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APPLICATION OF GEOMETRIC DECOUPLING THEORY TO SYNTHESIS OF AIRCRAFT LATERAL CONTROL SYSTEMS = APPLICATION DE LA THEORIE DU DECOUPLAGE GEOMETRIQUE A LA SYNTHESE DE SYSTEMES DE CONTROLE LATERAL D'AVIONSCLIFF EM; LUTZE FH.1972; J. AIRCR.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 9; NO 11; PP. 770-776; BIBL. 15 REF.Serial Issue

OPTIMAL DOLPHIN SOARING AS A VARIATIONAL PROBLEMARHO R.1972; ACTA POLYTECH. SCAND., MECH. ENGNG; SUEDE; DA. 1972; NO 68; PP. 1-17; BIBL. 5 REF.Serial Issue

CHOICES FOR THE FUTURE: AN INDUSTRY VIEWPOINT ON PROTOTYPING = CHOIX POUR LE FUTUR: POINT DE VUE DE L'INDUSTRIE SUR L'UTILISATION DES PROTOTYPESALTIS HD.1972; IN: SOC. AUTOMOT. ENG. NATL. AEROSP. ENG. MANUF. MEET.; SAN DIEGO, CALIF.; 1972; NEW YORK; SOC. AUTOMOT. ENG.; DA. 1972; VOL. 848; PP. 1-6Conference Paper

PERTURBATION METHODS IN ATMOSPHERIC FLIGHT MECHANICS = METHODES DE PERTURBATIONS EN MECANIQUE DU VOL ATMOSPHERIQUEZIPFEL PH.sdIN: AIAA 2ND ATMOS. FLIGHT MECH. CONF. PALO ALTO, CALIF., 1972; S.L.; AM. INST. AERONAUT. ASTRONAUT.; DA. S.D.; PP. 1-10; BIBL. 5 REF.Conference Paper

FLIGHT SIMULATOR DEVELOPMENT IN PARALLEL WITH AIRCRAFT FLIGHT TEST. A CASE STUDY OF THE AMERICAN AIRLINES DC-10 PROGRAM = DEVELOPPEMENT D'UN SIMULATEUR DE VOL EN PARALLELE AVEC L'ESSAI EN VOL D'UN APPAREIL. CAS DU PROGRAMME DC-10 DE L'AMERICAN AIRLINESWIRTH FA.1972; IN: SOC. AUTOMOT. ENG. NATL. AEROSP. ENG. MANUF. MEET.; SAN DIEGO, CALIF.; 1972; NEW YORK; SOC. AUTOMOT. ENG.; DA. 1972; VOL. 858; PP. 1-7; BIBL. 4 REF.Conference Paper

LABORATORY STUDIES ON FREE AND TETHERED FLIGHT IN CLAVIGRALLA (=ACANTHOMIA) TOMENTOSICOLLIS STAL (HEMIPTERA, COREIDAE)EGWUATU RI.1982; Z. ANGEW. ENTOMOL.; DEU; DA. 1982; VOL. 93; NO 2; PP. 147-151; ABS. GER; BIBL. 14 REF.Article

THE ROLE OF AERODYNAMICS AND DYNAMICS IN MILITARY AND CIVILIAN APPLICATIONS OF ROTARY WING AIRCRAFT = LE ROLE DE L'AERODYNAMIQUE ET DE LA DYNAMIQUE DANS LES APPLICATIONS MILITAIRES ET CIVILES DES AVIONS A VOILURE TOURNANTEYAGGY PF.1973; AGARD-LS-63; FR.; DA. 1973; PP. 1.1-1.14; (HELICOPTER AERODYN. DYN.; BRUSSELS; 1973)Conference Proceedings

