Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Travail par équipe")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 450

  • Page / 18
Export

Selection :

  • and

Quelques reflexions sur le travail en équipe et les soins palliatifs = Some reflections about palliative care and teamworkMONGEAU, Suzanne; FOUCAULT, Claudette.Frontières (Montréal). 2006, Vol 18, Num 2, pp 51-56, issn 1180-3479, 6 p.Article

L'habitus scientifique : Pierre bourdieu et l'intellectuel collectif = Scientific habitus: Pierre Bourdieu and the collective intelectualLENOIR, Remi.Regards sociologiques (Strasbourg). 2005, Num 30, pp 119-130, issn 1164-0871, 12 p.Article

The 1996 Mount Everest climbing disaster: The breakdown of learning in teams = Le désastre du Mont Everest en 1996: la panne d'apprentissage des équipesKAYES, D. Christopher.Human relations (New York, NY). 2004, Vol 57, Num 10, pp 1263-1284, issn 0018-7267, 22 p.Article

Neue Formen der Arbeitsorganisation. Plannung und Gestaltung von Gruppenarbeit = Les nouvelles formes d'organisation du travail. Planification et structuration du travail en équipesHALLER, E; GZIK, H; FRÖLICH, W et al.Zeitschrift für Arbeitswissenschaft. 1991, Vol 45, Num 2, pp 70-79Article

On the Determinants of Shift Work and Overtime Work : Evidence from German Establishment DataJIRJAHN, Uwe.British Journal of Industrial Relations. 2008, Vol 46, Num 1, pp 133-168, issn 0007-1080, 36 p.Article

Writing up an experiment cooperatively = Elaborer une expérience en coopérationWITTECK, Torsten; EILKS, Ingo.School science review. 2005, Vol 86, Num 317, pp 107-110, issn 0036-6811, 4 p.Article

The role of Discourse in group knowledge construction: A case study of engineering students = Le rôle de l'interaction verbale dans la construction de la connaissance en groupe : une étude de cas menée auprès d'étudiants en ingénierieKITTLESON, Julie M; SOUTHERLAND, Sherry A.Journal of research in science teaching. 2004, Vol 41, Num 3, pp 267-293, issn 0022-4308, 27 p.Article

Le travail coopératif en classe. Se faire aider, mais comment ? = Cooperative work in the classroom. Being helped, OK but how?OLSZEWSKA, Barbara.Communication et langages. 2004, Num 140, pp 83-96, issn 0336-1500, 14 p.Article

Teaching facilitation: A play in three acts = Un enseignement facilité : une pièce en trois actesDE JANASZ, Suzanne C.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2001, Vol 25, Num 6, issn 1052-5629, 630, 685-712 [29 p.]Article

Growing the tree of teacher knowledge : Ten years of learning to teach elementary science = Faire pousser l'arbre de la connaissance de l'enseignant : 10 années d'apprentissage de l'enseignement de la science dans le primaireMULHOLLAND, Judith; WALLACE, John.Journal of research in science teaching. 2005, Vol 42, Num 7, pp 767-790, issn 0022-4308, 24 p.Article

Learning to manage intergroup dynamics in changing task environments: An experiential exercise = Apprendre à gérer les dynamiques intergroupes dans des environnements à tâches évolutives : un exercice basé sur l'expérienceHUNSAKER, Phillip L.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2004, Vol 28, Num 6, pp 790-805, issn 1052-5629, 16 p.Article

Teleworking and collaborative work environments in translation trainingOLVERA-LOBO, María Dolores; ROBINSON, Bryan; SENSO, José A et al.Babel (Bonn). 2009, Vol 55, Num 2, pp 165-180, issn 0521-9744, 16 p.Article

Team effectiveness in China : Cooperative conflict for relationship building = Conflit coopératif pour la construction de la relationTJOSVOLD, Dean; POON, Margaret; YU, Zi-You et al.Human relations (New York, NY). 2005, Vol 58, Num 3, pp 341-367, issn 0018-7267, 27 p.Article

