Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

ct.\*:("Teaching and pedagogy of geography")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 1388

  • Page / 56
Export

Selection :

  • and

Factual knowledge and conceptual understandingUHLENWINKEL, A.Geography. 2014, Vol 99, Num 1, pp 28-35, issn 0016-7487, 8 p.Article

Mabel Mary Barker, 1885-1961MACLEAN, K.Geographers. Biobibliographical studies. 2014, Vol 33, pp 107-136, issn 0308-6992, 30 p.Article

Some important distinctions for geography educatorsSTANDISH, A.Geography. 2014, Vol 99, Num 2, pp 83-89, issn 0016-7487, 7 p.Article

Mapové dovednosti v českých a zahraničních kurikulárních dokumentech : srovnávací studie = Les compétences en cartographie dans les programmes scolaires tchèques et étrangers : étude comparativeHANUS, M; MARADA, M.Geografie. Sbornik Ceské geografické spolecnosti. 2013, Vol 118, Num 2, pp 158-178, issn 1212-0014, 21 p.Article

Half-told stories of climate change : school geography and (un)sustainable developmentBAGOLY-SIMÓ, P.Geography. 2013, Vol 98, Num 3, pp 123-132, issn 0016-7487, 10 p.Article

Working in a landscape of recession and expansion : academic jobs in geography in the United States, 1990–2011FRANKLIN, R.S; KETCHUM, J.The Professional geographer. 2013, Vol 65, Num 2, pp 205-220, issn 0033-0124, 16 p.Article

Raba zemljevidov spodbuja miselno aktivnost učencev = L'utilisation des cartes favorise l'activité mentale des élèvesHERGAN, I; UMEK, M.Geografski vestnik. 2013, Vol 85, Num 1, pp 63-74, issn 0350-3895, 12 p.Article

Un crapaud peut-il détecter un séisme ? 90 clés pour comprendre les séismes et tsunamisGELI, L; GELI, H.Collection Clés pour comprendre. 2012, isbn 978-2-7592-1816-5, 175 p, isbn 978-2-7592-1816-5Book

Manuali, sussidi e didattica della geografia. Una prospettiva storica = Les manuels, les aides et la didactique de l'enseignement dans une prospective historiqueBANDINI, G.Collection Strumenti per la didattica. 2012, Vol 117, isbn 987-88-8453-957-1, 281 p, isbn 987-88-8453-957-1Book

GIS e territorio. Laboratori sperimentali per una nuova didattica della Geografia = Les SIG et le territoire. Les laboratoires expérimentaux pour une nouvelle didactique de la GéographieBOZZATO, S; REALI, R.Collection Ricerche e Studi. 2012, Vol 23, isbn 978-88-88692-63-0, 171 p, isbn 978-88-88692-63-0Book

External examiners and the continuing inflation of UK undergraduate geography degree resultsTHORNES, J.E.Area (London, 1969). 2012, Vol 44, Num 2, pp 178-185, issn 0004-0894, 8 p.Article

“Teaching against culture” in geography of IslamMANSSON-MCGINTY, A.The Professional geographer. 2012, Vol 64, Num 3, pp 358-369, issn 0033-0124, 12 p.Article

Welke wegen leiden in Vlaanderen tot leraaraardrijkskunde ? = Quels chemins conduisent jusqu’au professeur de géographie en Frandre ?MAES, J.Jaarboek 2011 = Annuaire 2011. De Aardrijkskunde. 2011, pp 33-36, 4 p.Book Chapter

Justifying the place of geography in the school curriculumSCOFFHAM.Geography. 2011, Vol 96, Num 3, pp 131-136, issn 0016-7487, 6 p.Article

Pratique et enseignement de l’audiovisuel en géographieCHENET, M; SIMOES, L; QUENTIN, L et al.EchoGéo. 2011, Num 18, pp 1-7, issn 1963-1197, 7 p.Article

A földrajztanárok módszertani kultúrája = La culture méthodologique des enseignants en géographieMAKÁDI, M.Földrajzi kõzlemények. 2011, Vol 135, Num 2, pp 125-133, issn 0015-5411, 9 p.Article

Vaststellingen bij de doorlichtingen van het vak aardrijkskunde = Radioscopie de la géographieVAN DEN BRANDT, W; VAN NIEUWENHUYZE, E.Jaarboek De Aardrijkskunde 2010 = Annuaire De Aardrijkskunde 2010. De Aardrijkskunde. 2010, pp 3-6, 4 p.Book Chapter

Het geografieonderwijs en de rol van de leraar = L’enseignement de la géographie et le rôle du professeurCALLEMEYN, J.Jaarboek De Aardrijkskunde 2010 = Annuaire De Aardrijkskunde 2010. De Aardrijkskunde. 2010, pp 11-15, 5 p.Book Chapter

Popularization and geography : an inseparable relationshipDOWNS, R.M.Annals of the Association of American Geographers. 2010, Vol 100, Num 2, pp 444-467, issn 0004-5608, 24 p.Article

Recent developments in cartographic curricula in German-speaking countriesKOCH, W.G; BUCHROITHNER, M; RÜLKE, C et al.Kartographische Nachrichten. 2010, Vol 60, Num 2, pp 81-88, issn 0022-9164, 8 p.Article

Mashup maps: un nuovo strumento analitico e didattico = Les Mashup maps : un nouvel instrument analytique et didactiqueCALVINO, C.La Geografia nelle scuole. 2010, Vol 55, Num 6, pp 18-22, issn 0431-1981, 5 p.Article

Osservare, interpretare, apprendere : alcuni stimoli per utilizzare le immagini nell’insegnamento della geografia = Observer, interpréter, apprendre : quelques stimuli pour l'utilisation des images dans l'enseignement de la géographieBIGNANTE, E.La Geografia nelle scuole. 2010, Vol 55, Num 1, pp 7-11, issn 0431-1981, 5 p.Article

Le VLA dans un monde de l’enseignement en mouvement = De VLA in een veranderende onderwijswereldZWARTJES, L.Registre 1977-2008. Compétences de recherche = Register 1977-2008. Onderzoekscompetentie. De Aardrijkskunde. 2009, Num 1-2-3-4, pp 3-7, 5 p.Book Chapter

Compétence de recherche = OnderzoekcompetentieVAN NIEUWENHUYZE, E.Registre 1977-2008. Compétences de recherche = Register 1977-2008. Onderzoekscompetentie. De Aardrijkskunde. 2009, Num 1-2-3-4, pp 117-121, 5 p.Book Chapter

Diversifier les documents et les productions pour motiver les étudiants. Diversifier les activitésFOSCHI, C.Sciences… passion, enseigner pour motiver. G.E.O. Géographie, écologie-environnement, organisation de l'espace. 2009, Num 65, pp 31-36, 6 p.Book Chapter

  • Page / 56