Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

jo.\*:("The Journal of experimental education")

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 457

  • Page / 19
Export

Selection :

  • and

The search for optimal cutoff properties : Fit index criteria in structural equation modelingSIVO, Stephen A; XITAO FAN; WITTA, E. Lea et al.The Journal of experimental education. 2006, Vol 74, Num 3, pp 267-288, issn 0022-0973, 22 p.Article

An event history analysis of teacher attrition: Salary, teacher tracking, and socially disadvantaged Schools = Une analyse historique des cas d'usure de l'enseignant : salaire, parcours institutionnel et écoles des milieux défavorisésKELLY, Sean.The Journal of experimental education. 2004, Vol 72, Num 3, pp 195-220, issn 0022-0973, 26 p.Article

Effects of causal attributions following mathematics tasks on student cognitions about a subsequent task = Les impacts des attributions causales de tâches mathématiques sur les connaissances de l'étudiant à propos d'une tâche ultérieureSEEGERS, Gerard; VAN PUTTEN, Cornelis M; VERMEER, Harriet J et al.The Journal of experimental education. 2004, Vol 72, Num 4, pp 307-328, issn 0022-0973, 22 p.Article

Multiple intelligences and reading achievement: An examination of the Teele Inventory of Multiple Intelligences = Intelligences multiples et progrès en lecture : un examen de l'Inventaire des Intelligences Multiples TeeleMCMAHON, Susan D; ROSE, Dale S; PARKS, Michaela et al.The Journal of experimental education. 2004, Vol 73, Num 1, pp 41-52, issn 0022-0973, 12 p.Article

It's not effect sizes so much as comments about their magnitude that mislead readers : Measurement, statistics, and research design = Les commentaires sur l'ampleur de l'effect size plus trompeurs que l'effect size lui-même pour les lecteurs ?ROBINSON, Daniel H; WHITTAKER, Tiffany A; WILLIAMS, Natasha J et al.The Journal of experimental education. 2003, Vol 72, Num 1, pp 51-64, issn 0022-0973, 14 p.Article

Videotaping as a means of self-monitoring to improve theater students' performance = Les cassettes vidéo comme moyens d'auto-contrôle pour améliorer les représentations théatrales des élèvesLAN, William Y; MORGAN, Jake.The Journal of experimental education. 2003, Vol 71, Num 4, pp 371-381, issn 0022-0973, 11 p.Article

Enhancing self-efficacy and learning performance = Améliorer le concept d'auto-efficacité et les aptitudes d'apprentissageJACKSON, Jay W.The Journal of experimental education. 2002, Vol 70, Num 3, pp 243-254, issn 0022-0973Article

From example study to problem solving: Smooth transitions help learning = De l'étude d'un exemple à la résolution de problèmes : les transitions en douceur sont favorables à l'apprentissageRENKL, Alexander; ATKINSON, Robert K; MAIER, Uwe H et al.The Journal of experimental education. 2002, Vol 70, Num 4, pp 293-315, issn 0022-0973Article

Collaborating with a skilled peer : The influence of achievement goals and perceptions of partners' competence on the participation and learning of low-achieving students = Travailler avec un pair en réussite scolaire : l'influence des objectifs et de la perception des compétences des partenaires sur la participation et l'apprentissage des étudiants de faible niveauGABRIELE, Anthony J; MONTECINOS, Carmen.The Journal of experimental education. 2001, Vol 69, Num 2, pp 152-178, issn 0022-0973Article

Minimizing the influence of item parameter estimation errors in test development: a comparison of three selection procedures = Minimiser l'influence des erreurs d'estimation des paramètres dans le développement des tests : comparaison de trois procédures de sélectionGIERL, Mark J; HENDERSON, Dianne; JODOIN, Michael et al.The Journal of experimental education. 2001, Vol 69, Num 3, pp 261-279, issn 0022-0973Article

The effects of grade level, type of motion, cueing strategy, pictorial complexity, and color on children's interpretation of implied motion in pictures = Les effets du niveau scolaire, du type de mouvement, sur la reconnaissance et l'interprétation des mouvements implicites dans les imagesDOWNS, Elizabeth; JENKINS, Stephen J.The Journal of experimental education. 2001, Vol 69, Num 3, pp 229-242, issn 0022-0973Article

Getting students partially involved in note-taking using graphic organizers = Donner en partie la possibilité aux étudiants de prendre des notes en utilisant des agendas électroniquesKATAYAMA, A. D; ROBINSON, D. H.The Journal of experimental education. 2000, Vol 68, Num 2, pp 119-133, issn 0022-0973Article

