Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Travail par équipe")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 689

  • Page / 28

Export

Selection :

  • and

Quelques reflexions sur le travail en équipe et les soins palliatifs = Some reflections about palliative care and teamworkMONGEAU, Suzanne; FOUCAULT, Claudette.Frontières (Montréal). 2006, Vol 18, Num 2, pp 51-56, issn 1180-3479, 6 p.Article

L'habitus scientifique : Pierre bourdieu et l'intellectuel collectif = Scientific habitus: Pierre Bourdieu and the collective intelectualLENOIR, Remi.Regards sociologiques (Strasbourg). 2005, Num 30, pp 119-130, issn 1164-0871, 12 p.Article

The 1996 Mount Everest climbing disaster: The breakdown of learning in teams = Le désastre du Mont Everest en 1996: la panne d'apprentissage des équipesKAYES, D. Christopher.Human relations (New York, NY). 2004, Vol 57, Num 10, pp 1263-1284, issn 0018-7267, 22 p.Article

Neue Formen der Arbeitsorganisation. Plannung und Gestaltung von Gruppenarbeit = Les nouvelles formes d'organisation du travail. Planification et structuration du travail en équipesHALLER, E; GZIK, H; FRÖLICH, W et al.Zeitschrift für Arbeitswissenschaft. 1991, Vol 45, Num 2, pp 70-79Article

On the Determinants of Shift Work and Overtime Work : Evidence from German Establishment DataJIRJAHN, Uwe.British Journal of Industrial Relations. 2008, Vol 46, Num 1, pp 133-168, issn 0007-1080, 36 p.Article

Writing up an experiment cooperatively = Elaborer une expérience en coopérationWITTECK, Torsten; EILKS, Ingo.School science review. 2005, Vol 86, Num 317, pp 107-110, issn 0036-6811, 4 p.Article

The role of Discourse in group knowledge construction: A case study of engineering students = Le rôle de l'interaction verbale dans la construction de la connaissance en groupe : une étude de cas menée auprès d'étudiants en ingénierieKITTLESON, Julie M; SOUTHERLAND, Sherry A.Journal of research in science teaching. 2004, Vol 41, Num 3, pp 267-293, issn 0022-4308, 27 p.Article

Le travail coopératif en classe. Se faire aider, mais comment ? = Cooperative work in the classroom. Being helped, OK but how?OLSZEWSKA, Barbara.Communication et langages. 2004, Num 140, pp 83-96, issn 0336-1500, 14 p.Article

Teaching facilitation: A play in three acts = Un enseignement facilité : une pièce en trois actesDE JANASZ, Suzanne C.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2001, Vol 25, Num 6, issn 1052-5629, 630, 685-712 [29 p.]Article

Growing the tree of teacher knowledge : Ten years of learning to teach elementary science = Faire pousser l'arbre de la connaissance de l'enseignant : 10 années d'apprentissage de l'enseignement de la science dans le primaireMULHOLLAND, Judith; WALLACE, John.Journal of research in science teaching. 2005, Vol 42, Num 7, pp 767-790, issn 0022-4308, 24 p.Article

Learning to manage intergroup dynamics in changing task environments: An experiential exercise = Apprendre à gérer les dynamiques intergroupes dans des environnements à tâches évolutives : un exercice basé sur l'expérienceHUNSAKER, Phillip L.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2004, Vol 28, Num 6, pp 790-805, issn 1052-5629, 16 p.Article

Tuning into the music of groups: A metaphor for team-based learning in management education = Accorder ses violons en groupe : une métaphore du travail par équipe dans le cadre de l'enseignement de la gestionFAIRFIELD, Kent D; LONDON, Michael B.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2003, Vol 27, Num 6, pp 654-672, issn 1052-5629, 19 p.Article

Teaching teams to be teams: An exercise using the Myers-Briggs® type indicator and the five-factor personality traits = Apprendre aux équipes à être des équipes : un exercice faisant appel à l'indicateur Myers-Briggs et aux cinq traits de caractèreCLINEBELL, Sharon; STECHER, Mary.Journal of management education (Newbury Park, Calif.). 2003, Vol 27, Num 3, pp 362-383, issn 1052-5629, 22 p.Article

