Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("VIRAGE")

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 328

  • Page / 14
Export

Selection :

  • and

HORIZONTALE LINIENFUEHRUNG. ENTWURF VON WENDELINIEN = TRACE DE ROUTES HORIZONTALES. PROJET DE VIRAGESLINDENMANN HP.1976; STRASSE U. VERKEHR; SCHWEIZ; DA. 1976; VOL. 62; NO 4; PP. 146-148; BIBL. 1REF.Article

COMMANDE OPTIMALE DU VIRAGE (CHANGEMENT DE DIRECTION) DE L'AUTOMOBILEKAGAN VG; KOGAN EA; TITOV GI et al.1974; IZVEST. VYSSH. UCHEBN. ZAVED., MASH.-STR.; S.S.S.R.; DA. 1974; NO 12; PP. 82-86; BIBL. 3 REF.Article

DIFFERENTIAL-TURN MANEUVERING.KELLEY HJ.1975; IN: INT. FED. AUTOM. CONTROL. WORLD CONGR. 6. PROC.; BOSTON, CAMBRIDGE, MASS.; 1975; PITTSBURGH, PA.; INSTRUM. SOC. AM.; DA. 1975; VOL. 1; PP. 23.3.1-23.3.4; BIBL. 10 REF.Conference Paper

ETUDE DE LA STABILITE DU RAYON DE BRAQUAGE D'UN VEHICULE A CHENILLES AVEC TRANSMISSION HYDROVOLUMETRIQUEANTONOV VM; LOVTSOV YU I.1975; IZVEST. VYSSH. UCHEBN. ZAVED., MASH.-STR.; S.S.S.R.; DA. 1975; NO 3; PP. 126-129; BIBL. 2 REF.Article

SUR LE VIRAGE D'UN SYSTEME NAVIRE-REMORQUEURSENG TEE LIM.1975; J. SOC. NAV. ARCHITECTS JAP.; JAP.; DA. 1975; VOL. 138; PP. 188-195; ABS. ANGL.; BIBL. 6 REF.Article

ZUR ANORDNUNG DER VERBREITERUNG BEI STRASSEN OHNE UBERGANGSBOGEN = CONFIGURATION DE L'ELARGISSEMENT DES ROUTES SANS COURBE DE RACCORDEMENTLITZKA J.1974; OSTERR. INGR-Z.; OSTERR.; DA. 1974; VOL. 17; NO 11; PP. 388-393; BIBL. 8 REF.Article

ZUM SCHLEUDERN VON KRAFTFAHRZEUGEN BEI ZU SCHNELLER KURVENFAHRT. = DERAPAGE DES VEHICULES PAR CONDUITE TROP RAPIDE DANS LES COURBESROMPE K.1975; DTSCHE KRAFTFAHRTFORSCH. STRASSENVERKEHRSTECH.; DTSCH.; DA. 1975; NO 249; PP. 1-42; ABS. ANGL.; BIBL. 17 REF.; ISBN 3181202495Serial Issue

TIRE CORNERING PROPERTIESBERGMAN W; CLEMETT HR.1975; TIRE SCI. TECHNOL.; U.S.A.; DA. 1975; VOL. 3; NO 3; PP. 135-163; BIBL. 2P.1/2Article

UNDERSTANDING TIRE INTERMIX THROUGH THE CORNERING COMPLIANCE CONCEPTLEFFERT RL; RIEDE PM; RASMUSSEN RE et al.1974; S.A.E. TRANS.; U.S.A.; DA. 1974; VOL. 83; NO PART. 4; PP. 3361-3370; BIBL. 15REF.Article

MANEUVERING SAFETY OF LARGE TANKERS: STOPPING, TURNING, AND SPEED SELECTIONCRANE CL JR.1973; SOC. NAV. ARCHITECTS MAR. ENGRS, TRANS.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 81; PP. 213-242; BIBL. 23 REF.Article

GENERAL MOTORS PROVING GROUND TIRE CORNERING TEST VEHICLECORTESE AD; ROCKAFELLOW CS.1971; S.A.E. TRANS.; U.S.A.; DA. 1971; VOL. 80; NO PART. 1; PP. 340-347; BIBL. 2 REF.Serial Issue

VEHICULAR PATHS ON AN UNSPIRALLED CURVE; A CASE STUDYPOLUS A; MAHALEL D; CRAUS J et al.1982; CIVIL ENGINEERING FOR PRACTICING AND DESIGN ENGINEERS; ISSN 0277-3775; USA; DA. 1982; VOL. 1; NO 5-6; PP. 515-524; BIBL. 8 REF.Article

DETERMINING AND LOCATING CURVE SPEED SIGNS.ANAGNOS PN.1977; PUBLIC WORKS; U.S.A.; DA. 1977; VOL. 108; NO 7; PP. 67Article

THE CASE OF THE LEFT-HAND BEND.STEWART D.1977; HIGHWAY ENGR, TRANSPORT-TOPICS; G.B.; DA. 1977; VOL. 24; NO 6; PP. 12-17Article

