCAUD, F.Cahiers pédagogiques (Cannes). 1994, Num 321-22, issn 0008-042X, p. 58Article

Language in education: an interview with Leo van LierCOTS, J. M; TUSON, A.Sintagma (Lleida). 1994, Vol 6, pp 51-65, issn 0214-9141Article

Traditional English grammar and ELTSUDHAKAR, G.Indian journal of applied linguistics. 1993, Vol 19, Num 2, pp 105-111, issn 0379-0037Article

Teaching Formal Logic as Logic Programming in Philosophy DepartmentsTIESZEN, R.Teaching philosophy. 1992, Vol 15, Num 4, pp 337-347, issn 0145-5788Article

Educación moral : una propuesta alternativa = Education morale : une nouvelle perspectiveORTEGA RUIZ, P; MINGUEZ VALLEJOS, R.Revista de ciencias de la educación (Madrid). 1992, Num 149, pp 69-77, issn 0210-9581Article

Les grammaires scolaires face au thème de la variabilité linguistiqueTASSONI, M.Cahiers de linguistique sociale. 1991, Num 19-20, pp 135-140, issn 0758-4156Article

Developing Software for Teaching Economics. Some Notes on a Personal ExperienceCRIJNS, H.Informatique et enseignement de l'économie. Conférence européenne. 1991, pp 83-97, isbn 2-222-04585-1Conference Paper

Le travail de l'histoire de vie, formation ou thérapie?DITISHEIM, M.Revue des sciences de l'éducation. 1991, Vol 17, Num 2, pp 295-304, issn 0318-479XArticle

El financiamiento de la educación para la democracia en América latina = Le financement de l'éducation pour la démocratie en Amérique latineSCHIEFELBEIN, E.Revista latinoamericana de estudios educativos. 1991, Vol 21, Num 2, pp 9-41, issn 0185-1284Article

  • Page / 138