Ethnicity at work report on a quasi-experiment = L'ethnicité dans un rapport de travail sur une quasi-expérienceMEERMAN, Martha; VAN IJSSEL, Marike; VAN DER VLIST, Rene et al.The Netherlands journal of social sciences. 2000, Vol 36, Num 2, pp 211-229, issn 0924-1477, 241 [20 p.]Article

Teleworking and collaborative work environments in translation trainingOLVERA-LOBO, María Dolores; ROBINSON, Bryan; SENSO, José A et al.Babel (Bonn). 2009, Vol 55, Num 2, pp 165-180, issn 0521-9744, 16 p.Article

Team effectiveness in China : Cooperative conflict for relationship building = Conflit coopératif pour la construction de la relationTJOSVOLD, Dean; POON, Margaret; YU, Zi-You et al.Human relations (New York, NY). 2005, Vol 58, Num 3, pp 341-367, issn 0018-7267, 27 p.Article

« Moins on parle de Km et mieux ça marche... » : Le Km à l'heure du business ? = The less we speak about Km, the better it worksTRANCHART, Philippe.Entreprises formation. 2005, Num 147, pp 20-21, issn 0765-5762, 2 p.Article

Individualism/collectivism, perceived task interdependence and teamwork attitudes among Irish blue-collar employees: A test of the main and moderating effects = Individualisme/collectivisme, interdépendance de la tâche perçue et attitudes de l'équipe de travail parmi les ouvriers irlandaisRAMAMOORTHY, Nagarajan; FLOOD, Patrick C.Human relations (New York, NY). 2004, Vol 57, Num 3, pp 347-366, issn 0018-7267, 20 p.Article

Target-based teamworking: Groups, work and interdependence in the UK civil service = Groupes, travail et interdépendance dans la fonction publique britanniquePROCTER, Stephen; CURRIE, Graeme.Human relations (New York, NY). 2004, Vol 57, Num 12, pp 1547-1572, issn 0018-7267, 26 p.Article

Exploring student perceptions of group interaction and class satisfaction in the web-enhanced classroom = Recherche sur les perceptions des étudiants concernant l'interaction de groupe et la satisfaction en classe dans le cadre d'un cours utilisant l'InternetDRIVER, Michaela.The Internet and higher education. 2002, Vol 5, Num 1, pp 35-45, issn 1096-7516, 11 p.Article

Leadership in a multiprofessional context = Le commandement dans un contexte multi-professionnelHORDER, J.Medical education (Oxford. Print). 2000, Vol 34, Num 3, pp 203-205, issn 0308-0110Article

Innovazione tecnologico-organizzativa, gruppi di lavoro e formazione. Risultati di ricerca e ipotesi di lavoro per l'intervento istituzionale = Innovation technologico-organisationnelle, groupes de travail et formation. Résultats de recherche et hypothèses de travail pour une intervention institutionnelleBRESCIANI, P. G.Studi Organizzativi. 1991, Vol 22, Num 1, pp 89-107Article

Contenus et répartition des échanges entre élèves de première année du primaire au cours de tâches d'écriture réalisées en dyadeLAVOIE, Natalie; LEVESQUE, Jean-Yves; LAROUI, Rkia et al.The Canadian journal of applied linguistics. 2008, Vol 11, Num 3, pp 215-236, issn 1481-868X, 22 p.Article

Transforming management fashions into praxis : Action research project in AutoPartsROLFSEN, Monica; KNUTSTAD, Gaute.Action research (Print). 2007, Vol 5, Num 4, pp 341-357, issn 1476-7503, 17 p.Article

Is the team all right? Diversity and teacher education = Diversité et formation des enseignantsLADSON-BILLINGS, Gloria J.Journal of teacher education. 2005, Vol 56, Num 3, pp 229-234, issn 0022-4871, 6 p.Article

  • Page / 28