Enhancing perceptions of mathematics assignments by increasing relative problem completion rates through the interspersal technique = Améliorer les perceptions des contrôles en mathématiques en augmentant les taux relatifs au problème d'achèvement à travers la technique de disséminationSKINNER, C. H; HALL-JOHNSON, K; SKINNER, A. L et al.The Journal of experimental education. 1999, Vol 68, Num 1, pp 43-59, issn 0022-0973Article

How group differences in matching criterion distribution and IRT item difficulty can influence the magnitude of the mantel-haenszel chi-square DIF index = Comment les différences de groupe dans l'assortiment de la distribution des critères et de la difficulté de la question relative à l'IRT peut influencer la magnitude de l'index DIF de Mantel-Haenszel Chi-SquarePENNY, J; JOHNSON, R. L.The Journal of experimental education. 1999, Vol 67, Num 4, pp 343-366, issn 0022-0973Article

Personal factors affecting the generality of academic self-efficacy judgments : Gender, ethnicity, and relative expertise = Facteurs personnels qui affectent la généralité des jugements d'auto-appréciation de sa valeur scolaire: différence de sexe, ethnique et compétence relativeBONG, M.The Journal of experimental education. 1999, Vol 67, Num 4, pp 315-331, issn 0022-0973Article

Relations among achievement, self-concept, and motivation in mathematics and language arts : A longitudinal study = Relations entre résultats, conception de soi et motivation en mathématiques et lettres : Etude longitudinaleSKAAALVIK, E. M; VALAS, H.The Journal of experimental education. 1999, Vol 67, Num 2, pp 135-149, issn 0022-0973Article

Effects of cooperative and individual learning during learner-controlled computer-based instruction = Conséquences des apprentissages coopératifs et individuels dans l'enseignement contrôlé assisté par ordinateurCROOKS, S. M; KLEIN, J. D; SAVENYE, W et al.The Journal of experimental education. 1998, Vol 66, Num 3, pp 223-244, issn 0022-0973Article

Charting the links between mathematics content and pedagogy concepts : Cartographies of cognition = Tableau des relations entre contenus mathématiques et concepts pédagogiques : Cartographie et cognitionVON MINDEN, A. M; WALLS, R. T; NARDI, A. H et al.The Journal of experimental education. 1998, Vol 66, Num 4, pp 339-358, issn 0022-0973Article

The stability of post hoc model modifications in confirmatory factor analysis models, = La stabilité des modifications du modèle post hoc dans les modèles d'analyse de facteursHUTCHINSON, S. R.The Journal of experimental education. 1998, Vol 66, Num 4, pp 361-380, issn 0022-0973Article

Invalidation of parametric and nonparametric statistical tests by concurrent violation of two assumptions = Invalidation de tests statistiques paramétriques et non-paramétriques par non-respect simultané de deux suppositionsZIMMERMAN, D. W.The Journal of experimental education. 1998, Vol 67, Num 1, pp 55-68, issn 0022-0973Article

The effect of generalized metacognitive knowledge on test performance and confidence judgments = Les effets de connaissances métacognitives sur la performance des élèves aux tests et la confiance en leurs résultatsSCHRAW, G.The Journal of experimental education. 1997, Vol 65, Num 2, pp 135-146, issn 0022-0973Article

Early intervention with at-risk Hispanic students : Effectiveness of the Piacceleration program in developing Piagetian intellectual processes = Intervention précoce auprès d'élèves hispaniques à risquesRHODES, R. L; WHITTEN, J. D; COPELAND, E. P et al.The Journal of experimental education. 1997, Vol 65, Num 4, pp 318-328, issn 0022-0973Article

The effect of year-long instruction in mathematical problem solving on middle-school students' attitudes, beliefs, and abilities = L'effet d'une année d'enseignement, centrée sur la résolution de problèmes en mathématiques, sur les attitudes, les conceptions et les compétences d'élèves de secondaire premier cycleHIGGINS, K. M.The Journal of experimental education. 1997, Vol 66, Num 1, pp 5-28, issn 0022-0973Article

The effects of explicit-strategy and whole-language instruction on students' spelling ability = Les effets des méthodes d'enseignement sur l'aptitude en orthographe des élèvesBUTYNIEC-THOMAS, J; WOLOSHYN, V. E.The Journal of experimental education. 1997, Vol 65, Num 4, pp 293-302, issn 0022-0973Article

A case study of implementing a cooperative learning program in an inner-city school = L'implantation d'un programme d'apprentissage coopératif dans une école urbaineNATH, L. R; ROSS, S; SMITH, L et al.The Journal of experimental education. 1996, Vol 64, Num 2, pp 117-136, issn 0022-0973Article

  • Page / 19