Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Test d'acquisition")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 55

  • Page / 3
Export

Selection :

  • and

Phonics instruction and student achievement in whole language first-grade classrooms = L'enseignement phonétique et les résultats des élèves dans des classes de langage entier en première annéeDAHL, K. L; SCHARER, P. L; LAWSON, L. L et al.Reading research quarterly. 1999, Vol 34, Num 3, pp 312-341, issn 0034-0553Article

Eliciting students' understandings of chemical reactions using two forms of essay questions during a learning cycle = Expliciter les conceptions des étudiants concernant les réactions chimiques en utilisant deux formes de dissertations durant un cycle d'apprentissageCAVALLO, Ann M. L; MCNEELY, Jack C; MAREK, Edmund A et al.International journal of science education. 2003, Vol 25, Num 5, pp 583-603, issn 0950-0693, 21 p.Article

Die ontwikkeling van die ESSI-lees- en speltoets = The development of the ESSI reading and spelling test = Le développement du test de lecture et d'orthographe ESSIESTERHUYSE, K. G. F; BEUKES, R. B; HEYNS, P. M et al.South African journal of education. 2002, Vol 22, Num 2, pp 144-148, issn 0256-0100Article

From compliance to commitment: The need for constituent discourse in implementing testing policy = De la conformité à l'engagement : le besoin d'un discours fédérateur dans l'implémentation d'une politique d'examensDEBARD, Robert; KUBOW, Patricia K.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2002, Vol 16, Num 3, pp 387-405, issn 0895-9048Article

Conceptual competition in physics learning = Concurrence conceptuelle dans l'apprentissage des sciences physiquesMALONEY, D. P; SIEGLER, R. S.International journal of science education. 1993, Vol 15, Num 3, pp 283-295, issn 0950-0693Article

Excellence in education versus high-stakes standardized testing = Excellence en éducation contre tests standards à enjeuxHILLIARD, A. G.Journal of teacher education. 2000, Vol 51, Num 4, pp 293-304, issn 0022-4871Article

La incidencia de los tests estandarizados en el mundo educativo. La necesidad de su reconversion educativa = Effects of standardized achievment tests on teaching. Need for educational alternative assessment = L'incidence des tests d'évaluation standardisés dans l'enseignement. La nécessité de leur reconversion pédagogiqueCALATAYUD SALOM, M. A.Revista de ciencias de la educación (Madrid). 1999, Num 180, pp 487-494, issn 0210-9581Article

A comparison of linear, fixed common item, and concurrent parameter estimation equating procedures in capturing academic growth : Measurement, statistics, and research design = La comparaison de trois méthodes de test dans la mesure du progrès des résultats académiquesJODOIN, Michael G; KELLER, Lisa A; SWAMINATHAN, H et al.The Journal of experimental education. 2003, Vol 71, Num 3, pp 229-250, issn 0022-0973, 22 p.Article

A selective synthesis of the experimental literature on dynamic assessment = Une synthèse sélective des expériences ayant porté sur l'évaluation dynamiqueSWANSON, H. Lee; LUSSIER, Catherine M.Review of educational research. 2001, Vol 71, Num 2, pp 321-363, issn 0034-6543Article

'The Big Men' : A journalist's look at the Scholastic Aptitude Test = L'opinion d'un journaliste sur les tests d'aptitudes scolaires (S.A.T.)TELLEZ, Kip.Journal of curriculum studies. 2001, Vol 33, Num 2, pp 247-260, issn 0022-0272Article

A case-study of the predictive validity and reliability of Key Stage 2 test results, and teacher assessments, as baseline data for target-setting and value-added at Key Stage 3 = Une étude de cas sur la validité future et la fiabilité des résutats des tests en Key Stage 2 et l'évaluation des enseignants comme données de base pour la mise en place d'objectifs et l'amélioration du Key Stage 3MOODY, Ian.Curriculum journal. 2001, Vol 12, Num 1, pp 81-101, issn 0958-5176Article

Renewing the debate over the use of standardized testing in the evaluation of learning and teaching. Author's reply = Reprendre le débat à propos de l'utilisation des tests standardisés dans l'évaluation de l'apprentissage et de l'enseignement. Réponse de l'auteurCASAS, Francois R; MEAGHAN, Diane E; FROESE-GERMAIN, Bernie et al.Interchange (Toronto. 1984). 2001, Vol 32, Num 2, pp 147-190, issn 0826-4805, 43 p.Article

