Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Test intelligence")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 2942

  • Page / 118
Export

Selection :

  • and

THE EFFECT ON THE BEHAVIOR OF CHILDREN, AS REFLECTED IN THE IQ SCORES, WHEN REINFORCED AFTER EACH CORRECT RESPONSE = EFFET D'UN RENFORCEMENT DONNE APRES CHAQUE REPONSE CORRECTE SUR LES SCORES OBTENUS A DES TESTS D'INTELLIGENCEEDLUND CV.1972; J. APPL. BEHAV. ANAL.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 5; NO 3; PP. 317-319; BIBL. 7REF.Article

EXAMINER SCORING ERRORS ON INDIVIDUAL INTELLIGENCE TESTS = LES ERREURS DUES A LA NOTATION PAR L'EXAMINATEUR DANS LES TESTS INDIVIDUELS D'INTELLIGENCEWARREN SA; BROWN WG JR.1973; PSYCHOL. IN THE SCH.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 10; NO 1; PP. 118-122; BIBL. 8REF.Article

THE ANALYTICAL STUDY OF SPEED COMPONENTS IN INTELLIGENCE TEST WITH TIME-LIMITS. PROPOSITION OF A NEW APPORACH TO THE SPEED AND POWER PROBLEM = L'ETUDE ANALYTIQUE DES ELEMENTS DE LA VITESSE DANS LE TEST D'INTELLIGENCE AVEC LIMITES TEMPORELLES. PROPOSITION D'UNE NOUVELLE APPROCHE DU PROBLEME DE LA VITESSE ET DE LA QUALITEMIYAJIMA K.1972; PSYCHOLOGIA; JAP.; DA. 1972; VOL. 15; NO 4; PP. 232-239; BIBL. 9 REF.Article

Ein intelligenzdiagnostischer Ansatz auf experimentalpsychologischer Grundlage = Apport au diagnostic de l'intelligence étayé par la psychologie expérimentale = An intelligence diagnostic contribution on an experimental psychological basisSCHAARSCHMIDT, U.Psychologische Beiträge (Lengerich). 1988, Vol 30, Num 1-2, pp 29-38, issn 0033-3018Article

L'influence des tests diagnostiques d'intelligence dans un milieu franco-ontarien = The influence of diagnostic intelligence tests in a franco-ontarian environmentGAUTHIER, Y.Apprentissage et socialisation. 1988, Vol 11, Num 2, pp 111-114, issn 0704-7517Article

Verbal fluency as a function of a measure of verbal intelligence and in relation to different types of cerebral pathologyMILLER, E.British journal of clinical psychology. 1984, Vol 23, Num 1, pp 53-57, issn 0144-6657Article

Association between nutritional status and cognitive functioning in a healthy elderly populationGOODWIN, J. S; GOODWIN, J. M; GARRY, P. J et al.JAMA, the journal of the American Medical Association. 1983, Vol 249, Num 21, pp 2917-2921, issn 0098-7484Article

Pour une procédure d'identification des élèves doués ou talentueux = Toward a procedure to identify gifted or talented childrenST-JACQUES, M.Apprentissage et socialisation. 1983, Vol 6, Num 3, pp 160-169, issn 0704-7517Article

The turing test : An examination of its nature and its mentalistic ontologyBEENFELDT, Christian.Danish yearbook of philosophy. 2005, Vol 40, pp 109-144, issn 0070-2749, 36 p.Article

Construct validity and achievement assessment = Validité de la construction intellectuelleMAGUIRE, T; HATTIE, J; HAIG, B et al.Alberta journal of educational research. 1994, Vol 40, Num 2, pp 109-126, issn 0002-4805Article

Reliability of clinical judgments of pupil dilationFARMER, A.Perceptual and motor skills. 1984, Vol 58, Num 3, issn 0031-5125, 710Article

L'utilisation des tests: enquête auprès de psychologues et psychopédagogues belges francophones = Use of tests: inquiry with belgian psychologists and psychopedagogue of french languageMEURIS, G; DE KETELE, J. M.Bulletin de Psychologie Scolaire et d'Orientation. 1983, Vol 32, Num 3, pp 125-136, issn 0007-4411Article

Système psychodiagnostique intellectuelKULMAGAMBETOV, A. R; EHPSHTEJN, V. L; YAMPOL'SKIJ, L. T et al.Voprosy psihologii. 1987, Num 6, pp 132-138, issn 0042-8841Article

The effects of experience and structured feedback on WISC-R error rates made by student-examinersCONNER, R; WOODALL, F. E.Psychology in the schools. 1983, Vol 20, Num 3, pp 376-379, issn 0033-3085Article

EFFECTS OF A CONFIDENCE WEIGHTED SCORING SYSTEM ON MEASURES OF TEST RELIABILITY AND VALIDITYPUGH RC; BRUNZA JJ.1975; EDUC. PSYCHOL. MEASUR.; U.S.A.; DA. 1975; VOL. 35; NO 1; PP. 73-78; BIBL. 8REF.Article