DEVELOPMENTS IN AIRCRAFT DIGITAL SYSTEMS = DEVELOPPEMENTS DANS LES SYSTEMES NUMERIQUES POUR L'AERONAUTIQUERUGGLES R; SCOTT EM.1973; A.G.A.R.D. CONF. PROC.; FR.; DA. 1973; NO 114; PP. 19.1-19.11; (24TH TECH. MEET. AVIONICS PANEL AGARD: AUTOM. MANNED AEROSP. SYST.; DAYTON, OHIO; 1972)Conference Paper

QUASI-LINEARIZATION TECHNIQUE FOR ESTIMATING AIRCRAFT STATES FROM FLIGHT DATA = TECHNIQUE DE QUASI-LINEARISATION POUR L'ESTIMATION DE L'ETAT D'UN AVION A PARTIR DE DONNEES OBTENUES EN VOLWINGROVE RC.1973; J. AIRCR.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 10; NO 5; PP. 303-307; BIBL. 15 REF.Serial Issue

BESTIMMUNG VON DERIVATIVEN DER LAENGSBEWEGUNG EINES FLUGZEUGS AUS FLUGMESSDATEN DURCH EIN MODELL MIT AUTOMATISCHER PARAMETEREINSTELLUNG = DETERMINATION DES DEVIATIONS DU MOUVEMENT LONGITUDINAL D'UN AVION A PARTIR DES CARACTERISTIQUES DE VOL MESUREES A L'AIDE D'UN MODELE AVEC AJUSTEMENT AUTOMATIQUE DES PARAMETRESKOEHLER R.1973; DTSCHE LUFT-U. RAUMFAHRT, FORSCH.-BER.; DTSCH.; DA. 1973; NO 13; PP. 1-33; ABS. ANGL.; BIBL. 14 REF.Serial Issue

TECHNICAL EVALUATION REPORT ON AGARD FLIGHT MECHANICS PANEL SYMPOSIUM ON FLIGHT IN TURBULENCE.AIKEN WJ JR; LEAN D.1973; AGARD-AR-67; FR.; DA. 1973; PP. (9P.); (42ND FLIGHT MECH. PANEL MEET.; WOBURN ABBEY, BEDS.; 1973)Conference Proceedings

UNTERSUCHUNG UND ANVENDUNG ZWEIER VERFAHREN ZUR ERMITTLUNG DER KOEFFIZIENTEN VON UBERTRAGUNGSFUNKTIONEN DER FLUGZEUG-LAENGSBEWEGUNG AUS GEMESSENEN VERLAEUFEN VON EIN- UND AUSGAENGEN = ETUDE ET APPLICATION DE DEUX METHODES POUR DETERMINER LES COEFFICIENTS DES FONCTIONS DE TRANSFERT DU MOUVEMENT LONGITUDINAL DES AVIONS A PARTIR DES CARACTERISTIQUES MESUREES D'ENTREE ET DE SORTIEBOGEL W.1973; DTSCHE LUFT-U. RAUMFAHRT, FORSCH.-BER.; DTSCH.; DA. 1973; NO 39; PP. 1-77; ABS. ANGL.; BIBL. 2 P.Serial Issue

RESONANCES SUITABLE FOR THE CALIBRATION OF TIME-OF-FLIGHT NEUTRON SPECTROMETERWYNCHANK S; RAHN F; CARMADA HS et al.1973; NUCL. SCI. ENGNG; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 51; NO 2; PP. 119-123; BIBL. 19 REF.Serial Issue

AUSLEGUNG VON UNGEPFEILTEN TRAGFLUEGELN GROSSEN SEITENVERHAELTNISSES MIT WOELBKLAPPEN FUER ZWEI ENTWURFSPUNKTE. = PROJET D'AILES PORTEUSES AYANT UN RAPPORT DE COTES IMPORTANT, MUNIES DE CLAPETS POUR 2 CONDITIONS DE VOLREDEKER G.1975; DTSCHE LUFT-U. RAUMFAHRT, FORSCH.-BER.; DTSCH.; DA. 1975; VOL. 75; NO 34; PP. 1-36; ABS. ANGL.; BIBL. 8 REF.Article