PROBLEME CINEMATIQUE DU VIRAGE OPTIMAL AVEC DES CONTRAINTES ARBITRAIRES SUR LES MOMENTS DE LA FONCTION DE COMMANDEBRANETS VN; DEMIDOVICH OB.1977; IZVEST. AKAD. NAUK S.S.S.R., MEKH. TVERD. TELA; S.S.S.R.; DA. 1977; NO 4; PP. 102-106; BIBL. 2 REF.Article

Improving steep bends as hairpin curves on mountainous roads = Amélioration des virages raides par des virages en épingle à cheveux sur les routes de montagneROY, B. K.Journal of transportation engineering. 1990, Vol 116, Num 5, pp 667-682, issn 0733-947X, 16 p.Article

MINIMUM-TIME 180O TURNS OF AIRCRAFT = VIRAGES DE 180O D'UN AVION EN TEMPS MINIMUMWELL KH; BERGER E.1982; J. OPTIM. THEORY APPL.; ISSN 0022-3239; USA; DA. 1982; VOL. 38; NO 1; PP. 83-96; BIBL. 8 REF.Article

DIE STRECKENGESCHWINDIGKEIT AUF LANDSTRASSEN - EIN MASS ZUR WERTUNG DER STRECKENCHARAKTERISTIK = LA VITESSE SUR LES SECTIONS DE ROUTES NATIONALES - UNE GRANDEUR POUR EVALUER LES CARACTERISTIQUES DES SECTIONSKRUSE W.1982; WISSENSCHAFTL. Z.-HOCHSCH. WERKEHRSWES. "FRIEDRICH LIST" DRESD.; ISSN 0323-3936; DDR; DA. 1982; VOL. 29; NO 2; PP. 203-210; BIBL. 4 REF.Article

PRECISION DES TRAVAUX DE BORNAGE DANS LA CONSTRUCTION DES ROUTESBELYATYNSKIJ AA; PEN'KOV VA.1980; IZV. VYSS. UCEBN. ZAVED., STROIT. ARHIT.; ISSN 0536-1052; SUN; DA. 1980; NO 12; PP. 121-125; BIBL. 8 REF.Article

GESCHWINDIGKEITSVERHALTEN BEI GEFAHRENZEICHEN, IN KURVEN UND AN STELLEN MIT GESCHWINDIGKEITSBESCHRAENKUNG = COMPORTEMENT QUANT A LA VITESSE EN CAS DE SIGNAUX DE DANGER DANS LES VIRAGES ET AUX ENDROITS A LIMITATION DE VITESSEKREBS HG; DAMIANOFF N.1983; FORSCHUNG STRASSENBAU UND STRASSENVERKEHRSTECHNIK; ISSN 0344-0788; DEU; DA. 1983; NO 380; 113 P.; ABS. ENG/FRE; BIBL. 2 P.Serial Issue

OBSERVATIONS ON PERCEIVED CHANGES IN AIRCRAFT ATTITUDE ATTENDING HEAD MOVEMENTS MADE IN A 2-G BANK AND TURN = OBSERVATIONS DE LA PERCEPTION DES MOUVEMENTS DE LA TETE QUI ACCOMPAGNENT LE MOUVEMENT DE L'AVION DANS UN VIRAGE SUR L'AILE A 2GGILSON RD; GUEDRY FE JR; HIXSON WC et al.1973; AEROSPACE MED.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 44; NO 1; PP. 90-92Serial Issue

INFLUENCE DE LA CONVERGENCE DES ROUES D'UN VEHICULE SUR LA RESISTANCE AU VIRAGE ET L'USURE DES PNEUSKNOROZ VI; STEPANOV VV.1980; KAUCUK REZINA; ISSN 0022-9466; SUN; DA. 1980; NO 10; PP. 49-50; BIBL. 2 REF.Article

STUDY ON STEERABILITY OF TRACKED VEHICLES. I. ANALYSIS OF UNIFORM TURNING MOTION.KITANO M; JYOZAKI H.1975; MEM. DEF. ACAD.; JAP.; DA. 1975; VOL. 15; NO 4; PP. 161-174; BIBL. 4 REF.Article

INFLUENCE SUR LE TRAFIC ROUTIER DES PANNEAUX VITESSE RECOMMANDEETOROK M.1975; KOEZLEKEDESTUDOM. SZEMLE; MAGYAR.; DA. 1975; VOL. 25; NO 10; PP. 460-465; ABS. RUSSE ALLEM. FR. ANGL.; BIBL. 4REF.Article

DRIVER EYE-HEIGHT TRENDS AND SIGHT DISTANCE ON VERTICAL CURVESFARBER EI.1982; TRANSPORTATION RESEARCH RECORD; ISSN 0361-1981; USA; DA. 1982; NO 855; PP. 27-33; BIBL. 7 REF.Article

  • Page / 14