Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("Upper Secondary")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 254

  • Page / 11

Export

Selection :

  • and

Le choix de l'établissement scolaire : le cas des lycées parisiensBALLION, R; OEUVRARD, F.Education et Formations. Etudes et Documents. 1991, Num 29, pp 27-41, 69, 71Article

Introspection and Intentionality in Advanced Second-Language AcquisitionLENNON, P.Language Learning. 1989, Vol 39, Num 3, pp 375-396Article

Rethinking science literacy : Enhancing communication and participation in school science through affirmational dialogue journal writing = Repenser la compréhension scientifique: améliorer la communication et la participation dans les cours de science à travers l'écriture affirmative d'un journal de dialogueHANRAHAN, M.Journal of research in science teaching. 1999, Vol 36, Num 6, pp 699-717, issn 0022-4308Article

Upper high school students' understanding of electromagnetism = La compréhension de l'électro-magnétisme par les élèves de second cycle du secondaireSAGLAM, Murat; MILLAR, Robin.International journal of science education. 2006, Vol 28, Num 5, pp 543-566, issn 0950-0693, 24 p.Article

Observations de la langue dans des activités de correction au lycée = Language observation in correcting activities at secondary levelCORDARY, Noëlle.Pratiques (Metz). 2005, Num 125-26, pp 188-204, issn 0338-2389, 17 p., 254 [17 p.]Article

Students' understanding of acid, base and salt reactions in qualitative analysis = La compréhension par les élèves du concept de réaction acide, basique et salée au cours d'une analyse qualitativeTAN, Kim-Chwee Daniel; GOH, Ngoh-Khang; CHIA, Lian-Sai et al.School science review. 2003, Vol 84, Num 308, pp 89-95, issn 0036-6811, 7 p.Article

De l'éducation technologique dans les lycées d'enseignement général = About technological education in comprehensive high-schoolsRAK, Ignace.L' Enseignement technique. 2003, Num 197, pp 15-16, issn 0184-6906, 2 p.Article

Internet Use in a Senior High school: A case study = L'utilisation de l'Internet dans le deuxième cycle du secondaire : une étude de casHSU, Ying-Shao; CHENG, Yeong-Jing; CHIOU, Guey-Fa et al.Innovations in education and teaching international (Print). 2003, Vol 40, Num 4, pp 356-368, issn 1470-3297, 13 p.Article

Astronomie et travail personnel encadré au lycée = Astronomy and supervised personal work in high-schoolSAGOT, Michèle; FOSSAERT, Daniel.Aster. 2003, Num 36, pp 169-184, issn 0297-9373, 16 p.Article

L'aide individualisée en seconde : Mise en route et premiers effets d'une innovation pédagogique = Individual coaching during the first year of lycée. Initiation and first trials of a teaching innovationDANNER, Magali; DURU-BELLAT, Marie; LE-BASTARD, Séverine et al.Education et formations. 2001, Num 60, pp 55-65, issn 0294-0868, 82, 84-86 [15 p.]Article

Appel aux professeurs de philosophieHOUARO, J.Raison présente. 1991, Num 98, pp 105-107, issn 0033-9075Article

Commentary : Improving Instructional Text : Some Lessons LearnedGRAVES, M. F; PRENN, M. C; EARLE, J et al.Reading research quarterly. 1991, Vol 26, Num 2, pp 110-122, issn 0034-0553Article

Introduction du système à options à l'école secondaire supérieure et quelques incidences sur les attitudes des élèvesGUBLER, E.Bildungsforschung und Bildungspraxis. 1991, Vol 13, Num 3, pp 327-345, issn 0252-9955Article

Designing and evaluating short teaching interventions about the epistemology of science in high school classrooms = Conception et évaluation de courtes interventions d'enseignement au sujet de l'épistémologie de la science dans les classes de lycéeLEACH, John; HIND, Andy; RYDER, Jim et al.Science education (Saleem, Mass.). 2003, Vol 87, Num 6, pp 831-848, issn 0036-8326, 18 p.Article

Genetic engineering: a matter that requires further refinement in Spanish secondary school textbooks = Ingénierie génétique : une question qui requiert davantage de perfectionnement dans les manuels scolaires du secondaire espagnolMARTINEZ-GRACIA, M. V; GIL-QUILEZ, M. J; OSADA, J et al.International journal of science education. 2003, Vol 25, Num 9, pp 1147-1168, issn 0950-0693, 22 p.Article

Les lycéens. Problèmes de société, questions de recherche = Secondary school students. Social problems, research issuesBOYER, Régine; CORIDIAN, Charles.Perspectives documentaires en éducation. 2001, Num 54, pp 59-63, issn 1148-4519, 5 p.Article

A Pre-Test. The Understanding and the Interpretation of Chemical Symbols and Molecular Formulae by Pre-Entry Science (PESC) Students at the University of BotswanaHINES, C.School science review. 1992, Vol 73, Num 265, pp 96-98, issn 0036-6811Article

Les conduites déviantes des lycéens et l'éducation à la citoyenneté = Highschool pupils' misbehaviour and civic educationBALLION, R.Ville école intégration (Imprimé). 1999, Num 118, pp 144-160, issn 1288-6742Article

Total solar eclipse : a Caribbean adventure = L'éclipse totale de soleil : une expérience aux CaraïbesGREEN, S; TUNSTALL, L; TUNSTALL, N et al.School science review. 1999, Vol 80, Num 292, pp 49-56, issn 0036-6811Article

Concept Mapping and Misconceptions : A Study of High-School Students' Understandings of Acids and BasesROSS, B; MUNBY, H.International journal of science education. 1991, Vol 13, Num 1, pp 11-23, issn 0950-0693Article

L'école et l'entrepriseDESHAYES, J; THOMAS, G.Administration et éducation (Paris). 1991, Num 50, pp 31-41, issn 0222-674XArticle

Une expérience de transition Première-TerminaleLALOY, E.L' Enseignement philosophique. 1991, Vol 41, Num 6, pp 49-57, issn 0986-1653Article

Attributions of Female and Male Adolescents for Real-Life Failure ExperiencesFARMER, H. S; VISPOEL, W. P.The Journal of experimental education. 1990, Vol 58, Num 2, pp 127-140, issn 0022-0973Article

Réécriture et écriture d'invention : l'exemple de la fable = Rewriting and inventive writing: the example of the fableLE GOFF, Francois.Pratiques (Metz). 2005, Num 127-28, issn 0338-2389, 28 p., 183-208, 253-254 [28 p.]Article

Regards inter-culturels synchroniques et diachroniques : la littérature de langue portugaise en classe de Terminale LV3 : La littérature = Synchronic and diachronic Inter-cultural overviews: Portuguese literature in LV3 high-schoolLEVECOT, Agnès.Les Langues modernes. 2005, Vol 99, Num 2, pp 45-50, issn 0023-8376, 6 p.Article

  • Page / 11