A Special Issue to Mark the MillenniumSOCKETT, Hugh.Journal of curriculum studies. 2000, Vol 32, Num 2, issn 0022-0272, 217 p.Serial Issue

Culture in the School : assessment and the content of education = La culture à l'école : évaluation et contenu des programmesESTEVE, J. M.European journal of teacher education. 2000, Vol 23, Num 1, pp 5-18, issn 0261-9768Article

How to raise children's early literacy? : The influence of family, teacher, and classroom in Northeast Brazil = Comment développer l'apprentissage précoce du langage lu et écrit chez les enfants? Influence de la famille, de l'enseignant et de la classe dans le Nord Est du BrésilFULLER, B; DELLAGNELO, L; STRATH, A et al.Comparative education review. 1999, Vol 43, Num 1, pp 1-35, issn 0010-4086Article

Effects of learning method and word type on acquiring vocabulary in an unfamiliar language = Les effets de la méthode d'apprentissage et du type de mot sur l'acquisition du vocabulaire dans une langue non familièreLOTTO, L; DE GROOT, A. M. B.Language learning. 1998, Vol 48, Num 1, pp 31-69, issn 0023-8333Article

Ecrire en grande section ou au cours préparatoire, est-ce écrire?CHIGNIER, J; MOREAU, P.Les Cahiers du CRELEF (Besançon). 1990, Num 30, pp 61-79, issn 0338-0483Article

Reconnaissance des acquis et outils d'évaluation : fondement et validité psychologiquesAUBRET, J; MEYER, N.Pratiques de formation. 1989, pp 11-206, issn 0292-2215, n° spécSerial Issue

Developing effective methods of assessing Ideas and evidence = Développer des méthodes efficaces pour évaluer le programme Ideas and Evidence en scienceOSBORNE, Jonathan; RATCLIFFE, Mary.School science review. 2002, Vol 83, Num 305, pp 113-123, issn 0036-6811Article

Propiedades psicométricas de la Escala SIACEPA (Sistema integrado de evaluación de atribuciones causales y procesos de aprendizaje) en una muestra de alumnos de Educación Secundaria de Brasil = Psychometric characteristics of the SIACEPA scale (Integrated evaluation system of causal attributes and learning processes) in a sample of secondary education students in Brazil = Charactéristiques psychométriques de l'échelle SIACEPA sur un échantillon d'étudiants du secondaire au BrésilBARCA LOZANO, Alfonso; PESSUTTI, Celia Regina; BRENLLA BLANCO, Juan Carlos et al.Revista de ciencias de la educación (Madrid). 2001, Num 185, pp 21-52, issn 0210-9581Article

Complex instructional analogies and theoretical concept acquisition in college genetics = Analogies pédagogiques complexes et acquisition de concepts théoriques dans un cours d'introduction à la génétique à l'universitéBAKER, William P; LAWSON, Anton E.Science education (Saleem, Mass.). 2001, Vol 85, Num 6, pp 665-683, issn 0036-8326Article

Making it clear : a review of language issues in testing with special reference to the National Curriculum mathematics tests at key stage 2 = Se faire comprendre : synthèse des questions de langage dans les contrôles qui se réfèrent au programme national d'études en mathématiques de niveau repère 2SHORROCKS-TAYLOR, D; HARGREAVES, M.Educational research (Windsor). 1999, Vol 41, Num 2, pp 123-136, issn 0013-1881Article

The (mis)use of SATs to examine gender and achievement at Key Stage 2 = La (mauvaise) utilisation des tests standards d'évaluation pour étudier le niveau des élèves en fonction de leur sexe à la fin du primaireFIELDING, S; DANIELS, H; CREESE, A et al.Curriculum journal. 1999, Vol 10, Num 2, pp 169-187, issn 0958-5176Article

Gender differences in mathematics achievement : Findings from the National Education Longitudinal Study of 1988 = La différence entre sexes au niveau des compétences mathématiques: Résultats d'une étude longitudinale de l'éducation nationale en 1988FAN, X; CHEN, M; MATSUMOTO, A. R et al.The Journal of experimental education. 1997, Vol 65, Num 3, pp 229-242, issn 0022-0973Article

Low-achieving (learning disabled) pupils in Year 2 of the primary school in Hungary = Elèves aptes à faible rendement connaissant des troubles de l'apprentissage en deuxième année en HongrieZSOLDOS, Marta.European journal of special needs education. 2003, Vol 18, Num 2, pp 243-250, issn 0885-6257, 8 p.Article

  • Page / 3