Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("UNIVERSITE-OUVERTE")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 70

  • Page / 3
Export

Selection :

  • and

Changing missions. The role of open university education in the field of higher education in finlandHALTTUNEN, Nina.Scandinavian journal of educational research. 2006, Vol 50, Num 5, pp 503-517, issn 0031-3831, 15 p.Article

Opening the book: developing e-book resources at the Open University Library : E-Content: Electronic books and journalsRODGERS, Christine Love.VINE. Very informal newsletter on library automation. 2001, Num 125, pp 12-17, issn 0305-5728Article

The evolutionary design of a Knowledge Network to support knowledge management and sharing for lifelong learning = La création évolutive d'un réseau de connaissances, une aide au partage et à la gestion de la connaissance dans le cadre de l'apprentissage tout au long de la vieMCANDREW, Patrick; CLOW, Doug; TAYLOR, Josie et al.British journal of educational technology. 2004, Vol 35, Num 6, pp 739-746, issn 0007-1013, 8 p.Article

Direct and indirect effects of online learning on distance education = Les effets directs et les effets indirects de l'apprentissage en ligne sur l'enseignement à distanceSHIN, Namin; CHAN, Jason K. Y.British journal of educational technology. 2004, Vol 35, Num 3, pp 275-288, issn 0007-1013, 14 p.Article

L'Université du temps libre, en Essonne : L'emploi et la formation des salariés seniors = The Free Time University in EssonneFONTAINE, Daniel.Actualité de la formation permanente (Paris-la-Défense). 2004, Num 189, pp 54-56, issn 0397-331X, 3 p.Article

Attending to form and meaning : the experience of adult distance learners of French, German and Spanish = S'occuper de la forme et du fond : l'expérience des apprenants adultes dans le cadre d'un enseignement à distance en français, allemand et espagnolMURPHY, Linda.Language teaching research. 2005, Vol 9, Num 3, pp 295-317, issn 1362-1688, 23 p.Article

Les spécificités du tutorat à distance à l'Open University : enseigner les langues avec Lyceum = How to characterize distant tutoring at The Open University: teaching languages with LyceumVETTER, Anna.ALSIC. Apprentissage des langues et systèmes d'information et de communication. 2004, Vol 7, pp 107-129, issn 1286-4986, 23 p.Article

Mirror, mirror, on my screen... Exploring online reflections = Recherche sur des réflexions portant sur une formation professionnelle en ligneSALMON, Gilly.British journal of educational technology. 2002, Vol 33, Num 4, pp 379-391, issn 0007-1013Article

Lifelong learning and power relations and structure = Education permanente, pouvoir et organisationKOGAN, Maurice.European journal of education. 2001, Vol 36, Num 3, pp 351-360, issn 0141-8211Article

Lifelong learning in German Universities = L'éducation permanente dans les universités allemandesKEHM, Barbara; LISCHKA, Irene.European journal of education. 2001, Vol 36, Num 3, pp 305-316, issn 0141-8211Article

Does an access course really open doors? = Les cours des universités ouvertes ouvrent-ils vraiment des portes?INMAN, J.Innovations in education and training international. 1999, Vol 36, Num 3, pp 244-255, issn 1355-8005Article

Le stage de communication : objectifs et rayonnement = The communication training: objectives and futur perspectivesMARCHAND, J.Les Cahiers de l'Université sportive d'été. 1997, Num 11, pp 51-54, issn 0298-7201Conference Paper

A Comparative Study of Open Universities in Thailand and IndonesiaWILSON, D. N.Canadian and international education. 1990, Vol 19, Num 2, pp 61-88, issn 0315-1409Article

Lifelong learning in Greek Universities : Policies, practices and prospects = L'éducation permanente dans les universités grecques : politiques, pratiques et perspectivesKOKOSALAKIS, Nikos.European journal of education. 2001, Vol 36, Num 3, pp 329-339, issn 0141-8211Article

The Business Café Project : viewing to browsing? = Le projet Business CaféSALMON, Gilly.British journal of educational technology. 2001, Vol 32, Num 1, pp 91-104, issn 0007-1013Article

Have i learnt it? Evaluating skills for resource-based study using electronic resources = Est-ce que j'ai appris ça ? Evaluer les compétences pour une étude basé sur la documentation en utilisant des informations électroniquesMACDONALD, Janet; HEAP, Nick; MASON, Robin et al.British journal of educational technology. 2001, Vol 32, Num 4, pp 419-433, issn 0007-1013Article

Mise en oeuvre d'un service Internet commun aux universités ouvertes en Finlande = The creation of a common Internet service for Finnish open universitiesKORTELAINEN, Terttu; RASINKANGAS, Päivi.Gestion de l'enseignement supérieur. 2001, Vol 13, Num 3, pp 93-107, issn 1013-8501Article

The UK : the home of the lifelong learning university? = Le Royaume-Uni : le pays de l'éducation permanente à l'université ?HENKEL, Mary.European journal of education. 2001, Vol 36, Num 3, pp 277-289, issn 0141-8211Article

Finlande: Université virtuelle et ouverte d'Helsinki : Formation Via internet: expériences européennes = The virtual and open university of Helsinki, FinlandActualité de la formation permanente (Paris-la-Défense). 2001, Num 174, pp 46-49, issn 0397-331XArticle

Vers une méthodologie de l'aspect pédagogique de la future université ouverte en Grece = Towards a Methodology of the Pedagogical View of the Future Open University in GreeceGUINOU, E.Dōdōnē - Panepistemio Ioanninon. Thema Filosofias Paidagōgikēs kai Psuhologias. 1994, pp 173-183, issn 1105-7068Article

La transmission efficace des compétences via Internet : exemple pratique = An efficient transmission of skills via the Internet: a practical exampleCANIËLS, Marjolein C. J.Formation professionnelle (Luxembourg). 2005, Num 34, pp 44-52, issn 0378-5092, 9 p.Article

E-portfolios: an assessment tool for online courses = Portfolios électroniques : un outil d'évaluation pour les cours en ligneMASON, Robin; PEGLER, Chris; WELLER, Martin et al.British journal of educational technology. 2004, Vol 35, Num 6, pp 717-727, issn 0007-1013, 11 p.Article

Concepts of knowledge and their organisation in universities = Les conceptions de la connaissance et leur organisation dans les universitésASKLING, Berit; HENKEL, Mary; KEHM, Barbara et al.European journal of education. 2001, Vol 36, Num 3, pp 341-350, issn 0141-8211Article

Comparing Web, Correspondence and Lecture versions of a second-year non-major Biology course = Comparaison de versions magistrales, via internet et par correspondance d'un cours de biologie de deuxième année pour non-spécialistesCOLLINS, M.British journal of educational technology. 2000, Vol 31, Num 1, pp 21-27, issn 0007-1013Article

The design of the Virtual company : Synergism of learning and working in a networked environment = La création d'une compagnie virtuelle : synergie de l'apprentissage et du travail dans un environnement en réseauWESTERA, W; SLOEP, P. B; GERRISSEN, J. F et al.Innovations in education and training international. 2000, Vol 37, Num 1, pp 23-33, issn 1355-8005Article

  • Page / 3