Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

ct.\*:("Teaching methods")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 30927

  • Page / 1238

Export

Selection :

  • and

Atelier D : Stratégies d'efficacité dans les filières de formationBRETAUDEAU, J.-P; VOIGNIER, J; DUGAST, A et al.Cahiers de l'ADMES (Les). 1992, Num 6, pp 203-236Conference Paper

Cooperative Learning : Effects of Role Playing and Ability on PerformanceWIEGMANN, D. A; DANSEREAU, D. F; PATTERSON, M. E et al.The Journal of experimental education. 1992, Vol 60, Num 2, pp 109-116, issn 0022-0973Article

Lecturing and Tutoring : Some ContrastsBARRETT, R.Journal of further and higher education. 1992, Vol 16, Num 2, pp 13-18, issn 0309-877XArticle

La pédagogie RamainBESSON, M.La Pédagogie Ramain et l'acte d'apprendre. ALP. Ateliers Lyonnais de Pédagogie. 1991, Num 43, pp 5-13Book Chapter

Individu et groupe : comment est vécue la relation aux autresLEFEUVRE, P.La Pédagogie Ramain et l'acte d'apprendre. ALP. Ateliers Lyonnais de Pédagogie. 1991, Num 43, pp 27-30Book Chapter

Réseau, espace-temps permanent des lire-écrireCOLLOT, B.Migrants formation. 1991, Num 87, pp 128-152, issn 0335-0894Article

Student-Centred Learning : Rhetoric and Reality?FARRINGTON, I.Journal of further and higher education. 1991, Vol 15, Num 3, pp 16-21, issn 0309-877XArticle

The Kathmandu International Study Centre : A Model for Supporting Self StudyMCILHENNY, A. J.British journal of educational technology. 1991, Vol 22, Num 3, pp 187-195, issn 0007-1013Article

Mission de l'école en matière de formation des capacités cognitivesLAURENT, Y.Revue de la Direction Générale de l'Organisation des Etudes. 1991, Vol 26, Num 1, pp 21-26, issn 0772-7526Article

Group Forensic Work in a « Murder Enquiry »MCCONLOUGH, E.School science review. 1991, Vol 72, Num 260, pp 142-143, issn 0036-6811Article

Electronic Learning in Yugoslavia in Learner-Controlled LearningBARKER, P. G.ETTI. 1990, Vol 27, Num 1, pp 66-78, issn 0033-0396Article

The Management of Curriculum Time as it Relates to Student Engaged TimeMYERS, S. S.Educational review (Birmingham). 1990, Vol 42, Num 1, pp 13-23, issn 0013-1911Article

La pédagogie différenciée est-elle dépassée?MEIRIEU, P.Cahiers pédagogiques (Cannes). 1990, Num 286, pp 48-52, issn 0008-042XArticle

Estructuras de aprendizaje y métodos cooperativos en educación = Structures d'apprentissage et éducation coopérativeSANTOS REGO, M. A.Estudios geográficos. 1990, Vol 48, Num 185, pp 53-78, issn 0014-1496Article

Pédagogie différenciée IVZAKHART CHOUK, J. M; MEIRIEU, P.Cahiers pédagogiques (Cannes). 1989, Num 277, pp 7-32, issn 0008-042XArticle

L'apprentissage expérientiel : une approche transversale in Apprendre par l'expérienceBARKATOOLAH, A.Education permanente. 1989, Num 100-101, pp 47-55, issn 0339-7513Article

La formation expérientielle : origines, définitions et tendances in Apprendre par l'expérienceLANDRY, F.Education permanente. 1989, Num 100-101, pp 13-22, issn 0339-7513Article

Onderrigdinamiek-noodsaak vir tersiêre onderrig L'enseignement des dynamiques : une nécessité pour l'enseignement supérieurDU TOIT, P. H; SNYMAN, R.South African journal of education. 1989, Vol 9, Num 1, pp 62-67, issn 0256-0100Article

Formation : quel système!!!ORSEL, J. M.Education Promotion. 1988, Num 301, pp 7-9Article

Le travail autonomeBONNE-DULIBINE, C; PERETTI, I. de.Cahiers pédagogiques (Cannes). 1988, Num 263, pp 9-39, issn 0008-042XArticle

A Systematic Approach to the Design of Secondary School Lessons in GuyanaROOPCHAND, G; MOSS, D.British journal of educational technology. 1988, Vol 19, Num 1, pp 42-52, issn 0007-1013Article

Multi-Modal Learning : A Learning Environment for the 21st CenturyDOBSON, H. D.Bulletin of science, technology & society. 1988, Vol 8, Num 6, pp 595-600, issn 0270-4676Article

Which Strategy for Which Learner?GABRIEL, J. P; PILLAI, J. K.British journal of educational technology. 1988, Vol 19, Num 3, pp 211-220, issn 0007-1013Article

Des discours tenus autour de la didactique des langues in La didactique des langues à travers ses écritsMOIRAND, S.Travaux de Didactique du Français Langue Etrangère. 1988, Num 20, pp 9-28, issn 0765-1643Article

Tentative Materials For Teaching Japanese Language Using the SGAV MethodologyKIMURA, M.Sophia linguistica. 1988, Vol 25, pp 125-134, issn 0287-5357Article

  • Page / 1238