« Moins on parle de Km et mieux ça marche... » : Le Km à l'heure du business ? = The less we speak about Km, the better it worksTRANCHART, Philippe.Entreprises formation. 2005, Num 147, pp 20-21, issn 0765-5762, 2 p.Article

Individualism/collectivism, perceived task interdependence and teamwork attitudes among Irish blue-collar employees: A test of the main and moderating effects = Individualisme/collectivisme, interdépendance de la tâche perçue et attitudes de l'équipe de travail parmi les ouvriers irlandaisRAMAMOORTHY, Nagarajan; FLOOD, Patrick C.Human relations (New York, NY). 2004, Vol 57, Num 3, pp 347-366, issn 0018-7267, 20 p.Article

Target-based teamworking: Groups, work and interdependence in the UK civil service = Groupes, travail et interdépendance dans la fonction publique britanniquePROCTER, Stephen; CURRIE, Graeme.Human relations (New York, NY). 2004, Vol 57, Num 12, pp 1547-1572, issn 0018-7267, 26 p.Article

Exploring student perceptions of group interaction and class satisfaction in the web-enhanced classroom = Recherche sur les perceptions des étudiants concernant l'interaction de groupe et la satisfaction en classe dans le cadre d'un cours utilisant l'InternetDRIVER, Michaela.The Internet and higher education. 2002, Vol 5, Num 1, pp 35-45, issn 1096-7516, 11 p.Article

Contenus et répartition des échanges entre élèves de première année du primaire au cours de tâches d'écriture réalisées en dyadeLAVOIE, Natalie; LEVESQUE, Jean-Yves; LAROUI, Rkia et al.The Canadian journal of applied linguistics. 2008, Vol 11, Num 3, pp 215-236, issn 1481-868X, 22 p.Article

Transforming management fashions into praxis : Action research project in AutoPartsROLFSEN, Monica; KNUTSTAD, Gaute.Action research (Print). 2007, Vol 5, Num 4, pp 341-357, issn 1476-7503, 17 p.Article

Is the team all right? Diversity and teacher education = Diversité et formation des enseignantsLADSON-BILLINGS, Gloria J.Journal of teacher education. 2005, Vol 56, Num 3, pp 229-234, issn 0022-4871, 6 p.Article

A longitudinal study of the influence of shop floor work teams on expressions of 'us' and 'them' = Etude longitudinale du discours rhétorique managérialCOUPLAND, Christine; BLYTON, Paul; BACON, Nicholas et al.Human relations (New York, NY). 2005, Vol 58, Num 8, pp 1055-1081, issn 0018-7267, 27 p.Article

The ecollaborative: Teaching sustainability through critical pedagogy = L'écollaboration : enseigner le développement durable par la pédagogie critiqueWELSH, M. Ann; MURRAY, Dale L.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2003, Vol 27, Num 2, pp 220-235, issn 1052-5629, 16 p.Article

Evaluating the implications of complex interprofessional education for improvements in collaborative practice: a multidimensional model = Evaluer les implications résultant d'une éducation interprofessionnelle complexe pour améliorer la pratique collaborative : un modèle multidimensionnelDE BERE, Samantha Regan.British educational research journal. 2003, Vol 29, Num 1, pp 105-124, issn 0141-1926, 20 p.Article

Using diverse Professional teams and a Graduate Qualities framework to develop generic skills within a Commerce degree = Utiliser des équipes de professionnels hétérogènes et une représentation des qualités nécessaires à l'obtention du diplôme pour développer des compétences de base dans le cadre d'un diplôme de commerceMEDLIN, John; GRAVES, Christopher; MCGOWAN, Sue et al.Innovations in education and teaching international (Print). 2003, Vol 40, Num 1, pp 61-77, issn 1470-3297, 17 p.Article

Health promotion projects : skill and attitude learning for medical students = Projets de promotion de la santé: compétence et attitude d'apprentissage pour les étudiants en médecineJONES, K. V; HSU-HAGE, B. H.-H.Medical education (Oxford. Print). 1999, Vol 33, Num 8, pp 585-591, issn 0308-0110Article

  • Page / 18