Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

ti.\*:("The politics of teacher and administrator preparation and development: the quality controversy")

Results 1 to 8 of 8

  • Page / 1
Export

Selection :

  • and

The politics of teacher and administrator preparation and development: the quality controversyCOHEN-VOGEL, Lora; HERRINGTON, Carolyn D.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2005, Vol 19, Num 1, issn 0895-9048, 249 p.Serial Issue

Federal role in teacher quality: Redefinition or policy alignment? = Le rôle fédéral dans la qualité de l'enseignement : redéfinition ou alignement politique ?COHEN-VOGEL, Lora.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2005, Vol 19, Num 1, pp 18-43, issn 0895-9048, 26 p.Article

Decertifying the principalship: The politics of administrator preparation in Florida = Décertifier les chefs d'établissement : la politique de préparation des administrateurs en FlorideHERRINGTON, Carolyn D; WILLS, Barbara K.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2005, Vol 19, Num 1, pp 181-200, issn 0895-9048, 20 p.Article

An innovative look, a recalcitrant reality: The politics of principal preparation reform = Un regard novateur, une réalité autre : la politique de réforme de la formation des chefs d'établissementHESS, Frederick M; KELLY, Andrew P.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2005, Vol 19, Num 1, pp 155-180, issn 0895-9048, 26 p.Article

School-level politics and professional development: Traps in evaluating the quality of practicing teachers = Politique au niveau scolaire et développement professionnel : les pièges de l'évaluation de la qualité des praticiens de l'éducationCOOPER, Bruce S; EHRENSAL, Patricia A. L; BROMME, Matthew et al.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2005, Vol 19, Num 1, pp 112-125, issn 0895-9048, 14 p.Article

Enhancing commitment or tightening control: The function of teacher professional development in an era of accountability = Améliorer l'engagement ou resserrer le contrôle : la fonction du développement professionnel de l'enseignant à l'ère de la responsabilisationSMITH, Thomas M; ROWLEY, Kristie J.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2005, Vol 19, Num 1, pp 126-154, issn 0895-9048, 29 p.Article

Life in the fast track: How states seek to balance incentives and quality in alternative teacher certification programs = Comment les Etats cherchent à équilibrer la qualité des programmes de certification alternatifs des enseignants et les sources de motivation permettant de les attirerJOHNSON, Susan Moore; BIRKELAND, Sarah E; PESKE, Heather G et al.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2005, Vol 19, Num 1, pp 63-89, issn 0895-9048, 27 p.Article

Modeling creative and courageous school leadership through district-community-university partnerships = Modèle d'administration courageuse et créative à travers un partenariat multiple entre communauté, administration locale et universitéGOLDRING, Ellen; SIMS, Pearl.Educational policy (Los Altos, Calif.). 2005, Vol 19, Num 1, pp 223-249, issn 0895-9048, 27 p.Article

  • Page / 1