ISSLEDOVANIYA PO DINAMIKE POLETA KOSMICHESKIKH APPARATOV = ETUDE DE LA DYNAMIQUE DES VOLS DES SPATIONEFS1973; MOSKVA; NAUKA; DA. 1973; PP. 1-141; BIBL. DISSEM.Book

AIRBORNE RECORDING AND ITS FUTURE WITH THE AIRLINES = LES ENREGISTREMENTS EN VOL ET LEUR AVENIR AVEC LES COMPAGNIES AERIENNESWISE FD.1973; J. AIRCR.; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 10; NO 4; PP. 232-238; BIBL. 1 REF.Serial Issue

MINIMUM FUEL ROCKET MANEUVERS IN HORIZONTAL FLIGHT = MANOEUVRE DE FUSEE A CONSOMMATION MINIMALE DE COMBUSTIBLE EN VOL HORIZONTALVINH NX.1973; A.I.A.A. J., NEW YORK; U.S.A.; DA. 1973; VOL. 11; NO 2; PP. 165-169; BIBL. 2 REF.Serial Issue

MODIFICATIONS SINCE CONCORDE 0011973; AIRER. ENGNG; G.B.; DA. 1973; VOL. 45; NO 4; PP. 4-26 (20 P.)Serial Issue

COMMENTAIRES SUR LES NORMES INTERNATIONALES ISO RELATIVES AUX "TERMES ET SYMBOLES DE LA MECANIQUE DE VOL"REBUFFET P.1973; AERONAUT. ET ASTRONAUT.; FR.; DA. 1973; NO 39; PP. 55-59; ABS. ANGL. ALLEMSerial Issue

OPTIMISME CIRCONSPECT AU SEIN D'AIRBUS INDUSTRIE1973; INTERAVIA; SUISSE; DA. 1973; VOL. 28; NO 4; PP. 356Serial Issue

VOL: PREVENEZ LES ACTES DE MALVEILLANCELECHEVIN P.1982; REV. SECUR.; ISSN 0035-1261; FRA; DA. 1982; VOL. 18; NO 195; PP. 43-45Article

UNIQUE CHARTS FOR SPACE MISSIONS = CARTES UNIQUES POUR LES MISSIONS SPATIALESCARDER RW.1972; NAVIGATION; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 19; NO 4; PP. 344-354Serial Issue

THE BIODYNAMIC ASPECTS OF LOW ALTITUDE, HIGH SPEED FLIGHTGELL CF; MOELLER G.1972; ERGONOMICS; G.B.; DA. 1972; VOL. 15; NO 6; PP. 655-670; ABS. FR. ALLEM.; BIBL. 2 P.Serial Issue

ULTRASTRUCTURAL CHANGES IN CULEX TARSALIS FLIGHT MUSCLE ASSOCIATED WITH EXHAUSTIVE FLIGHT = MODIFICATIONS D'ULTRASTRUCTURE DU MUSCLE DE VOL DE C.T. AU COURS DE VOLS POUSSES JUSQU'A EPUISEMENTJOHNSON BG JR; ROWLEY WA.1972; J. INSECT. PHYSIOL.; G.B.; DA. 1972; VOL. 18; NO 12; PP. 2391-2399; BIBL. 1 P.Serial Issue

HANDLING CHARACTERISTICS IN ROLL OF TWO LIGHT AIRPLANES FOR STEEP APPROACH LANDINGS = CARACTERISTIQUES DE MANIABILITE EN ROULIS DE DEUX AVIONS LEGERS LORS D'ATTERRISSAGES A APPROCHE SOUS GRANDE PENTECHEVALIER H; BURKE JA.1972; J. AIRCR.; U.S.A.; DA. 1972; VOL. 9; NO 11; PP. 759-764; BIBL. 16 REF.Serial Issue

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