RAW VERSUS STANDARDIZED INTELLIGENCE TEST SCORES. I. IS THRONE'S POSITION VALID. II. REPLY TO I. BIALER = SCORES AUX TESTS D'INTELLIGENCE STANDARDISES VERSUS SCORES AUX TEST D'INTELLIGENCE INEXPERIMENTES. I. LA POSITION DE THRONE EST-ELLE VALIDE. II. REPONSE A I. BIALERBIALER I.1974; BRIT. J. MENTAL. SUBNORM.; G.B.; DA. 1974; VOL. 20; NO 2; PP. 93-96; BIBL. 2REFArticle

LE TEST DE MATURITE SCOLAIRE (T.M.S.) A UN ANDE VILLARTAY B.1972; PSYCHOL. SC.; FR.; DA. 1972; NO 9; PP. 87-94Article

ENKELE OPMERKINGEN OVER HET GEHORUIK VAN INTELLIGENTIE TESTS BIJ CEREBRAAL BESCHADIGDE PATIENTEN = QUELQUES REMARQUES SUR L'APPLICATION DES TESTS D'INTELLIGENCE CHEZ LES MALADES ATTEINTS DE LESIONS CEREBRALESVAN HARSKAMP F; VAN DONGEN HR; LUTEIJN F et al.1972; NEDERL. T. PSYCHOL.; NEDERL.; DA. 1972; VOL. 27; NO 10; PP. 642-647; ABS. ANGL.; BIBL. 15REF.Article

ENKELE RELATIES TUSSEN EEN INTELLIGENTIETEST EN EEN STUDIETOETS = RELATION ENTRE LES RESULTATS INTELLECTUELS ET UN TEST D'APTITUDE. UNE ETUDE EMPIRIQUESANDBERGEN S; ELSHOUT J; AKKERMAN T et al.1972; NEDERL. T. PSYCHOL.; NEDERL.; DA. 1972; VOL. 27; NO 9; PP. 509-529; ABS. ANGL.; BIBL. 6REF.Article

EFFECTS OF TEST ANXIETY AND TESTING CONDITIONS ON INTELLIGENCE TEST SCORES OF ELEMENTARY SCHOOL BOYS AND GIRLS = EFFETS DE L'ANXIETE AU TEST ET DES CONDITIONS DE TESTAGE SUR LES SCORES AU TEST D'INTELLIGENCE CHEZ DES GARCONS ET DES FILLES DE L'ECOLE PRIMAIREYOUNG FA; BROWN M.1973; PSYCHOL. REP.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 32; NO 2; PP. 643-649; BIBL. 9REF.Article

RAW VERSUS STANDARDIZED INTELLIGENCE TEST SCORES AS BASELINES FOR ASSESSING EFFECTIVENESS OF TREATMENT: IMPLICATIONS FOR THE MENTALLY RETARDED = SCORES AUX TESTS D'INTELLIGENCE STANDARDISES OU BRUTS DANS L'EVALUATION DU TRAITEMENT: IMPLICATIONS CHEZ LES RETARDES MENTAUXTHRONE JM.1972; BRIT. J. MENTAL SUBNORM; G.B.; DA. 1972; VOL. 18; NO 1; PP. 36-43; BIBL. 13REF.Article

EVALUATION DU NIVEAU INTELLECTUEL PAR LES ENSEIGNANTSRICAN P.1972; CESKOSL. PSYCHOL.; CESKOSL; DA. 1972; VOL. 16; NO 2; PP. 129-131; ABS. RUSSE ANGL.; BIBL. 2 REF.Article

LES RELATIONS ENTRE LES EVALUATIONS PSYCHOMETRIQUES ET NEO-PIAGETIENNES DE L'INTELLIGENCEROBERGE JJ.1978; BULL. PSYCHOL.; ISSN 0007-4403; FRA; DA. 1978-1979; VOL. 32; NO 340; PP. 501-508; BIBL. 31 REF.Article

INTELLIGENCE TESTS MAY FAVOUR THE MAJORITY GROUPS IN A POPULATION. = LES TESTS D'INTELLIGENCE PEUVENT FAVORISER LES GROUPES MAJORITAIRES DANS UNE POPULATIONHARRINGTON GM.1975; NATURE; G.B.; DA. 1975; VOL. 258; NO 5537; PP. 708-709; BIBL. 8 REF.Article

PERCEPTUAL-MOTOR TESTING OF MENTALLY RETARDED PERSONSSHURRAGER PS; KLEBBA JT; GERSHBEIN LL et al.1975; AMER. J. MENTAL DEFIC.; U.S.A.; DA. 1975; VOL. 79; NO 4; PP. 462-463; BIBL. 9REFArticle

  • Page / 118